Probleem met automatisch mailadres aanvullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gijsbert1

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2016
Berichten
985
Beste,

Voor mijn werk gebruik ik Outlook 2013 en ik stuur zeer veel mails per dag.
Het vinkje staat aan voor: Lijst voor automatisch aanvullen gebruiken voor suggesties van namen wanneer u namen in de vakken Aan, CC en BCC typt.
Deze functie (keuze lijst reduceert zodra je naam van ontvanger begint te typen) is dan ook zeer prettig.

Er is echter iets opmerkelijks aan de hand waar ik altijd last van heb.
Er is 1 email adres van een collega waarbij het niet werkt. Bij alle andere adressen, zijn er zeker meer dan 100, werkt het wel.
Al typ ik de naam volledig in, outlook komt niet met het mailadres op de proppen.

Wie weet wat er hier aan de hand zou kunnen, en kan mij vertellen wat er hier mis gaat?

Groeten Gijsbert
 
Ha Alphamax,

Bedankt voor je antwoord.
De oplossing methode uit de link laat precies zien hoe ik dit emailadres (bij gebrek aan een beter alternatief) altijd toevoeg.
De bewuste ontvanger heeft al vaak een mailtje van mij gehad, maar het adres wordt na het verzenden van mails op de een of andere manier nooit toegevoegd aan de lijst voor automatisch aanvullen.

Het googlen heb ik uiteraard gedaan. Het probleem is niet dat het niet werkt (het werkt juist geweldig), maar dat er blijkbaar een uitzondering is voor 1 mailadres.
 
Oude versies van outlook (voor 2013) hadden een .nk2 file.
Daar zaten de autocomplete mailadressen in.
In outlook 2013 en ouder worden deze op een andere plaats opgeslagen.
Ook is er een limiet van 1000 adressen, je hebt er toch geen 1000, toch?
Zie https://support.microsoft.com/en-us/help/2199226 voor meer informatie.
 
Nieuwe adressen worden wel toegevoegd dus ik zal de 1000 nog niet bereikt hebben denk ik.

Maar ik zal de link eens gaan bekijken, bedankt voor je support
 
Helaas biedt de inhoud van de link niet de oplossing voor het specifieke probleem zoals beschreven.
Het is ook niet echt een big deal maar het blijft een vreemd verhaal.
Mogelijk heeft iemand anders nog een suggestie?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan