Mail selecteren Postvak IN en middels macro ontvangstdatum/tijd in onderwerp verwerke

Status
Niet open voor verdere reacties.

h3nkehv

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2014
Berichten
25
Goedemiddag,

Ik wil sommige mails in mijn outlook opslaan op de server van het werk.
Hiervoor deed ik voorheen handmatig de email openen, de datum van ontvangst in het onderwerp zetten en vervolgens sleep ik de mail naar de directory waar ik hem wilde opslaan (van de specifieke afzender).

Ik wil hier graag een automatiseringsslag in maken.

Is het mogelijk om in je Postvak IN een enkele mail te selecteren en middels macro aanklikken hier automatisch de ontvangsdatum en tijd in de titel te laten plaatsen?

Op een ander forum heb ik gelezen dat het mogelijk is, echter geeft die code aan alle mails in Postvak in een datum/tijd in het onderwerp. Het betreft topic:
https://www.helpmij.nl/forum/showth...n-opslaan-op-server-met-datum-van-binnenkomst

Ik wil dit enkel doen bij specifiek geselecteerde mails.

Kunnen jullie mij hierin wellicht verder helpen?
Ik kan zelf niet de teksten van een macro schrijven maar probeer ze wel te begrijpen.

Groetjes Henk
 
Ik heb een website gevonden die exact weergeeft hoe ik de titel van mijn mail wil zien 2018.09.13-16.45.58 - onderwerp van de email.msg
Kan iemand deze controleren voor me of hij werkt?

Hij slaat zo te zien de email op in een standaard aangegeven folder.
Dit zou fijn zijn want dan kan ik de email uit een standaard "vergaarbak" verslepen naar de juiste directory.

Ik kan op mijn werklaptop en mail niet echt experimenteren met dit soort dingen (stel het gaat fout dan heb ik een behoorlijk probleem).
Vandaar de vraag of iemand deze macro kan controleren voor me.
De code staat op https://www.mysysadmintips.com/windows/clients/570-save-emails-from-outlook-as-msg-with-dates

Groetjes Henk
 
Dat kan inderdaad, zelfs inclusief het vervolgens verplaatsen naar de juiste map. Die macro heb ik thuis wel liggen, in de trein is het wat lastiger :).
 
Als ik de code uit mijn 2e post werkend zou kunnen krijgen zou ik daar al ontzettend mee geholpen zijn!
Zou je me daar wellicht verder mee kunnen helpen?

Inclusief het verplaatsen naar de juiste map uit jouw post zou een mooie toevoeging zijn in een later stadium waar ik graag na stap 1 mee aan de slag wil :)
 
Volgens mij hoef er je alleen de regels For Each en Next weg te halen, dan heb je geen lus meer en wordt de actie op de actieve mail uitgevoerd. Uiteraard wel the objItem instellen met Selection.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan