• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule fout draaitabel -100% negeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwitje

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2018
Berichten
9
Goedenavond allemaal,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het oplossen van een formule in een draaitabel, ik gebruik hiervoor Formules-Berekend Item. Ik wil graag voorkomen dat -100% getoond wordt. In een normaal excel blad ken ik verschillende methodes om deze fouten op te lossen. Ik wil graag altijd alle maanden tonen zoals in bijgesloten voorbeeld. En als bv van de maanden sept, okt, nov, dec nog geen data van omzet ex beschikbaar is dan moet bij % tov 2017 de cel leeg blijven.

Misschien heeft excel wel beperkingen in een draaitabel. Ik hoor graag van jullie.


Gr. Erwitje
 

Bijlagen

  • Voorbeeld Draaitabel.xlsx
    51,6 KB · Weergaven: 10
Wegpoetsen met voorwaardelijk opmaak is een optie. Het 'hard' coderen lijkt mij niet zo'n handige keuze om efficiënt gebruik te maken van een draaitabel.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld Draaitabel (1).xlsx
    51,8 KB · Weergaven: 7
Opgelost

Beste VenA,

Ik dacht idd in harde oplossingen. Met de functie voorwaardelijke opmaak is het probleem opgelost. Hartelijk dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan