• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

IF-statement gebruiken om waarde te veranderen indien deze aan voorwaarde voldoet

Status
Niet open voor verdere reacties.

KeesMulder123

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2018
Berichten
5
Hallo beste gebruikers van dit forum,

Ik heb een lijst met getallen die de luchtvochtigheid op een bepaalde locatie aangeven. Soms komen de waardes van deze getallen boven de 100(%) uit. Dat is natuurlijk niet mogelijk, bovendien beïnvloedt dit het gemiddelde.

Daarom wil ik graag een nieuwe kolom met waardes naast de bestaande kolom maken. Ik wil de getallen in deze kolom automatisch creëren met behulp van een formule waarbij de waarde hetzelfde blijft indien deze onder de 100 ligt en in het getal 100 wordt veranderd wanneer deze boven de 100 uitkomt. Ik dacht aan de volgende formule: =IF(D2<100,D2,100) waarbij D2 de cel is met de betreffende waarde die mogelijk veranderd wordt. De formule heb ik neergezet in de cel rechts ervan. Nu krijg ik helaas een algemene foutmelding van Excel.

Weet iemand wat ik verkeerd doe en hoe ik dit op de juiste manier kan aanpakken?
Alvast bedankt voor de hulp.
 
Als je zegt een foutmelding te krijgen, vertel deze er dan ook bij.
Voor Excel Nederlands:
PHP:
=ALS(D2<100;D2;100)
 
Met de formule die jij poste werkt het wel! Hartelijk bedankt.
Is het gebruik van puntkomma en komma in formules afhankelijk van de gebruikte taal van de formule? In alle engelstale voorbeelden voor IF-statements zie ik het gebruik van komma's.
 
Deze hoef je niet te vertalen:d
Code:
=MIN(D2;100)
 
Op de ; na ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan