• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestand met macro's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bouwer91

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2018
Berichten
68
Goedemiddag,

Op mijn werk wil ik een bestand openen met daarin diverse macro's. Echter, als ik het bestand open, geeft hij aan: Kan ....macroblad.xlam niet vinden. Is het item verplaatst of verwijderd of is de naam ervan gewijzigd?

Vervolgens druk ik op OK en verschijnt de volgende melding: Kan het bijbehorende macro bestand .....macroblad.xlam niet vinden.

Wie kan mij helpen, zodat ik het bestand met macro's wel kan gebruiken?

Vriendelijke groet,
Mat
 
Een .xlam-bestand is een add-on die op jouw machine kennelijk ontbreekt. Raadpleeg de ontwikkelaar van het macro-bestand. Ik denk niet dat iemand hier je aan de ontbrekende add-on kan helpen.
 
Bekijk deze eens

HTML:
https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/925265-VBA-Project-Internet_Assistant-(HTML-XLAM)
 
@Timshel, daarmee bedoel je dat ik een add-on moet krijgen op mijn machine welke ik via invoegtoepassingen kan toevoegen?
 
Inderdaad. Kennelijk verwijst het macrobestand daarnaar.
 
Je kan overigens via Bestand > Opties > Invoegtoepassingen zien vanaf welke locatie het bestand wordt geladen en daar moet dus dat .xlam bestand staan:
Macroblad.JPG

De locatie in het plaatje is uiteraard een voorbeeld.
 
Bedankt, maar daar zit het helaas ook niet in. We hebben naar de invoegtoepassingen van een collega gekeken welke het bestand wel kan openen, maar ook na het installeren van die invoegtoepassingen kan ik het bestand nog steeds niet openen.
 
Daar zal het toch echt in zitten.
Plaats dat bestand eens.
 
Dan haal je die gegevens eruit.
Maar of het meer info geeft weet ik zo niet.

Heeft je collega die invoegtoepassing wel?
Welke versie van Excel gaat het over?
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik heb dezelfde invoegtoepassingen van mijn collega die wel de macro's van dat bestand kan gebruiken ook actief gemaakt.

Het gaat om Excel 2016.
 
En heb je dan wel het bestand macroblad.xlam op de juiste plek gezet?
Zet hem anders even uit, herstart Excel en voeg hem dan opnieuw toe.
Dus niet door hem weer aan te zetten maar echt via Bladeren opnieuw toe te voegen.
 
Kennelijk wordt het bestand 10_Termijnregeling_macroblad.xlam
verwacht in C:\Program Files\Microsoft Office\Office\BAM_EXCEL_MACRO
 
En daar staat het bestand van mijn collega waarvan het Excel-bestand het wel doet naar alle waarschijnlijkheid?

Waar precies kan ik in het Excel-bestand vinden waar hij het macroblad weghaalt?
 
In de VBA code van het bestand dat je plaatste.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan