firefox

Status
Niet open voor verdere reacties.

bolkedebeer

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2007
Berichten
66
Bij vliegt te pas en te onpas, meestal te onpas dus, Firefox er steeds uit. De laatste versie van Firefox heb ik geïnstalleerd. Mijn desktop draait onder Windows 8.1 en die wordt nog geregeld geupdated. (Schakel de computer niet uit etc.) Wat is het probleem?
 
Moi, Ga na of de versie van Firefox 32 of 64 bits is en geschikt voor 32 of 64 bits Windows.

Kijk dan bij Add-ons en Extensies of deze up to date zijn.

Daar kunnen ook onbetrouwbare tussen staan die Firefox doen vastlopen of de virus scanner in actie doen komen. Wil je zeker weten dat de browser niet wordt beïnvloed door een ongewenst hulpprogramma dan moet je AutoRuns van Sysinternals een lijst laten opstellen van wat er opstart op de computer en kijken in de categorie Browsers. Dit programma hoeft niet te worden geïnstalleerd.

Via Programma's en onderdelen dan eens kijken of er ongewenste programma's zijn die weggehaald kunnen worden en via de opdracht "msconfig" en daar de tabbladen Services en Opstarten nog eens kijken of het helpt om updaters uit te schakelen, indexeerders zijn vaak ook slecht geschreven of nemen alle systeembronnen. Indexeren kan zijn voor snellere toegang tot afbeeldingen of bij zoekacties of voor cloud opslag.

Een andere benadering is het onderzoeken van de logboeken van dat moment. Zoek hiervoor "Logboeken" bij Start.

Het kan wel eens helpen om de tijdelijke Internet bestanden te verwijderen, daar kunnen fouten in staan of er kan niet naartoe worden geschreven. Schijfcontrole, via verkenner, is daarom uiteindelijk ook een goed idee. Bij schijfcontrole kan het bestandsysteem worden gerepareerd maar doe dat niet met slechte sporen en sectoren.
 
Schakel alle extensies en add-ons uit (opties/add-ons-plug-ins-extensies).
Ik ga je vraag verplaatsen naar de browsers-sectie.
Bij deze en succes verder met je vraag.
 
Schakel alle extensies en add-ons uit (opties/add-ons-plug-ins-extensies).

Dat heb ik niet expliciet zo gezegd omdat het voor mij vaak niets heeft uitgemaakt of add-ons waren uitgeschakeld. Fouten die zij veroorzaken blijven evengoed invloed hebben, zodat het een vals gevoel van veiligheid geeft. Alsof het daar dus niet aan kan liggen. Eigenlijk weet je dan nog niets. Firefox heeft trouwens een veilige modus. In het menu bij Help.

Bij Opties > Algemeen > Prestaties (ver naar beneden) kan hardwareversnelling worden ingeschakeld en uitgeschakeld. Sommige videokaarten of grafische drivers hebben moeite met hardwareversnelling. De optie kan ook staan afgevinkt op Aanbevolen instellingen voor deze hardware, in dat geval ziet u de opties wanneer u deze afvink weghaalt.

Het is natuurlijk altijd de moeite om te controleren of de grafische driver goed geïnstalleerd is. In Apparaatbeheer en bij grafische adapters uitgeklapt moet de naam van uw grafische kaart of chipset staan en geen pijl of uitroepteken in het kleine pictogram ervan. Kijk bij de uitgave opmerkingen naar nummer en datum onder Eigenschappen om te zien of dit misschien een nieuw geupdate driver is. Een goed werkende grafische driver doet vensters soepel schuiven en pagina's goed scrollen. Zoals boven gesteld, kan hardware versnelling desondanks problemen geven.

Gaat het goed zonder hardwareversnelling? U zou dan kunnen kijken op de site van de fabrikant van grafische kaart of chipset (moederbord leverancier) of er een betere grafische driver is voor Windows 8.1 Zou die er niet zijn in de lijst met drivers dan kan u nog proberen een driver te installeren in compatibiliteit modus (rechts klikken op het uitvoerbare bestand en onder Eigenschappen naar het tabblad Compatibiliteit gaan. Grafische kaarten kunnen geschikte drivers hebben van de site van de fabrikant van de kaart en van de chipset die op de kaart zit, bijvoorbeeld Nvidia.

Hebben de hier gegeven adviezen geen van alle geholpen of inzicht gegeven, weet u nog wanneer Firefox goed werkte? Is onbekend wat er daarna toegevoegd werd? Ga dan terug naar een systeemherstelpunt.

We hopen er van te horen.
 
Laatst bewerkt:
@Alfred 2
Dat heb ik niet expliciet zo gezegd omdat het voor mij vaak niets heeft uitgemaakt of add-ons waren uitgeschakeld.
Dat was mijn aanbeveling voor TS, die opmerking was niet voor jou bedoeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan