Nieuwe videokaart voor nu en toekomst Intel Core i5-4590

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivo28

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2004
Berichten
86
Goedemiddag allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe, stille videokaart voor mijn huidige systeem en om over 2 jaar mee te nemen naar een nieuwe pc.
Mijn budget is 400-450 euro.

Dit is mijn huidige systeem:

Intel Core i5-4590
Gigabyte G1.Sniper B5
Sapphire R9 290 4GB gddr5 oc tri-x
Seasonic G-serie 550 Watt
SSD Crucial MX100 256GB

Alvast dank voor de moeite!

PS. loont het om bij dit systeem te upgraden van 8GB naar 16GB RAM?

Groet, Ivo.
 
Het is wel handig om te weten welke games je nu speelt en wat het budget is voor een andere videokaart....
Nu kan iedereen in het wilde weg iets gaan roepen, daar wordt jij niet wijs van...
 
Als antwoord op je laatste vraag. Jazeker, 16 GB geeft winst. Als ik 4 Office programma's, VMware en een paar kleine apps opstart dan staan ze keurig bij elkaar in het geheugen met een totaal van 8,8 GB (55% van 16 GB). Des te meer in het geheugen, des te minder swappen met de HD/SSD, des te sneller.
Op het plaatje staan alleen de door mij opgestarte programma's. Uiteraard nemen service-, systeem- en autoopstart programma's ook geheugen in beslag.

geheugen.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ah ja, het is idd wel handig welke games dit betreft. Ik dacht aan fps zoals Fallout 76 en Red Dead Redemption 2 en dergelijke.

Groet, Ivo
 
Wat L.P. al opmerkt, voor dat budget kun je een GTX 1070 kopen die zo'n 2x beter presteert als je huidige kaart maar over een jaar of 2 loop je weer achter.
Tegen die tijd zijn er ook weer nieuwe games die nóg meer van je hardware eisen, mogelijk een betere, snellere processor.
Upgraden naar 16 Gb ( dat wordt zo'n beetje de standaard met de nieuwe games ) kun je overwegen maar ik zou het nog even uitzingen met deze setup en mijn geld investeren in een compleet nieuw systeem.
 
Als de prijs van een upgrade naar 16 GB meevalt dan zou ik dit voor een periode van 2 jaar wel investeren. Je zal het upgrade bedrag er bij verkoop niet volledig uithalen maar je hebt er veel maanden plezier van. Het is al gezegd, 16 GB is bij gamen de standaard.
 
Dank voor al jullie vooruitdenkende advies!
Ik kocht mijn pc 4 jaar geleden met het idee om het na verloop van tijd gaandeweg te upgraden. En ik denk dat dit nu wel weer het geval is..


Intel Core i5-4590
Gigabyte G1.Sniper B5
Sapphire R9 290 4GB gddr5 oc tri-x
SSD Crucial MX100 256GB


Hieronder nog de ontbrekende componenten:

Coolermaster CM 690 III
Be Quiet! pure power bqt l8-cm-630W voeding (ik weet niet hoe ik aan de voeding van 550W in mijn eerste bericht kwam..)
Be Quiet! dark rock advanced c1 -koeler voor processor
Crucial Ballistix Tactical geheugen 8GB (2x4GB) DDR3 - 1600MHz PC3-12800 cl8

Kan ik dit systeem nog 4 jaar blijven upgraden om toch op 1080p 60fps te kunnen gamen? Bijvoorbeeld nu een GTX1070 en over een paar jaar een nieuwe mobo met cpu?

En het lijkt wel of videokaarten en RAM modules niet in prijs omlaag gaan. Is dit een nieuwe trend?
 
Laatst bewerkt:
Kan ik dit systeem nog 4 jaar blijven upgraden ... om toch op 1080p 60fps te kunnen gamen?
Eerste vraag: ja. Tweede vraag: nee.
 
Tweede vraag: waarschijnlijk wel, maar niet op Ultra of High instellingen, Medium zal nog wel gaan.
Maar niemand kan in de toekomst kijken dus dat is een kwestie van afwachten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan