Het selecteren van een gedeelte binnen een Row in een DataBodyRange

Status
Niet open voor verdere reacties.

RickBu

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2018
Berichten
13
Beste Helpers,

Mijn vraag is als volgt: is het mogelijk om binnen mijn tabel "Orderdata" een Rij te selecteren op basis van een Integerwaarde, en vervolgens een Range met Kolommen te selecteren in plaats van een enkele kolom?

Ik heb de code opgeschreven zoals hij in mijn ogen correct is opgebouwd maar ik krijg helaas een foutmelding:
R = Range
VindRijDef = Integerwaarde uit eerdere selectie


Code:
Set r = Orderdata.DataBodyRange(VindRijDef, Range(7, 500))

Ter verduidelijking hier nog een printscreen van de situatie.
Voorbeeld voor probleem.JPG

Het is dus heel eenvoudig om een enkele cel in deze range te kiezen, als ik een enkel getal invoer om de range vast te stellen dan gaat dat goed. Ik heb daar alleen niet zoveel aan. Voor een volgende zoekopdracht is het namelijk noodzakelijk dat ik alleen in het gedeelte van de rij onder de datumbalk zoek. Ik moet dus een Range vaststellen zonder de eerste 6 kolommen van mijn tabel. Het einde van de Range zou eventueel nog dynamisch kunnen bedenk ik me net maar dat is voor later zorg. Ik vraag mij voornamelijk af of wat ik wil mogelijk is in de scriptconstructie die ik nu gebruik.

Bedankt alvast!
Rick

PS: Mocht het noodzakelijk zijn dan kan ik het bestand alsnog uploaden.
 
Met bestand is altijd beter.

Zoiets?
Code:
Set r = ListObjects(1).DataBodyRange.Cells(VindRijDef, 7).Resize(, 500)
 
Beste VenA,

Bedankt voor je snelle reactie! Werkt helemaal top. Ik was zelf niet bekend met de Resize functie, ga me er in verdiepen.

Dankjewel!
 
Dat is toch gewoon filteren ?

Code:
Sub M_snb()
    ListObjects(1).ListColumns(5).DataBodyRange.AutoFilter 3, "xc3"
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan