Label in ander formulier bedienen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJJochem

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2010
Berichten
725
Hallo Helpmij-ers,

Ik ben nog erg nieuw in VB.net en voor een spelletje binnen een vereniging ben ik bezig met een scorebord-applicatie. Dit heb ik nu als volgt. In Form1 wordt het scorebord bestuurd. Van hieruit open je Form2, waar de scores op te zien zijn (deze zet ik dan naar mijn tweede desktop). In Form1 kan je per speler met plus- en minknoppen de scores wijzigen, ook kan je deze handmatig invoeren in de TextBox. Als ik plus of min gebruik gaat dit allemaal goed:
ScoreControl.PNG

Als ik nu echter het scorebord open heb ik het al werkend dat de scores uit de TextBoxes uit Form1 worden gehaald met onderstaande code:
Code:
Public Class Scorebord
    Private Sub Scorebord_Load(sender As Object, e As EventArgs) Handles MyBase.Load
        Kim.Text = Form1.KimScore.Text
        Laura.Text = Form1.LauraScore.Text
        Sophie.Text = Form1.SophieScore.Text
        Luc.Text = Form1.LucScore.Text
        Thom.Text = Form1.ThomScore.Text
        Ronald.Text = Form1.RonaldScore.Text
        Rutger.Text = Form1.RutgerScore.Text
    End Sub

End Class

Dit werkt dan alleen als ik de scores invoer en dan pas het scorebord open. Hoe maak ik het nu zo dat de scores in realtime worden bijgewerkt als ik ze aanpas. Dus wanneer er op plus of min wordt geklikt, de scores niet alleen in de TextBox worden aangepast, maar ook in de Labels op Form2?

Ik heb al het volgende geprobeerd:
  • Bij het plussen of minnen niet alleen NaamScore.Text maar ook Form2.Naam.Text aan laten passen
  • Met een timer opnieuw de eerste load aanroepen
Helaas beiden zonder succes. Iemand die me verder kan helpen?
 
Hmmm, stom. Met een timer nu toch gelukt, zal denk ik ergens iets fout hebben gedaan bij mijn eerste poging...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan