Maginon IPC 20C webcam

Status
Niet open voor verdere reacties.

ROHAR

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2012
Berichten
99
Ik gebruik al enkele jaren een Maginon IPC 20C bewakingscamera.

Ik heb een update gedaan van de camera software, maar nu blijkt het onmogelijk te zijn
om de gebruikersnaam en het wachtwoord op de laptop op te slaan
(deze gebruikersnaam en wachtwoord moeten met de nieuwe software verplicht ingewikkelder zijn dan voorheen).

Ik heb Windows 10 en heb in wachtwoordbeheer de oude registratie van gebruikersnaam en wachtwoord verwijderd.
Maar mijn laptop stelt niet meer de vraag om het wachtwoord al dan niet op te slaan.
Zeer onhandig want nu moet ik telkens een lange gebruikersnaam en lag wachtwoord intikken.

Is er hiervoor een "workaround" (behalve resetten en terugkeren naar de oude software)?
 
Ga naar: Configuratiescherm > Gebruikersaccounts > Referentiebeheer
Daar kan je alles weer terug vinden en wijzigen.
 
Had ik reeds gedaan.
Dan zie gebruikersnamen en wachtwoorden voor veel webpagina's in wachtwoordbeheer>>>>referenties>>>>webreferenties.
Maar het probleem is dat ik de gebruikersnaam en het wachtwoord die ik steeds opnieuw moet invullen op de webpagina
van de webserver van de camera niet in die lijst krijg.
Met de oudere versie van de camerasoftware ging dat wel.
 
Laatst bewerkt:
Dan zal het afhankelijk van je browser en moet je daarvoor even zoeken hoe je hem weer kunt laten vragen het wachtwoord op te slaan.
 
Geprobeerd met Internet Explorer, Firefox en Microsoft Edge op drie verschillende laptops en lukt nooit.
Lijkt alsof het webinterface van de camera het niet toestaat.
Met een tweede identieke camera maar met de oudere versie van de webinterface gaat het met alle drie de browsers wel.
 
Dan is het wellicht een idee om die software-update terug te draaien en de oude versie er weer op te zetten..?
Niet alle vooruitgang is verbetering zeg maar... :rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan