Reclame blokkeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkkist

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2002
Berichten
278
Minta ampun. Mijn CVA's en TIA's blijven mij plagen. Zoals met het volgende wat ik niet op kan lossen
Mijn galaxy A5 wordt tijdens het gebruik regelmatig overruled met een volledig het scherm bedekkende reclame van diverse bekende instanties bv. Wish
Hoe moet ik dat verhinderen.
Grt. Henk
 
De beste oplossing is om per app te kijken welke er voor verantwoordelijk is, een steeds er eentje te verwijderen. Tijdrovend helaas wel.
 
Kijk eens of iemand in de buurt een pi-hole op een oude pc of op een Raspberry pi wil zetten. Gebruik dan het ip adres daarvan als DNS server en je bent ca 30% van alle internet verkeer kwijt, wat bijna 99.9999% van die rommel is....
Kosten voor Raspberry pi versie3 ca 65 euro, maar als de knip het echt niet kan trekken, een gratis oude pc waar zoiets op kan draaien is vaak wel te vinden.
 
Kijk eens of iemand in de buurt een pi-hole op een oude pc of op een Raspberry pi wil zetten. Gebruik dan het ip adres daarvan als DNS server en je bent ca 30% van alle internet verkeer kwijt, wat bijna 99.9999% van die rommel is....
Kosten voor Raspberry pi versie3 ca 65 euro, maar als de knip het echt niet kan trekken, een gratis oude pc waar zoiets op kan draaien is vaak wel te vinden.
Ik denk dat je geen oogkleppen op wilt doen, en juist het probleem wilt verhelpen i.p.v. te verdoezelen.
 
Je pakt meteen de onnodige overhead van alle overige apps me, surfgedrag van de browser wordt ook heel veel sneller...
Niks oogkleppen, troep apps wil je er toch zo wie zo niet op... die gaan er bij mij meteen bij het begin al af... ik wacht niet tot ze irritant worden, niet nodig ... weg (bijv ook op Win10).
Dan begint het "echte werk"...
 
Ik heb een a3 2017 en een sm-t810 en gebruik met veel succes block-this.com
 
block-this.com
Maar dan wordt het pas geblokkeerd als het op je telefoon zit... bij mij komt het er niet eens op....
 
Je pakt meteen de onnodige overhead van alle overige apps me, surfgedrag van de browser wordt ook heel veel sneller...
Niks oogkleppen, troep apps wil je er toch zo wie zo niet op... die gaan er bij mij meteen bij het begin al af... ik wacht niet tot ze irritant worden, niet nodig ... weg (bijv ook op Win10).
Dan begint het "echte werk"...
Je focust je op het verkeerde.
Het daadwerkelijke probleem is een app die met irritante schermvullende reklame komt. Het is daarom de bedoeling om die app te localiseren en te verwijderen.
Dan zorg je ervoor dat je de hinder definitief verwijdert.

Jouw oplossing om PiHole te installeren is een goede zet, maar meer bedoeld als bijzaak in deze situatie. Het helpt geen zier als iemand reklame's krijgt als diegene op een mobiel netwerk zit of op een andere WiFi-verbinding. Het werkt alleen op je eigen netwerk!
 
Tenzij je de VPN ook aanzet... sorry dat hoorde er nog bij...
 
Hallo, Soms is er te zien aan een kleinigheid op dat scherm, welke app hiervoor verantwoordelijk is. Rechts staat bijvoorbeeld: Add by Google. Als het toevallig dat is, dan naar Instellingen > Google > Advertenties en meld je af voor personificatie van advertenties. Dit zou kunnen helpen. Rechts onder is wel eens een vierkantje te zien, hierop drukken geeft informatie over de afzender.

Soms ook gaat een advertentie gepaard met een notificatie, trek je de berichten naar beneden en zie je iets over het zelfde dan dit bericht even ingedrukt houden en je gaat naar de instellingen van de verantwoordelijke app. Helaas gaat dat meestal niet op voor pagina grote advertenties.

Bezoek anders de Google Playstore en via het menu de lijst van apps die geïnstalleerd zijn. Lees daar de commentaren en u ziet welke app steeds pop ups geeft. Begin met de apps die het nieuwste op uw toestel zijn. bij mij was het ES file explorer en een batterij spaarder.

In alle Internet browsers de cookies en geschiedenis en het cache wissen. Dit is het zelfde als op de PC. Iedere browser app heeft in het menu bij Instellingen opties voor pop-ups en advertenties. Zoals in Chrome (Google app groep) bij Site instellingen. Sta daar geen uitzonderingen toe.

Installeer en draai de app Malwarebytes. Laat deze de oorzaak tussen bedreigingen zoeken.

In de tussentijd verdwijnen advertenties door op de terug knop te drukken. Succes
 
Laten we het even niet te moeilijk maken ;).
Moeilijk?
Ik heb er geen omkijken naar en mijn internetsnelheid/respons op mijn mobiel is er beter van geworden. Publieke wifi's...geen zorgen meer... en eigen VPN... alleen maar de startkosten, geen abonnement of een onduidelijk gratis VPN. Tuurlijk een paar euro stroom p/j... voor die kleine Rasp Pi.
 
Moeilijk?
Ik heb er geen omkijken naar en mijn internetsnelheid/respons op mijn mobiel is er beter van geworden. Publieke wifi's...geen zorgen meer... en eigen VPN... alleen maar de startkosten, geen abonnement of een onduidelijk gratis VPN. Tuurlijk een paar euro stroom p/j... voor die kleine Rasp Pi.
Voor jouw niet, maar er zijn ook anderen... ;)
Niet iedereen heeft enige ervaring met RPI's of een installatie van een VPN.
 
Niet iedereen heeft zelfs met tips de skills om de tips om de rommel veilig weg te werken.....
Ik zou ook wel eens hun permissies van de apps willen zien... wat die allemaal mogen....
Met zo een VPN wordt hun internet gedrag ook sterk verbeterd qua veiligheid op bijv publieke wifi's....

Een met een handige buurman/neefje erbij moet dit toch echt wel lukken...
Effe pi-hole er nog bij zetten met een commando regel... klaar...
http://www.zwiebelfam.nl/camper/VPN/index.htm
 
Niet iedereen heeft zelfs met tips de skills om de tips om de rommel veilig weg te werken.....
Ik zou ook wel eens hun permissies van de apps willen zien... wat die allemaal mogen....
Met zo een VPN wordt hun internet gedrag ook sterk verbeterd qua veiligheid op bijv publieke wifi's....

Een met een handige buurman/neefje erbij moet dit toch echt wel lukken...
Effe pi-hole er nog bij zetten met een commando regel... klaar...
http://www.zwiebelfam.nl/camper/VPN/index.htm
Ik snap je tevredenheid over VPN en PiHole. Echter niet iedereen heeft een handige buurman of neefje die dit kent, maar we richten ons nu op bijzaken in plaats van de echte oorzaak aan te pakken: De ad-vervuilende app aanpakken.
Voor hetzelfde geldt cached deze de ad's en blijf je er zonder internetverbinding last van houden. Of je krijgt blanco-ad's omdat ze niet in geladen worden, maar er wordt wel een scherm voor de ad's getriggerd.

VPN en PiHole kan altijd nog worden gebruikt, als de topicstarter het nodig vindt. Nu zadel je hem op met moeilijke situaties die misschien wel geen rol spelen voor hem. Het feit dat hij aangeeft dat hij een TIA/CVA heeft gehad, maakt al duidelijk dat je het even niet te complex moet maken voor hem.
 
Laatst bewerkt:
Tis een keuze, voor beide opties is er begrijpelijke wijze hulp voor nodig (anders was onze hulp of... die van het handige buurjongetje/buurman/kennis/familielid, niet nodig geweest), .... maar mijn tip biedt meer toekomstig perspectief/is veiliger.
 
Nou nou, mijne heren :)

Bedankt !! voor al jullie reacties en goede raad (rad-EN.. ?)
En grijnzend (being een grijzende :( ) en grinnikend zie ik jullie onderlinge discussies.
Ik hoop dat resetten de oplossing hier wordt, na de gewenste savings uitgevoerd te hebben.
Ooit horen jullie de afloop, als we allemaal dat mee mogen maken

Gt. Henk
( die enkele CVA's en TIA's en 80 jaar achter de rug heeft.
 
Succes Henk! En je bent een kanjer... je doet nog wat je kunt ipv achter de geraniums gaan zitten....
Wat gebeurd is, is tuurlijk vreselijk, maar je kunt het niet veranderen.
Als je goed op jezelf blijf letten ... kun je hopelijk nog lang dat doen wat je nog kunt...:thumb:

Ach.. misschien komt er toch nog een keer een handige buurman voor bij... :cool:
 
Bedankt voor alle goede raden. Ik ga er wel mee leven. Er zijn ergere dingen op deze wereld. Och, en tot nu toe heb ik me altijd wel gered, al duurt het soms een beetje lang.
Wat was het DOS tijdperk, en dan die machinetaal toch een makkie voor dit jongetje
Heren, see you later zong Bill Haley long ago
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan