Ubuntu installeren met Wubi naast Windows 10 die vastlopers heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Berichten
1.406
Ik heb regelmatig vastlopers met Windows 10 dat ik er eigenlijk een beetje klaar mee ben. Ben dus nu van plan om Ubuntu naast Windows 10 te installeren d.m.v. Wubi. Zou dat mijn problemen van vastlopers dan verleden tijd zijn, ook omdat Ubuntu op de Windows partitie komt? Of draait Ubuntu dan volledig op zichzelf zonder Windows ondanks op dezelfde partiitie alsof het een hele schone installatie is?
 
Ik heb met Windows 10 nog nooit een vastloper gehad. Thuis draait het 2 PC's en een laptop en zakelijk op zo'n 20 laptops, 4 PC's en 8 Thin Clients.
Lijkt dus eerder zaak om uit te zoeken waar die vastlopers vandaan komen.
 
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wubi

En idd, eerst uitzoeken waar die "vastlopers" door komen en wat bedoel je precies daarmee, freezes?
Kijk in de logboeken of er wat over staat.
Binnenin alles stofvrij?

Zet de weblink van Speccy hier eens neer, zie m'n sig.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb met Windows 10 nog nooit een vastloper gehad. Thuis draait het 2 PC's en een laptop en zakelijk op zo'n 20 laptops, 4 PC's en 8 Thin Clients.
Lijkt dus eerder zaak om uit te zoeken waar die vastlopers vandaan komen.

Dat weet ik niet. Alles al geprobeerd en er is geen oplossing voor...

https://nl.wikipedia.org/wiki/Wubi

En idd, eerst uitzoeken waar die "vastlopers" door komen en wat bedoel je precies daarmee, freezes?
Kijk in de logboeken of er wat over staat.
Binnenin alles stofvrij?

Zet de weblink van Speccy hier eens neer, zie m'n sig.

Dat heb ik al eerder gedaan op andere help fora maar er is geen oplossing voor zoals gezegd.....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is niet die "andere help fora", dus als je hier ook de vraag stelt en helpers stellen vragen of doen voorstellen, wordt wel verwacht dat je daar iets mee doet.
Anders is je hele vraag overbodig.

De vraag over Wubi zal je dan ook wel elders hebben gesteld.
 
Laatst bewerkt:
Ok, dan gaat het je dus alleen om die vraag en niet waarom Windows zo vaal vast loopt.
Wellicht dat dan de link van Lange Pier in #3 je verder helpt.
 
Die Wiki pagina ken ik, maar kom daar niet echt uit of dit echt stand alone vanaf Windows draait zonder hierbij Windows onderdelen te gebruiken. Is het dus de volledig echte Ubuntu versie net zoals je hem zou installeren zonder Windows?
 
Het ene OS gebruikt nooit onderdelen van een ander OS.
Wibu gebruikt alleen de bootloader van Windows en niks van het OS zelf.
 
Ok, en kun je ook vanuit Ubuntu dan Windows 10 verwijderen als het bevalt zodat je de optie om Windows 10 op te starten dan ook niet meer krijgt?
 
Laatst bewerkt:
Ik ken Wubi verder niet maar als deze de Windows Bootloader nodig heeft lijkt het me niet dat Windows verwijderd kan worden.
Tenzij Wubi een mogelijkheid biedt deze te vervangen door een eigen bootloader.
 
Ik persoonlijk gebruik windows 10 en Linux mint naast elkaar. Linux mint kan ook alleen gebruikt worden (zonder Windows). Het uiterlijk van Linux mint lijkt een beetje op Windows waardoor de overgang van Windows naar Linux vlot verloopt. Linux bevat o.a een office pakket ,de Mozilla Firefox browser en de Mozilla Thunderbird mailclient. Ik gebruik de 64 bit Cinnamon versie. Download link
Suc6
 
Ja, ik kan je de tip geven om NIET via Wubi Linux te installeren.
Dat kan je veel beter doen via een dualboot.

Neem dan zoals hierboven ook al gezegd wordt, Linux Mint. In de helpmij nieuwsbrieven heb ik ooit een handleiding geschreven hoe je een dualboot kan maken. En anders hoor ik wel als je het niet snapt of hulp wilt.

Dus GEEN wubi aub!
 
Ok dank. Maar probeer eerst uit te vinden waar mijn vastlopers met Windows 10 nu vandaan komen. Heb een 'help' bericht uit staan op een ander forum. Dat stond er al maar kreeg daar maar geen relevante hulp bij. Eerst dat maar eens afwachten.
 
OKé, maar als je daar echt antwoord op wilt, dan moet je toch meer info geven.

Wanneer komen die vastlopers?
Wat ben je dan aan het doen?
Wanneer treed het niet op?
Is je videokaart wel oké?
Wat zijn je specs van je computer?
etc. etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan