Kan software niet op andere schijf installeren (andere partitie)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harrie100

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2016
Berichten
51
Hallo,

Ik hoop dat ik in de goede sectie zit met mijn onderstaande vraag maar ik wist niet waar ik hem moest plaatsen.
Ik heb een nieuwe laptop gekocht ( Lenovo Ideapad 320-15ABR 80XS005LMH ) en daarin zit een SSD+HDD schijf.
Op de SSD partitie is W10 geïnstalleerd en nu is het "dus" de bedoeling dat de andere software op de HDD wordt geïnstalleerd.
Nu heb ik gisteren echter een nieuw mail programma (EM Client) geïnstalleerd maar tijdens het installeren heb ik helemaal niet de mogelijkheid gehad om te kiezen voor een andere schijf.

Als dit bij elke installatie zo is dan is de SSD natuurlijk zo vol en dat is niet de bedoeling.
Is er een mogelijkheid om dit op te lossen?

Bedankt voor jullie hulp.
 
De installatie vraagt daar niet om.
Dan is er geen mogelijkheid voor.
 
Is het dan mogelijk om wat ruimte van de HDD te verplaatsen naar de SSD schijf indien nodig?
 
Het zal een hybride disk zijn. Dus SSD+HDD in 1 apparaat en dan is dat voor zover ik weet niet mogelijk omdat de maximale grootte van de SSD al toegewezen is.
 
De installatie van EM Client vraagt niet om een locatie maar zet deze direct op de C: schijf.
 
De installatie van EM Client vraagt niet om een locatie maar zet deze direct op de C: schijf.

Dat klopt, ik kreeg de mogelijkheid niet om het op D te plaatsen. Ik heb de software nog eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd om dit te checken.
 
Doe ook even waar Lange Pier om vroeg.
Misschien dat hij een mogelijkheid ziet om de C: partitie uit te breiden.
 
1.png

2.png

Ik heb vandaag het office pakket gekocht en deze kon ik toen via een gezonden link installeren maar ook deze wordt dan weer automatisch geïnstalleerd op C
Op deze manier is de schijf natuurlijk wel snel vol :(
 
Er zijn nu eenmaal software pakketten die dat vereisen.
Toevallig heb je er 2 achter elkaar.

Maar van de eM Client kan je dus gewoon de data verhuizen.
De programma onderdelen er van stellen qua grootte niks voor.
 
Laatst bewerkt:
He top, het is gelukt het programma van C naar D te verplaatsen.
Zolang ik nog ruimte heb op C blijf ik het even zo proberen.
Bedankt voor jullie hulp!
 
Of een grotere SSD erin zetten, die dingen zijn niet meer zo kostbaar.

Toch nog een laatste vraag ..... zijn de SSD en de HDD fysiek ook twee aparte schijven in de laptop?
Indien ik de SSD vervang zal ik natuurlijk wel alles opnieuw moeten installeren.....
 
Het is een hybride schijf, dus 1 apparaat.
 
Dan heb ik niet goed opgelet ;)
 
Haha! Jij mag nooit meer raden ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan