Dynamische foto van harde schijf ophalen en plaatsen in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietervandepoel

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2018
Berichten
9
Ik heb in Excel een klantenbestand gemaakt inclusief voorraadbeheer en een facturatiesysteem. Door het invoeren van een debiteurennummer en een productcode wordt er automatisch een factuur gemaakt met de gegevens van de klant en komen hierop alle productgegevens te staan (inclusief prijs e.d.).

Om de mooier te maken wil ik van elk besteld product op de factuur een kleine afbeelding laten zien. De foto's van de producten staan echter allemaal opgeslagen op minj harde schijf en het heeft mijn voorkeur dat ze hier blijven staan (zodat ik ze niet 1 voor 1 in een apart werkblad in Excel hoef te zetten).

Concreet komt het op het volgende neer (versimpeld en fictief):
- als ik in cel A1 de productcode "1" invul, dan moet er in cel B1 de volgende foto komen C:\Afbeeldingen\foto1
- als ik in cel A1 de productcode "2" invul, dan moet er in cel B1 de volgende foto komen C:\Afbeeldingen\foto2
- enz

Uiteraard moet de oude afbeelding worden verwijderd als en een nieuwe productcode wordt ingevuld.

Ik heb al behoorlijk op internet gezocht, maar ik kan nergens de juiste code / formule vinden om de foto's rechtstreeks van de harde schijf te importeren.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Ter info: ik heb de Nederlandse versie van Excel 2007.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan