scans niet in kleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

jempi10

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2012
Berichten
222
Heb een document, met kleurentekening, gescand. Afdrukken is echter in zwart-wit.
Als ik een Word-document afdruk, is het wel degelijk in kleur.
De printer is een HP DeskJet 3632, niet nieuw, gekregen van dochter, heb een nieuwe kleurencartridge.
De handleiding heeft me niet geholpen, en hier vind ik geen identiek probleem.
Bedankt voor wie helpt.
 
Als het goed is zou je in de instellingen voor het scannen de keuze tussen kleur of zwart-wit / grijswaarden moeten kunnen maken dus daar zou ik eens beginnen met het controleren...
 
Beste Scrapheap

Bedankt voor uw antwoord.
Ik heb bij Eigenschappen wel degelijk 'Kleur' aangeduid (bij Papier/Kwaliteit).
De mogelijkheid van grijswaarden zie ik nergens. Heb ook gezocht in eigenschappen
Ik werk met Windows 7 Home Premium.
 
Loop de adviezen / instellingen op deze pagina eens na...?
Die nieuwe kleurencartridge , is dat een originele HP of imitatie..?
 
Had ik gedaan voor ik hier om hulp vroeg; toch bedankt om er naar te verwijzen.
De cartridge is een originele, HP 302 - F6U65A - Made in China.

Wat ik wel vaststel, als ik op afdrukken klik (in Windows Live Photo Gallery), wordt het document, met .jpg extensie, op het scherm, 'Afbeeldingen afdrukken', wit-zwart voorgesteld.
Was me niet opgevallen, sorry.
Kan het aan het programma liggen?
 
Het kan bijna niet anders dan een instelling zijn naar mijn bescheiden mening.
Wil je het volgende nog eens controleren voor het geval je dat nog niet gedaan had..?
1) Ga naar Apparaten en Printers in het Configuratie-scherm.
2) Rechts-klik op betreffende printer
3) Kies "Eigenschappen"
4) Kies "Instellingen"
5) Scroll naar het einde v/d pagina
6) Stel "Apparaat-type" ( o.i.d. ) in op "Kleur" i.p.v. "Autodetect".
7) Sla de instellingen op en kijk of dat verschil maakt..?

Op het net wordt ook geopperd dat het in het stuurprogramma van de printer zou zitten.
De oplossing zou zijn om de printerdriver compleet te verwijden en opnieuw te installeren.
Voor het verwijderen zou ik Revo Uninstaller gebruiken, die doet zijn werk grondiger als de verwijder-optie van Windows zelf.
Daarna de pc opnieuw opstarten.

Download vervolgens de laatste driver ( èn ook de firmware van juli 2018 ) van deze HP support-pagina.
Let op de juiste Windows-versie !
Koppel de printer af vóór je de installatie van de driver opnieuw start met de download hierboven, dus de usb-kabel los maken.
De software geeft tijdens de installatie aan wanneer het printer moet worden aangesloten ( dit gaat nl. het meest fout, mensen sluiten de printer al aan voor men gaat installeren ).

Succes...:thumb:
 
Ik vind nergens wat u aanduidt als :"Autodetect", noch bij 'Eigenschappen van de printer', noch bij 'Eigenschappen' (onderste lijn).
Kleur kan ik enkel aanklikken bij Papier/Kwaliteit bij Eigenschappen.
De printer is gisteren (dinsdag 25/09) geïnstalleerd, ik neem dus aan de printerdriver de laatste nieuwe is.
Mijn dochter heeft het nodige gedaan; als test heeft ze een testpagina laten afdrukken en een Word document.
Alles was in orde.

Als ze nog eens komt (woont in Limburg, ik O.-Vl) zal ik vragen dat ze alles eens herbegint.
Ik hou u zeker op de hoogte.

Heb een tussenoplossing: ik kopieer het document naar Word en dan wordt het afgedrukt in kleur.
Direct scannen geeft evenmin problemen, alles in kleur.
 
Aha, blijkbaar zit het probleem dus in de Windows Live Photo Gallery.
Je zou dan eventueel kunnen overwegen om een andere foto-viewer te installeren.
Zelf gebruik ik Fastone Image Viewer ( gratis ) waarmee je ook nog een behoorlijk aantal bewerkingen kunt uitvoeren zoals afbeeldingsgrootte aanpassen, roteren etc en het heeft ook een teken-functie waarmee je opmerkingen in tekstballetjes kunt invoegen, bepaalde zaken kunt arceren etc.
Het werkt onder Win 7, 8, 8.1 en 10.
Mogelijk is dat een idee..?
Je kunt zo'n extern programma vervolgens hin het Configuratie-scherm => Standaard programma's instellen als standaard programma voor het bekijken en openen van afbeeldingen etc.
 
Probleem opgelost: ik heb het document geopend met Office Picture Manager, Nero PhotoSnap Vieuwer Essentials en.... het werd telkens afgedrukt in kleur.

Heb 'Afbeeldingen' ingesteld om altijd te openen met Office Picture Manager.

Van harte bedankt.
Zet ik het als opgelost?
Groeten
Jempi
 
Laatst bewerkt:
Als je op deze manier je probleem als opgelost ziet, uitstekend, en gefeliciteerd met het resultaat.:thumb:
Je kunt zelf de vraag op "opgelost" zetten in het startscherm door re-boven op het vraagteken te klikken volgens mij.. ( heb hier zelf nog nooit een vraag geplaatst dus ben er niet zeker van )..:rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan