• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden in een rij bij elkaar houden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikebaa

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2011
Berichten
63
Goedenavond,

Ik heb een uitdaging in Spreadsheets en hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb ook een demo bestandje toegevoegd (onderaan), waarin mijn probleem duidelijk wordt.

Ik heb een werkmap met veel gegevens. In deze werkmap geef ik aan welke leverancier iets mag leveren. Deze leverancier mag alleen zijn eigen gegevens inzien. Om dit voor elkaar te krijgen draai ik van het gehele werkblad een draaitabel. Deze draaitabel filtert op de leverancier. De uitkomsten van de draaitabel worden automatisch weergegeven in een andere werkmap (via importrange), welke voor de betreffende leverancier inzichtelijk is en aangevuld kan worden.

Nu wordt de relevante data door de leverancier aangevuld met gegevens. Tot zover nog geen probleem. Maar... wanneer ik nu besluit om een product toch niet bij leverancier A te bestellen, maar bij leverancier B dan verdwijnt deze regel uiteraard ook in het overzicht van de leverancier. Het resultaat is dat alle regels die hieronder staan nu een regel naar boven schuiven. Het gevolg is echter dat de waarden die de leverancier handmatig ingevuld heeft in kolom B wel blijft staan en hierdoor de geplaatste opmerkingen niet meer bij het juiste product staan.

Een kort voorbeeld:

Product 1, leverancier A.
Product 2, leverancier B.
Product 3, leverancier A.
Product 4, leverancier A.

In het werkmap van leverancier A komt nu te staan:
Product 1
Product 3
Product 4

De leverancier vult de gegevens aan:

Cel A Cel B
Product 1 leveren op 26-09
Product 3 leveren op 30-09
Product 4 leveren op 02-10

Nu wordt product 1 toch leverancier B. Het blad van leverancier A ziet er nu als volgt uit:

Cel A Cel B
Product 3 leveren 26-09 (want 26-09 is handmatig ingevuld en blijft dus staan)
Product 4 leveren op 30-09
leveren op 02-10

Ik hoop dat ik het zo goed uitleg, deze spreadsheets zullen wellicht ook wat verduidelijken:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/12PNrLisSULf-BUhuIvp31-fgwE4ZrfI0egzazIEXJHU/edit?usp=sharing
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1r0l7qh7MuFJJtWycg_aQ-TiCNJlq8SkWhMlq66k6rgI/edit?usp=sharing

- Het bovenste spreadsheet is de 'masterdata', waar de leverancier aangepast kan worden. Hier zit ook een tabblad in, welke de draaitabel is
- Het 2e spreadsheet is de importrange. Waarbij het 2e tabblad naar de data linkt uit de importrange
- Wanneer in het eerste blad op het tabblad data sheet de leverancier aangepast wordt, dan zie je dat kolom A omhoog schuift maar B blijft staan

De uitkomst die ik graag zou willen hebben: wanneer kolom A verdwijnt in het leveranciersoverzicht, dan moet kolom B dit ook automatisch doen (kolom bij moet dus eigenlijk aan kolom A 'gekoppeld' worden).

Ik hoop dat ik het zo helemaal duidelijk uitgelegd heb.

Heeft hier iemand een oplossing voor? Mijn dank is groot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan