Ik moet kiezen tussen twee externe schijven, S.V.P. graag raad hierin.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo mensen,

Ik moet twee EXTERNE schijven vervangen van 2 verschillende werkstations.

Mijn keuze is gevallen op:
1) WD Elements 2Tb
2) Transcend StoreJet 25M3 2Tb

Welke van de twee verdient de voorkeur ?

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Gebruik zelf WD Elements. Is niet kapot te krijgen.
 
Gebruik zelf WD Elements. Is niet kapot te krijgen.

Hallo Senso,
Ik zal nog een paar reacties afwachten. En dan maak ik m'n keuze.
(Tussen haakjes) voor deze externe schijfjes vroeg ik of er een automatische manier was om ze na b.v. een backup uit te schakelen
 
Dat weet ik en heb in die andere topic daar een antwoord op gegeven, misschien heb je die link daar niet gezien. Moet ik dan zelf eerst ook weer opzoeken. Begrijp overigens niet dat je ze wilt uitschakelen. Als ik back-ups maak reserveer ik daar altijd apart de tijd voor en na afloop schakel ik het systeem uit en verwijder de schijf. Ik kan ook wel tijdens de werkzaamheden de back-ups maken en werk gewoon door.

Ik heb ook WD Passports en die draaien altijd als de pc ook draait, geen enkel probleem voor prestaties en levensduur. Dat spul is niet kapot te krijgen of het gaat morgen kapot. Zo is het altijd.

In het verleden zaten er sleepmodus op schijven, maar dit is knap hinderlijk. Lees het maar op internet. Dan was er weer software NoSleep. En zo blijf je bezig.
 
Vaak is het aantal Spin on - Spin off cycles ( het stoppen en weer op gang komen ) van de schijven schadelijker dan het continue in gebruik zijn...ook iets om over na te denken...
 
Hallo Senso

Ik heb de WD Elements 2Tb besteld.

Bedankt voor alle uitleg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan