Stuurprogrammafout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joti

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2001
Berichten
160
De printer (HP Laserjet 1200) werkt niet meer. Ik krijg de melding dat deze offline is.
en de melding: Er is een Probleem met het stuurprogramma voor 260 ci WIA Driver (USB)
 
Type eens printer in het zoekvak > Kies apparaten en printers > Ga op de printer staan en > Rechtermuisknop > Problemen oplossen etc.
 
Dat heb ik gedaan. Krijg de melding: Het probleem kan niet met Probleemoplossing worden vastgesteld.
Als ik met de rechtermuisknop op de computer ga staan: Er zijn fouten op de hieronder vermelde apparaten. Selecteer een van de apparaten in de lijst om het probleem op te lossen.
Er onder staat: Onbekend USB-apparaat. Verzoek voor apparaat descriptor is mislukt. Status: Stuurprogrammafout.
Als ik daarop klik krijg ik ook de melding: Het probleem kan niet met Probleemoplossing worden vastgesteld.
 
Dit is de driver voor de Kyocera 260ci scanner. Als je deze niet hebt dan zou ik die verwijderen bij Apparaatbeheer. Installeer opnieuw de drivers voor jou HP laserprinter en neem drivers van de HP supportsite die geschikt zijn voor het besturingssysteem of anders klik rechts op het installatiebestand en kies Eigenschappen, vervolgens het tabblad compatibiliteit en selecteer het besturingssysteem waarvoor de laatst uitgebrachte driver dan wel geschikt zou zijn.

Misschien heeft Windows zich vergist met het automatisch updaten van drivers. Om dit in de toekomst te voorkomen kan je bij eigenschappen van die drivers in Apparaatbeheer het automatisch updaten van de drivers uitschakelen of via Windows Update voor alle drivers.

Als er systeemherstelpunten zijn gemaakt is de oplossing misschien dat je gewoon teruggaat naar een punt dat het nog goed werkte en dat je daarna het updaten van drivers uitschakelt.
 
Ik heb het updates van de drivers uitgeschakeld. En ik ben teruggegaan naar een vorig herstelpunt. De oplossing was dat de printer niet verbonden was. Ik heb gebruik gemaakt van een ander usb poort en de printer werkt weer
 
Mooi dat het is opgelost.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan