Deamweaver CC 2018

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcelTito

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 feb 2014
Berichten
2
Ik heb een klant (voetbalclub) die een website wil, als die af is willen ze zelf een agenda kunnen invullen of foto's erop willen plaatsen.
Heeft Dreamweaver CC 2018 die mogelijkheden?
Ik heb onlangs via youtube antwoord gevonden en ga SuperSaas agenda toepassen op die website!
 
Laatst bewerkt:
Als je degene die dit gaat doen bij de voetbalclub dit laat lezen (klik) en hij/zij snapt het dan kan je Dreamweaver overwegen voor deze persoon.
Is het voor die persoon abracadabra dan kan je beter door iemand een template voor een CMS laten maken. Het als "redacteur" leren werken met een CMS is in korte tijd te leren. De eenmalige template zou in Dreamweaver gemaakt kunnen worden.
 
Laatst bewerkt:
Als je een CMS wilt hebben waarin de klant met eenvoudig klikwerk de inhoud kan beheren en foto's kan toevoegen, dan raad ik Wordpress of CMS MadeSimple aan. Hier kan je een template met een layout in plaatsen, en daarna kan de klant zijn inhoud erin plaatsen.

Lees wel de handleiding voor je de template gaat bouwen. Het is niet een kwestie van wat HTML-bestanden uit Dreamweaver toevoegen, want er moet vaak wat meer dan dat gebeuren. HTML-documenten moeten bijvoorbeeld losgetrokken worden zodat je bijvoorbeeld een aparte 'template'-bestand hebt met enkel een menu, en moet je variabelen toevoegen zodat de content op de juiste plaats komt te staan in je layout.

De handleiding is er erg duidelijk in. :)
 
Laatst bewerkt:
Handleiding Wordpress
Handleiding CMS Made Simple
Beide zijn online en bedoeld voor website editor (voetbalclub), website beheerder (degene met wat uitgebreidere CMS kennis), en de website bouwer. In een CMS kan je gebruikergroepen maken zodat de ene persoon op de club wel berichten mag schrijven maar bijvoorbeeld geen gebruikersgegevens mag inzien (AVG).

Er zijn uiteraard meer CMS'en. Van de meeste zijn pdf'jes en boeken verkrijgbaar. Ook workshops en (betaalde) trainingen worden er gegeven voor de gebruiker en voor de bouwer. Gezien je vraag zou ik het bouwen uitbesteden.

Je zou de vraag ook bij de KNVB neer kunnen leggen. Wellicht is er al een CMS met alle voetbal gerelateerde uitbreidingen, en die je eenvoudig aan de huisstijl en eigen vormgeving kan aanpassen.
 
agenda in dreamweaver CC 2018

Ik wil een agenda op m'n website plaatsen waarin de lezer kan zien wanneer er wel of geen ruimte is in mijn B & B in Noorwegen.
En zodra een klant een datum selecteert wanneer hij wil reserveren, moet dat ook gelijk inzichtelijk zijn in die agenda zodat er geen dubbele boekingen kunnen ontstaan. Ik kan het nergens vinden.

Is dat te maken met Dreamweaver CC 2018. Dank voor de reactie/hulp bij voorbaat!
 
Dreamweaver richt zich alleen op statische websites. Als je dynamische sites wilt met formulieren die afgehandeld worden, dan kan je beter naar een CMS-systeem kijken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
topic zijn samgevoegd
 
Je mag ook op het linkje websites in de footer van dit bericht klikken voor een concept (past niet in een bericht). Een oplossing kan daarna wel hier worden gepost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan