Computer start niet meer door uit de slaapstand vandaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruggeling

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2002
Berichten
368
Ik heb een nieuwe videokaart aangeschaft: Asus 2 Gb D3 X R7 240-L R
Moederbord is een Asus Sabertooth ????

Ik heb de kaart netjes met de bijbehorende CD geïnstalleerd.

Op de monitor de aanbevolen resolutie 1920 x 1080 ingesteld.
Echter na het opstarten komt er een melding op het scherm, dat de resolutie te laag is ingesteld. Computer start gewoon door met de juiste resolutie. Vreemd, maar het is niet echt een probleem.

Wat wel heel vervelend is, als de computer in de slaapstand valt na een uur, dat deze niet meer doorstart.

Als ik bijvoorbeeld na 2 uur terugkom bij mijn pc, dan branden de lampjes van mijn pc nog wel. Ik beweeg de muis, daarna hoor ik de de ventilatoren van de pc weer aangaan en verder gebeurt er niets.
Ik moet de computer dan helemaal uitzetten met de spanning er af.

Ik heb verschillende kabels en monitoren geprobeerd en iedere keer hetzelfde resultaat.

Ik heb de kaart teruggestuurd naar de leverancier (Alternate) en deze hebben de kaart uitvoerig getest en geen problemen gevonden.

Ik ben echt ten einde raad. Het systeem heeft met de vorige videokaart, die wat minder mogelijkheden had, nooit geen problemen gehad.

Het zou zonde zijn om de kaart weg te doen en weer een nieuwe te kopen.

En ik wil de pc niet instellen op een tijd van bv 4 uur, dat hij in de slaapstand gaat.

Wie weet er raad of heeft een tip voor mij.

gr
Frank
 
Windows-versie..?
Heb je het Energie beheer schema aangepast..?
Maak anders eens een nieuwe Energie beheer schema als het om Win 10 gaat want dat energiebeheer is al vanaf het begin een bron van ergernis, internet staat er vol mee...
 
Bedankt voor je snelle antwoord Scrapheap.

Het is inderdaad Windows 10.

Is zo'n schema zelf gemakkelijk te maken?

Of zijn er sites waar staat hoe dat moet?
 
Ik heb een nieuw Energie beheer schema gemaakt.

Het resultaat is echter hetzelfde. De pc is lekker bezig, maar er komt geen beeld op het scherm.

Jammer
 
En als je onder "Gebruikers"(accounts) een nieuwe gebruiker aanmaakt, doet het probleem zich dan ook voor als je met dat account ingelogd bent en je de laptop uit de slaapstand haalt..?

En wat als je de slaapstand gewoon compleet uitschakelt..?
Dat betekent wel dat je iets langer moet wachten voor het opstarten van de laptop als je hem weer nodig hebt maar dat is dan niet anders.....
 
In eerste instantie had ik er 2 monitoren opstaan. DVI en HDMI.
Later heb ik het eerst met de ene monitor geprobeerd (HDMI). Hij gaf dan dezelfde fout. Toen met de andere monitor (DVI). Deze gaf ook dezelfde fout.
Het is heel vreemd, maar zodra ik na een uur de muis beweeg zie ik veel activiteit van de pc, maar de monitor komt niet op.

Beste Scrapheap,
Ik start de pc op met het nieuwe zelfgemaakte Energie beheer schema. Het scherm komt dan ook niet op uit de slaapstand vandaan.
Als ik de slaapstand uitschakel, dan blijft de pc gewoon aan. Het scherm is dan alleen uit.
Het gaat mij er om, dat als ik na 2 of 3 uur weer achter mijn pc ga zitten, dat ik hem dan uit de slaapstand wil halen en meteen weer met de pc aan de gang wil gaan.

Het heeft allemaal gewoon goed gewerkt.

Sinds ik deze videokaart heb gaat het mis. Ik heb al bij de instellingen van de videokaart gekeken en daar kon ik ook niets bijzonders vinden om uit te zetten.
 
Heb het bij een monitor aangesloten op de HDMI, als die in de slaapstand gaat na 15 minuten, de PC blijft wel aan, dan dien ik de monitor echt uit te zetten, Windows key intrommellen en muis bewegen, monitor weer aan en weer Windows key intrommelen en muis bewegen, dan gaat die pas aan, dit gebeurt niet altijd en alles werkt goed als ik hem via de VGA aansluit, zit geen DVD-d op de monitor.

Jij moet de PC ook uit de slaapstand halen maar probeer eens hoe ik het doe.

Dit gedoe is gekomen na de W10 1803 update, ervoor en met W7 geen enkel probleem, oudere videokaart drivers ook geprobeerd maar helaas.
 
Lange Pier, wat bedoel je met Windows key intrommelen. Een muisbeweging is toch voldoende
 
Bij mij niet en bij toeval op de Windows key gedrukt, krijg je het tablet menu als je ook de muis beweegt, hier althans, best irri.
 
Lange Pier, het is mij één keer gelukt.
Zou je de juiste volgorde nog een keer willen aangeven. Moet ik de monitor uitzetten als ik wegloop of moet ik deze aan laten staan. Meestal als ik wegga, dan schakel ik de monitor uit, of hij gaat na een kwartier in de standby.
 
Heb er er na de laatste update nog weinig last van maar eerst met de muis alleen proberen, wil dat niet, weer die muis bewegen en de Windows toets intrommelen, wal dat ook niet, monitor uitzetten, muis bewegen en Windows toets intrommelen, monitor weer aanzetten en hetzelfde doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan