• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel invullen met automatische gegevens herkenning

Status
Niet open voor verdere reacties.

GM1

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2018
Berichten
6
Beste Forum-leden,
Na een poos puzzelen weet ik het echt even niet meer.

Zie bijgevoegde bijlage voor tekst en uitleg + voorbeeld!

Wat wil ik?

Ik wil bv. In cel A8 de naam van het bedrijf invoeren, vervolgens wil ik dat op een andere plek automatisch de adres, postcode en plaats worden weggeschreven.

Voorbeeld:
Cel A8 is nu voorzien van bloemenshop. Via verticaal zoeken, index en mijn zelfgemaakte formule vind ik de gegevens terug. Maar ik wil nu dus iets hebben dat als ik in cel A8 de waarde van cel A2 invoer,
de gegevens adres + postcode + plaats worden weggeschreven.



Als ik vervolgens in cel A8 (bloemenshop) de waarde van cel A3(bandenshop) invoer wil ik dat ik de gegevens (adres+postcode+plaats) van dat bedrijf terug zie.

Ik hoor graag wat de oplossing is, een ieder is welkom om een bewerking in dit bestand te maken, waardoor er mogelijk is wat ik wil.
Ik heb geen beschikking tot de functie ALS.VOORWAARDEN, anders had deze stap veel eenvoudiger geweest..

De bedoeling is dus dat ik Cel A8 als voorbeeld neem, maar een dergelijke cel staat ook in mijn andere bestand en het is de bedoeling als ik in die cel een = verwijzing maak naar een klant, dat de bijbehorende gegevens
verschijnen, dit moet dus voor elke klant werken. Dus nu heb ik bloemenshop en autoshop als voorbeeld, maar ik wil dus dat ik alleen een verwijzing hoef te maken naar de bedrijfsnaam en dat de gegevens dan verschijnen.
Zo kan ik namelijk een (bijna) zelfschrijvende offerte ontwikkelen..

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

Groetjes,

Giovanni
 

Bijlagen

  • Test_met_gegevens.xlsx
    16,3 KB · Weergaven: 31
Hi Giovanni,

je had alles al zelf gemaakt alleen de volgorde in jou wens is wat anders.
ik heb een dropdown gemaakt in cel A8 en een vert.zoeken in B11:B13 - denk dat dit is wat je zoekt qua laBekijk bijlage Test_met_gegevens.xlsxy-out
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan