• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel VERGELIJKEN functie, laatste match klopt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

narco

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 sep 2018
Berichten
1
afbeelding 8.png

Zoals op de afbeelding probeer ik de VERGELIJKEN functie. Ik heb bij 1 tot 14 personen 0% kans ingevoerd en bij 15 en 16 50 % kans. Ik vraag mij af waarom ik dan in de kolom helemaal rechts alleen maar 14 en 15 zie staan terwijl ik 15 en 16 verwacht. als ik bij 1 tot en met 16 allemaal percentages invul en ik zet deze functie in 500 rijen dan komt er niet een keer 16 uit. Deze mist dus.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Bij voorbaat dank!
 
Welkom. Goed gebruik hier is om een EXCEL voorbeeldbestand bij een vraag te plaatsen. Plaatjes zijn voor het photoshop-forum.

In welke cel staat de formule? Wat wil je ermee bereiken?
Je mist het laatste argument in de vergelijken functie. Moet de waarde kleiner (..;1) of groter (..;-1) dan de zoekwaarde gevonden worden?
Of de exacte waarde (..;0), maar dat wordt lastig met de ASELECT functie.
Waarom trouwens ASELECT gebruiken? Met ASELECTUSSEN(0;100)/100 kun je exacte percentages krijgen.
Vragen...
Vragen...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan