Controle of IDnr. al voorkomt

Status
Niet open voor verdere reacties.

dinge

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2016
Berichten
30
Goedendag

Ik loop weer tegen een nieuw probleem(pje) aan.
Er is een scoresheet gebouwd door iemand anders en deze scoresheet probeer ik nu bij te houden en eventueel te verbeteren als er probleempjes zijn.

Zal eerst een kleine omschrijving geven hoe het werkt.
Als een schutter zich aanmeld voor een wedstrijd wordt hij ingeschreven via de button "schutter inschrijven" op het tabblad sporterdata.
Via code:

'Controleren of het ID al is ingeschreven
If Not (Worksheets("Inschrijvingen").Range("A:A").Find(ID) Is Nothing) Then
MsgBox "Deze schutter is al ingeschreven"
End
End If

Word gekeken of de geselecteerde schutter (je staat op een willekeurige cel in de rij van de betreffende schutter) al ingeschreven is ja of nee.
Is de schutter al eerder ingeschreven komt de melding van "Deze schutter is al ingeschreven"
Is de schutter nog niet eerder ingeschreven dan worden de gegevens gekopieerd van het tabblad sporterdata naar het tabblad inschrijvingen.
Dit gaat heel goed vanaf IDnr. 100.
Onder IDnr.100 is er een probleem.
Bijv. schutter met IDnr. 179 is ingeschreven, als ik schutter met IDnr. 79 wil inschrijven krijg ik de melding "Deze schutter is al ingeschreven" terwijl schutter 79 niet is ingeschreven.
Ben al meer aan het zoeken geweest om dit probleem opgelost te krijgen alleen ik krijg het niet gevonden.

Hierbij het bestand waar het om gaat

Bekijk bijlage Scoresheet Leeg test formulier zonder naam.xlsm
 
De functie Find heeft ook argumenten.
Druk F1 van je toetsenbord in de editor.
 
Beste HSV ik heb het geprobeerd met F1 en de argumenten toegevoegd die aangegeven werden.
Alleen ik krijg dan steeds een foutmelding.
Ik ben er wel achter gekomen dat het probleem zich voor doet als een getallenreeks verschillende lengtes hebben.
Nu heb ik alle IDnr. voorzien van 4 cijfers beginnend met een 1 en het probleem is opgelost.
De code zoals hij was werkt nu wel naar behoren.
 
Heb je het argument xlWhole er aan toegevoegd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan