ipv een spatie een witte letter of cijfer ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mwetten

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2016
Berichten
8
Hoi,

is er een mogelijkheid om in een bestaand document de spatie te vervangen door een witte letter of cijfer.

bedankt

gr Mario
 
Hallo. Dit is een leuke vraag. Is dat een HTML document of? Heb je iets meer?
 
Ik ken alleen deze.


  • Nieuwe alinea/tussenkop
    Door op de Enter-toets te drukken geef je aan dat je de huidige alinea wilt beëindigen. Er wordt dan een harde return in de tekst opgenomen.
  • Deze actie (op Enter drukken) geeft aan dat het einde van een alinea is bereikt en dat er met een nieuwe wordt gestart.
  • Nieuwe regel
    De andere manier om een regel te beëindigen is om drukken op Shift + Enter. Dit resulteert in een zachte enter, ook wel een regeleinde (of een nieuwe regel-karakter).
  • Dit is dus iets anders als een alinea-einde.

plaats anders een voorbeeldje als het niet prive is.
 
Waarom wil je dat?
Want: Dat betekent dat elke zin 1 woord wordt... wat worden dan jouw... afbreek regels.... ?
En als je tussen de zinnen ook nog een witte letter gebruikt wordt zelfs de alinea 1 woord...
De zuiderburen zouden het een "zotte" oplossing noemen....:eek:
 
Laatst bewerkt:
Waarom wil je dat?
Want: Dat betekent dat elke zin 1 woord wordt... wat worden dan jouw... afbreek regels.... ?
En als je tussen de zinnen ook nog een witte letter gebruikt wordt zelfs de alinea 1 woord...
De zuiderburen zouden het een "zotte" oplossing noemen....:eek:

dit is juist de bedoeling van alles. ;-)
alles 1 regel. maar dan niet zichtbaar de spaties
 
Ik ken alleen deze.


  • Nieuwe alinea/tussenkop
    Door op de Enter-toets te drukken geef je aan dat je de huidige alinea wilt beëindigen. Er wordt dan een harde return in de tekst opgenomen.
  • Deze actie (op Enter drukken) geeft aan dat het einde van een alinea is bereikt en dat er met een nieuwe wordt gestart.
  • Nieuwe regel
    De andere manier om een regel te beëindigen is om drukken op Shift + Enter. Dit resulteert in een zachte enter, ook wel een regeleinde (of een nieuwe regel-karakter).
  • Dit is dus iets anders als een alinea-einde.

plaats anders een voorbeeldje als het niet prive is.

het gaat erom dat ik een tekst heb. ik wil ipv alle spaties een letter hebben die je wit maakt.
dit zou moeten kunnen
 
het gaat erom dat ik een tekst heb. ik wil ipv alle spaties een letter hebben die je wit maakt. dit zou moeten kunnen
Onzinnige vraag, als je het mij vraagt. Als je al zo nodig alle tekst als één woord wil hebben, gebruik dan harde spaties i.p.v. zachte spaties.
 
Onzinnige vraag, als je het mij vraagt. Als je al zo nodig alle tekst als één woord wil hebben, gebruik dan harde spaties i.p.v. zachte spaties.

Ik denk dat ik zelf beslis of deze vraag onzinnig is, ik stel deze vraag dus ik vind hem nuttig. Dus dat is denk ik toch iets wat persoonlijk is. Als het niet nuttig is dan zou ik deze vraag niet stellen.
nu mijn vraag daarop, wat is het verschil tussen een harde en een zachte spatie ?

groet
 
Ik ben niet de enige hier die het een onzinnig probleem vindt :). In ieder geval is de 'oplossing' met gekleurde letters een onzinnige. Een harde spatie maak je met <Ctr>+<spatie>. Voordeel daarvan is ook nog eens een keer dat je die code makkelijk met <Zoeken> en vervangen> kan toepassen op een document (beide kanten op).
 
Zij worden hierbij interactief begeleid in hun eigen taal en het systeem geeft direct feedback. Voordeel1is1dat1voor1de1metingen1geen1personele1inzet1nodig1is.

dit is een willekeurige zin.
Ik wil gewoon tussen elk woord een cijfer hebben staan. zoals in dit tweede deel.
 
Nou geef je dus weer een andere richting, want nu wil je een zichtbaar cijfer zien?
 
Als dit voor een onderzoek/promotie is... dat komt niet prettig binnen als vraag...
Met CtrF zoek en vervang kun je een spatie vervangen door een cijfer...

Zoiets dus?
alinea.jpg
 
Met zoek en vervang kun je spatie wel door iets anders vervangen, maar dit erft dan de eigenschappen van de omliggende tekst. De kleur wit zul je dus op een andere manier moeten toevoegen. Hetzij handmatig of met een macro, waarbij een macro het nadeel heeft dat hij geen context kan herkennen. Komt je karakter dus elders in de tekst ook voor dan gaat dit mis.

Blijft natuurlijk dat ik intussen heel nieuwsgierig ben waarom je dit zou willen doen.
 
Zoek maar eens met : search and replace with formatting oid.
Ik vermoed dat je er wel uitkomt.
Anders met LateX of LibreOffice... ?
Als men het zo belangrijk vindt komt er een oplossing....
 
Of in het Nederlands (het is zo simpel, waarom geef je niet gelijk de oplossing route99?): Open <Zoeken en vervangen>, typ een spatie in het tekstveld <Zoeken naar>, een 1 in het teksveld <Vervangen door>, klik vervolgens op de knop <Meer>, dan <Opmaak>, Kies <Lettertype> en bij <Tekstkleur> kies je dan wit. Of Geel. Of wat je maar wilt. Vervolgens klik je op <Alles vervangen>. En dan heb je je onzichtbare eentjes. Al kun je m.i. beter voor harde spaties gaan...
 
Op een mobiel is het niet altijd even handig om even uit te schrijven.......wel NL, had gekund... maar ik zat net even aardig in het "Engels"...
 
Ik ken het verschijnsel. Je hebt niet alle commando's paraat liggen :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan