Splitter voor LAN-Kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

lejonnn

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2013
Berichten
19
Goedemiddag, (Sorry als het het verkeerde topic is)

deze a-technische jongen heeft hulp nodig van jullie!

In mijn muur zit een ingang voor TV, telefoon & internet. Ik heb jullie hulp vooral nu nodig bij het internet gedeelte. Er is maar ruimte voor één internet kabel. Het probleem is alleen dat ik playstation & een computer heb waar ik internet op wil hebben. Op mijn playstation kan ik wel WiFi doen maar dan heb ik niet het snelste internet. Ik heb gisteravond een splitter gekocht zodat ik twee internetkabels kan inpluggen alleen eentje werkt maar. Wie helpt mij uit de brand?!?!

Vriendelijke groet,

Lejon
 
Vanaf de muur (zoals jij zegt) gaat niet werken.
Vanaf de modem je ps aansluiten op de lan aansluiting.
Dat is de juiste volgorde als je het snelste er uit wilt halen.
 
Het probleem is, is dat de modem beneden in de huiskamer staat en ik boven alle apparatuur heb staan.. Is er geen andere optie om dit te regelen?
 
Wat voor splitter heb je gekocht! Toch niet om je DSL-signaal te scheiden? Aan een Gigabit-switch met 4 poorten heb je voldoende als je geen kabels kan trekken, een je modem niet in de buurt straat.

Kost je een paar tientjes.
 
Jij weet zeker dat een switch gegarandeerd het probleem gaat oplossen? Ik wil niet weer een miskoop haha
 
Het ligt er aan over welke aansluitingen in je muur je het hebt, en waar je modem precies staat. En hoe die aansluitingen in de muur eruit zien.
Teken anders even een schemaatje ofzo, en maak anders wat foto's. Straks bedoel je dus een KPN ISRA (abonneeovernamepunt) waarin jij je switch wilt stoppen, wat niet gaat.

Een switch is zeker nodig, maar hoe je het aansluit, daar moeten we meer duidelijkheid over hebben.
 
Persoonlijk zou ikzelf toch voor een gigabit gaan. Dan kan je nog sneller bestanden en data versturen over je netwerk.
 
Laatst bewerkt:
100Mb switch is tegenwoordig te weinig. Want als je sneller internet hebt dan 100Mb zal je switch de snelheid dus gaan beperken.

Y splitters kunnen in theorie ook, maar beperken de snelheid van je UTP kabel tot 100Mb. Krijg je dus hetzelfde probleem als met een 100 Mb switch.
 
???
De link van mij betreft alleen de "Ethernet 1Gbps" switches...:p
Niet langzamere types dus....
En sneller/vaak duurder hoeft in dit geval niet als hij zelf "denkt" aan Ethernet 100Mbps genoeg te hebben..
De doelgroep voor de rest (nog sneller) komt het hier niet vragen... die weten zelf de weg wel....
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan