copy vancel naar andeer cel in het zelfde blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

lsc.b

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2000
Berichten
251
in colom c en d staan tijden zoals je ziet
dit wil ik met een vba doen maar ik snap niet goed hoe
als ik in d een tijd in vul moet dit ook in c komen te staan scheelt type werk
en als het mogelijk is wil ik in d de tijd zo invullen 900 en dat er dit dan komt te staan 9:00
wie zou dit kunnen maken
 

Bijlagen

  • copycel.xlsm
    14,2 KB · Weergaven: 44
Zonder VBA. Met dit in kolom C:
PHP:
=TIJD(GEHEEL(D2/100);REST(D2;100);0)
kan je in C2 het getal 900 invullen en verschijnt in C2 de notatie 09:00
Maar ik begrijp niet wat je wilt.
In D een tijd intikken waarbij die tijd dan in C verschijnt waarna je C weer gaat aanpassen omdat begin- en eindtijd zullen verschillen.
Je bedoeling is me dus totaal onduidelijk.

Daarnaast is VBA iets anders dan Visual Basic.NET waar je je vraag hebt geplaatst.
 
Laatst bewerkt:
Voorbeeld
Ik wil in een sheet productie tijden in zetten in kolom A begin in B eind tijden
Ik begin in KOLOM A met 7:30 eind tijd is 8:25
Zodra ik de eind tijd in getik heb en op enter druk wil ik dit gelijk ook in kolom a hebben zodat ik de volgende productie tijd er al heb staan en dat ik dan alleen weer de eind tijd nog in met vullen


In kolom B wil ik de tijd zodanig in vullen VOORBEELD 900 of 930 en dat er dan komt te staan 9:00 of 9:30
Dus de dubbele punt moet er automatisch in komen

Ik kan het zelf redelijk maken maar niet in via of macro de velden worden savonds gewist en zonder vba of macro ben je alles kwijt van daar
 
Laatst bewerkt:
Je wilt dus de eindtijd van kolom B op de volgende regel in kolom A hebben begrijp ik?
 
Klopt zo dat ik alleen nog maar de eind tijden in hoef te vullen
 
Laatst bewerkt:
Ok.
Als je een voorbeeld document maakt en deze hier plaatst kan ik dat wel in VBA voor je maken.
Zorg ervoor dat het een relevant voorbeeld is omdat het werken met VBA precisie vereist m.b.t. cel- en kolom adresseringen.
Zelf heb ik er pas morgenavond weer tijd voor maar er zijn hier meer helpers die dat zonder probleem voor je kunnen maken.
 
klopt helemaal wat ik bedoel
dit werkt moet het dit weekend nog even verwerken en als het goed gaat sluit ik deze topic zondag avond
 
Beste edmoor
ik heb slecht nieuws maar ook goed nieuws zoals ik zij het werk prima
alleen kan ik in mijn sheet nix meer veranderen moet alles compleet veranderen en is veel werk
is de code aan te passen of een ander zodat ik dit kan instellen per cellen
( bij mij is dat c12: d37 en i6:j9 en l6:m9 )
het is zo de code zoals je die had gestuurd werkt in kolommen niets mis mee maar
als er ook maar iets in een cel komt wat niets met de tijd te maken heeft werkt de formulen niet meer
 
Laatst bewerkt:
De code negeert alles dat geen integer is of groter dan 2359.
Dat moet dus geen probleem zijn.
Verder is de code dusdanig simpel te lezen dat je dat zo zou moeten kunnen aanpassen aan je eigen sheet.

Maar ik zei dus ook:
"Zorg ervoor dat het een relevant voorbeeld is omdat het werken met VBA precisie vereist m.b.t. cel- en kolom adresseringen."

Laat dus weten wat er mis gaat en/of plaats een echt relevant document.
 
Dan kan ik alleen maar zeggen: "Well done" :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan