ongewenste link tussen Thunderbird Mail en Gmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
947
Ik heb een simpele motorola smartphone waar ik niet meer mee doe dan eens bellen of eens een whatsappje versturen/ontvangen. Verder heb ik op mijn laptop Thunderbird Mail dat ik dagelijks gebruik. Ook heb ik ooit een Gmail account aangemaakt dat ik jaren terug 1x heb gebruikt toen Thunderbird een storing had. Een paar dagen geleden gebeurde het volgende: ik had emails gestuurd vanaf mijn laptop en zag ze vervolgens als een soort melding op mijn smartphone. Toen ik op advies van iemand het Gmail icoontje aanklikte zag ik daar de emails die ik die dag via Thunderbird had verzonden (en nog een aantal berichten van oa de telegraaf waar ik niet om heb gevraagd). Ik snap hier totaal niets van. Ik wil geen ongewenste connectie van mijn Thunderbird Mail met Gmail. Hoe kan dit en hoe los ik dit op?
 
Nee, ik wil mijn Gmail account niet kwijt. Ik hou het achter de hand ingeval Thunderbird uitvalt (wat een keer is gebeurd). Ik wil alleen niet dat er een koppeling is met mijn Thunderbird Mail. Bij mijn weten was dat er ook nooit en is dit recent ontstaan. Ik wil dus niet dat emails die ik via mijn Thunderbird Mail verzend ook in mijn Gmail terechtkomen.
 
Het is kennelijk iets met sychroniseren, thunderbird is waarschijnlijk dan bij jou gesynchroniseerd met gmail.

Heb je soms ook IMAP ingeschakeld bij Thunderbird. Ik denk dat je het in die hoek moet zoeken.

Ik denk dat je POP moet inschakelen. Zie filmpje. Succes weer.

Klik hier voor meer info en mogelijkheden.
 
Laatst bewerkt:
Thunderbird staat ingestelt op POP en uitgaand op SMTE als ik op serverinstellingen kijk. Volgens die link Info en mogelijkheden zou synchronisatie met POP dus niet mogelijk zijn. Verder lees ik daar alleen terug hoe je met Gmail kunt synchroniseren, maar niet hoe je dat ongedaan maakt. Wat het nog vreemder maakt is dat het synchroniseren alleen gebeurde met een paar emails in de afgelopen week en ik zie op mijn smartphone in Gmail dat het ook op 29 juli een keer is gebeurd. In de tussenliggende tijd niet.
 
Vreemde situatie met alles. Scan alles eens goed? Maar dat zal je ongetwijfeld al gedaan hebben.

Of is het toch een bug.

En zeker als het maar om een paar mails gaat.
 
Laatst bewerkt:
Ook ik gebruik Thunderbird pop. Ik heb op mijn gsm ook email als back-up ingesteld. Ik verwacht dat je bij de instellingen op je gsm alleen maar onder "instellingen" je account hoeft op te zoeken en "synchronisatie" uit te schakelen. Als ik mails wil zien hoef ik alleen maar synchronisatie weer in te schakelen en alle mails komen ook op mijn gsm binnen.
Ik heb het nu even over Android 6 o.i.d. op een Samsung J5.
 
Onder Instellingen vind ik niet iets dat op 'mijn' account lijkt. Ik vind onder Instellingen>Persoonlijk wel Accounts (meervoud), maar als ik dat open zie ik geen ThunderbirdMail.
 
"maar als ik dat open zie ik geen ThunderbirdMail. "
Nee. Tenzij je dat progje op je gsm hebt staan.
Bij mij ga ik naar E-mail (weet niet eens meer of dat al op de gsm stond of waar die vandaan komt) en kies voor "meer" "instellingen". Daar zie je alle accounts. Je moet dus in het door jou gebruikte mailprogramma op je gsm kijken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb na de laatste reactie al mijn apps bekeken en Thunderbird mail zit er niet bij in mijn gsm. Gmail wel, maar die gebruik ik dus niet. Ik heb het nog een tijdje aangezien, maar het is verder niet meer voorgekomen dat emails die ik via Thunderbird had verzonden ook verschenen in mijn Gmail account op mijn gsm. Dat is prettig, maar ik heb er geen lekker gevoel aan overgehouden dat er een onverklaarbare link was tussen mijn Thunderbird mail en Gmail. In ieder geval dank voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan