Win 7 crasht soms

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikestje

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2007
Berichten
32
De laatste tijd bij het opstarten van mijn pc krijg ik na een minuut of 5 het blauw scherm of start hij gewoon terug op.
Soms gebeurt het nog een tweede maal een tijdje na de eerste keer, maar dit is zelden.
De rest van de tijd blijft alles normaal, gebeurt blijkbaar juist maar na het opstarten.
Bij een Systeem herstel krijg ik de melding dat er geen probleem is gevonden.
Normaal kan ik goed weg met pc problemen maar deze keer geraak ik er niet uit.
Hoe kan ik op één of andere manier te weten komen waar het probleem kan zitten bv. software, os, voeding of hardware
Ik kan Win 7 herinstalleren maar als het dit niet is was het voor niets.
Het is erg frustrerend
Bij voorbaat bedankt
 
Wat zijn de details die het blauwe BSOD-scherm toont?
 
Kun je de dumpbestanden die in C:\Windows\Minidump staan hier uploaden en de resutaten posten?
 
Hoe kan ik op één of andere manier te weten komen waar het probleem kan zitten bv. software, os, voeding of hardware

Hallo, Voor voedingen zijn er voeding testers (PSU tester op ebay.com), u kan misschien ook iets opmerkelijks zien in de waarden van Open Hardwaremonitor. Verder kan u de kast controleren op stof en stekkers die los zitten of corrosie bij de draden hebben. Laat de ventilator niet hard ronddraaien met stofzuigen. In de BIOS liever geen gebruik maken van overclock, versnelling, functies.

Windows kan gecontroleerd worden met de volgende opdrachten;

1) sfc /scannow

2) dism /online /cleanup-image /restorehealth

Doe een controle van de harde schijf via Eigenschappen bij Verkenner en repareer, eventueel, alleen het bestandssysteem. Het komt veel voor dat er fouten in zitten.

De frequentie doet vermoeden dat er een dagelijkse taak wordt uitgevoerd zoals dat er een update wordt gezocht. Zou u willen weten of software verantwoordelijk is en in logboeken (zoek: logboeken) is niets te vinden, draai dan het programma Autoruns van Sysinternals om een complete lijst te zien van wat er opstart en gebruik tijdelijk de selectie vakjes om zaken als indexeerders en updaters uit te schakelen. Als het software is wat dat doet, dan moet u misschien proefondervindelijk de oorzaak achterhalen. In ieder geval zou u eens kunnen kijken bij Programma's en onderdelen of u geen software wilt verwijderen welke u niet nodig bent of zelfs ongewenst is. Bij Programma's en onderdelen kunnen Windows updates worden weergegeven, die kunnen worden weggehaald als verder niets helpt. Een andere benadering is het meteen sluiten van stuurprogramma's in het systeemvak en het opstarten in Veilige modus om oorzaken uit te sluiten.

Laatste poging van mij: open Apparaatbeheer en kijk bij de, uitgeklapte, drivers of er uitroeptekens in de kleine pictogrammen staan. Deze drivers werken niet. Ga verder na of BIOS (in geval van UEFI BIOS) en chipset drivers geschikt zijn voor uw besturingssysteem. U schrijft "de laatste tijd..." Geeft dat geen aanwijzingen over de oorzaak, ga dan eens terug naar een systeemherstelpunt. Drivers en het register worden daarmee terug gezet. Systeemherstelpunten moeten wel zijn gemaakt. Windows kan bij zowel Update als Apparaatbeheer ingesteld staan om automatisch drivers te vernieuwen. Let daarom op uitgave datum van de drivers.
 
Laatst bewerkt:
Je hoeft ze niet te openen alleen te uploaden. :D
Bekijk bijlage Instant Online Crash Analysis.docx

Succes ermee

Hier wat links met uitleg en een plan van aanpak:

Het probleem is niet alleen het blue screen dat niet zo veel voorkomt maar dat hij ook meestal gewoon terug opstart zonder blue screen!
Moet nu wel vertellen dat na een kleine maand met dit probleem de laatste 3 dagen het niet meer voorkomt?
Weet niet hoe het komt heb niets veranderd of zo, heel vreemd en hopelijk blijft het zo.

Hallo, Voor voedingen zijn er voeding testers (PSU tester op ebay.com), u kan misschien ook iets opmerkelijks zien in de waarden van Open .

Alfred, zal dit eens allemaal checken als het terug voorvalt want zoals ik in bovenstaande post al heb gemeld is het na een kleine maand met dit probleem de laatste 3 dagen niet meer gebeurt, vreemd.
Bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bekijk bijlage 330224
Moet nu wel vertellen dat na een kleine maand met dit probleem de laatste 3 dagen het niet meer voorkomt?
Weet niet hoe het komt heb niets veranderd of zo, heel vreemd en hopelijk blijft het zo.
Heb niet meer gereageerd vanwege je laatste (geciteerde) reactie. Is het niet meer voorgekomen?
 
Laatst bewerkt:
Heb niet meer gereageerd vanwege je laatste (geciteerde) reactie. Is het niet meer voorgekomen?

Heb het nog een paar dagen terug gehad maar momenteel is het weer ok.
Indien het nog eens voorvalt zal ik alles eens herinstalleren, ook Windows, dat duurt toch niet zo lang
 
Ik kan Win 7 herinstalleren maar als het dit niet is was het voor niets.
Het is erg frustrerend

Indien het nog eens voorvalt zal ik alles eens herinstalleren, ook Windows, dat duurt toch niet zo lang

Je hebt veel progressie gemaakt in de zijn modus... ;)
 
Na een tijd geen problemen begon het uitvallen terug.
Eerst Win 7 geherinstalleerd, nog altijd hetzelfde
Daarna alles beginnen controleren zoals Alfred 2 het voorstelde, alles goed.
Als laatste controle van het RAM geheugen en daar zat het probleem.
Nieuwe geheugen erin en nu is het goed.

Het is moeilijk om een probleem op te lossen als het probleem er niet altijd is!

Bedankt iedereen voor de reacties
 
:thumb::thumb::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan