Inhoudsopgave met extra informatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

LauravT

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2012
Berichten
156
Hallo,

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om de, als het kan automatische, inhoudsopgave aan te passen.
In de inhoudsopgave zou ik nl nog 2 rijen aan informatie toe willen voegen die uiteraard bij de juiste kop moet blijven staan als de inhoudsopgave wordt bijgewerkt.

Deze informatie hoeft, als het even kan, alleen maar zichtbaar te zijn in de inhoudsopgave.

Hier onder ter voorbeeld:
Inhoudsopgave Wie Status
Kop1______________________2 Harry 50%
Kop2______________________3 Piet Nog te starten



Weet iemand of dit mogelijk is en zo ja hoe?!
 
Zonder voorbeeldje is het ondoenlijk om te bepalen of het mogelijk is, maar op basis van de structuur van een inhoudsopgave, geef ik je weinig (zeg maar gerust: geen) kans. Een inhoudsopgave is gebaseerd op tekst die in stijlen staat die je vervolgens koppelt aan een niveau in de inhoudsopgave. Standaard zijn dat in ieder geval de stijlen Kop1, Kop2 en Kop3. Word pakt de inhoud daar dus van, en plakt er een paginanummer achter. En meer is het niet. Je kunt daar nog een stukje uitlijning aan toevoegen middels een tab en voorlooptekens, maar dan houdt het echt wel op.

Tenzij je iets heel anders wilt, en de extra kolommen met de hand wilt vullen. In dat geval zet je de inhoudsopgave in een tabel van 3 kolommen en 1 rij, en maak je de inhoudsopgave in de eerste kolom. In de overige twee kolommen typ je dan zelf de overige informatie.
Omdat een inhoudsopgave dynamisch is, en bij aanpassen van het document ook moet worden bijgewerkt, heb je goede kans dat die twee extra kolommen dan niet meer kloppen, maar dat is het risico dat je denk ik voor lief moet nemen.
 
Ik was er al bang voor!
Toch bedankt!

Dat met een tabel heb ik al geprobeerd, de uitlijning krijg ik niet goed waardoor dat ook niet echt een optie.
En idd het alert erop zijn dat de data nog op de juiste rij staat wilde ik idd voorkomen.
 
Je geeft in je vraagstelling ook wat weinig informatie, want hoe bepaal je welke tekst achter welke kop moet komen te staan? Typ je dat handmatig, of is die tekst gelinkt aan de koppen? (dat laatste lijkt mij erg ingewikkeld, maar wellicht met een verwijzingsveld o.i.d., of DocVariables)
 
Het idee is om het er gewoon handmatig achter te zetten.
Dat het als een soort statusoverzicht gebruikt kan worden, waar dus ook hoofdstukken bij kunnen komen of verdwijnen waardoor het wel handig is dat de status op dezelfde lijn blijven staan als de hoofdstukken waar ze bij horen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan