• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

berekenen afstand werkt niet meer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansP3

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2009
Berichten
49
Hallo Allen,

Ik heb een programma in Excel in elkaar gezet om afstand van A naar B te bereken.

Sinds deze maand is er een probleem, of hij rekent uit en naar enkele secondes springt alles 0 of hij rekent niet uit en door een keer op de postcode een enter te geven pakt ie het of niet.

Heeft iemand hier verstand van ;)

Ik hoor het graag.
Misschien is het iets kleins ???

Al vast bedankt
HansBekijk bijlage 2018 v1 Afstand_en_vergoeding.xls
 
Laatst bewerkt:
Wanneer heb je deze macro's gemaakt ?
 
Ik weet niet of het dit is wat je verwacht?
 

Bijlagen

  • 2018 v1 Afstand_en_vergoeding (1).xlsm
    359,7 KB · Weergaven: 715
Waarschijnlijk moet je een API-sleutel aanvragen om nog langer gebruik te maken van google maps.
Zie http://g.co/dev/maps-no-account, hoofdstuk "Ik gebruik API-oproepen zonder sleutel"
 
Beste Alphamax,
Sorry hier heb ik geen kaas van gegeten.
Daarbij mijn collega gebruiken ook het programma en snappen bijna niks van een computer.
Hoe kan ik dit het beste oplossen?
 
Wat wil je eigenlijk? geef een voorbeeld op het bestand.
 
Ik wil dat het programma de km berekent van postcode en huisnummer A naar postcode huisnummer B,
Daarnaast kon het programma de vergoeding die bij die km stonden berekenen.
Het laatste is niet zo van belang wel het eerste.

Dus met ander woorden als ik de eerste postcode intik met huisnummer en dan het naar postcode huisnummer, ging excel de afstand berekenen.
Dit zou ik graag weer terug willen hebben.
 
En toch is het alleen nog maar mogelijk door wat in het linkje #8 staat te doen. Er is voldoende code te vinden die doet wat jij wil maar je komt bijna altijd uit op onderstaande melding:

<DistanceMatrixResponse>
<status>OVER_QUERY_LIMIT</status>
<error_message>
Keyless access to Google Maps Platform is deprecated. Please use an API key with all your API calls to avoid service interruption. For further details please refer to http://g.co/dev/maps-no-account
</error_message>
</DistanceMatrixResponse>

Als je de code al sinds 2015 gebruikt heb je waarschijnlijk al veel historische data. Hier kan je natuurlijk een tabel van maken en er dan door middel van een zoekfunctie gebruik van maken.

Nb. Ik begrijp ook niets van computers. Bij mij is het een grote zwarte kast. Wat snap jij er wel van?
 
ik snap wel dat ie aan gaat en uit moet ;)

Ik heb door de jaren wel wat zelf studie gedaan in formulieren en een beetje VBA
 
zet na
Code:
Taal = "&language=nl"
deze code
Code:
Sleutel = "&key=<JOUW GOOGLE MAPS API SLEUTEL/KEY>"

vervang
Code:
URL = Link & Replace(start, " ", "+") & Bestemming & Replace(eind, " ", "+") & Mode & Verv & Taal
door
Code:
URL = Link & Replace(start, " ", "+") & Bestemming & Replace(eind, " ", "+") & Mode & Verv & Taal & Sleutel

<JOUW GOOGLE MAPS API SLEUTEL/KEY> is de sleutel die je krijgt van google als je de link in bericht#8 en bericht#12 volgt en die sleutel aanvraagt.
Je hoeft de sleutel niet op dit forum te plaatsen, die sleutel is alleen voor jou en je collega.
 
De Google API-sleutel/key/code? lees dan het bericht#14.
 
Laatst bewerkt:
I'm so happy.:):):):):love::love:

Bedankt hij doet het weer.

Ander vraag je, maar voor hoe lang en hoe snel ben ik door die 330 eurie heen?
Is het verstandig om het programma door te sturen naar collega's?
 
Je krijgt maandelijks 200 USD credit.
Per aanvraag vraag je 1 element op (1 origin x 1 destination).
Een element kost 0.005 USD per each.
Je kan dus per maand 200/0.005 = 40000 gratis aanvragen doen.
Ongeveer 1290 aanvragen per dag (40000/31)
Ongeveer 1739 aanvragen per werkdag (40000/23)

Je moet wel je code aanpassen, UDF's G_AFSTAND en G_Reistijd, doen ook aanvragen ook als er niets ingevuld is, zo is je credit zo op!

Ook kan je een limiet instellen aan je kosten, volgens onderstaande quote
Manage Your Cost of Use

To manage your cost of use of the Google Maps Platform APIs, you can set daily limits to all requests to any billable API.

To view or change daily billable limits for the Distance Matrix API, do the following:

Go to the Distance Matrix API Quotas page in the Google Cloud Platform Console.
From the projects list, select a project.
In the Requests section, on the Requests per day line, click the edit icon, then enter the preferred total billable daily quota, up to the limit (if any) specified by Google.

Note: You can set daily billable limits only on billable APIs. If your project doesn't use any billable APIs, then you can't set daily limits.

If your API usage reaches your billable limit on any given day, your application will not be able to access the API for the remainder of that day.
 
Laatst bewerkt:
en wat denk je.
pot verdikkeme naar 2 dagen alweer niet te gebruiken, grrrrr
Denk dat ik maar overstap naar een app op de telefoon.
iemand een goede suggestie?
 
Zelfde vraag, maar net iets anders......

Ik heb vrijwel hetzelfde probleem als de oorspronkelijke vraagsteller.

We werken al enkele jaren met het opzoeken van afstanden, tot het een aantal weken geleden plotseling niet meer lukte.

Ik heb de probleemstelling en de oplossing voor de eerste vraagsteller bekeken, hij blijkt met een totaal andere code te werken als ik.

Waar de boel bij ons op draait is gebaseerd op het voorbeeldformuliertje in de bijlage dat ik enkele jaren geleden (ook via deze site) toegespeeld kreeg.


Wie heeft de oplossing voor deze puzzel?

Alvast dank!
 

Bijlagen

  • Afstanden met google1.xlsm
    20,5 KB · Weergaven: 562
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan