Nieuwe desktop voor internetten, e-mailen & tekstverwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn eisen zijn desktop voor internetten, e-mailen & tekstverwerken(office)
Windows 10
SSD schijf (snelle desktop)
En dvdrw.

Meer eisen heb ik niet.
Worden geen spelletjes op gespeeld.

Meer niet.


mvg dag
 
Nee, beide pc's zijn niet hetzelfde...
Die van Alternate heeft geen SSD, er zit een normale 7200 Rpm HDD van 500 Gb in.
Die van Informatique heeft wèl een (kleine) 128 Gb SSD...
Dat is het enige verschil tussen de 2...

Voor het prijsverschiil tussen de 2 kun je zelf ook een 256 Gb SSD kopen en die als bootschijf in de Alternate-pc erbij zetten, ben je net zo duur uit en heb je èn een grotere SSD en een extra 500 Gb HDD als opslagruimte :thumb:
 
Lenovo is gewoon goed, momenteel de grootste computer fabrikant ter wereld, eigenaar van o.a. Medion en het vroegere IBM...
Als je dit even doorleest weet je dat het niet om een kleine jongen gaat...
 
Wist je dit:
Dat de meeste fabrikanten hun Windows-pc's en -laptops volstoppen met allerlei onnodige extra software is algemeen bekend. Trialware, bloatware en andere overbodige software worden voorgeïnstalleerd op computers, zodat de fabrikanten nog een zakcentje bijverdienen. Heel irritant, maar meestal kun je de meegeleverde software wel weer makkelijk verwijderen.

De Chinese fabrikant Lenovo heeft het echter wel heel bont gemaakt. Lenovo plaatste op zijn eigen laptops adware (software die reclame laat zien), die de pc zelfs kwetsbaar maakte voor de onderschepping van beveiligde gegevens - zo blijkt nu. De Superfish adware maakte het mogelijk om data uit versleutelde verbindingen te bemachtigen. De Superfish adware die Lenovo op zijn computers zette kan dus zelfs als malware betiteld worden, want de beveiliging werd erdoor lek geschoten.

Daarom, voor mij hoeft Lenovo niet ;)

bron: https://www.gratissoftwaresite.nl/verwijder-superfish-adware-malware-lenovo-laptops

En ja, het is al oud nieuws, maar wie kan mij garanderen dat het heden niet gebeurt?
 
Inderdaad, echt oud nieuws........zo is er over elke fabrikant wel een ouwe koe in de sloot te vinden...
Wat belet TS om Windows gewoon opnieuw te installeren als hij bang zou zijn voor ( mogelijke ) adware..?
Je kunt gewoon (gratis) een installatie usbstick maken m.b.v. dit hulpprogramma.
Daarmee ben je ook van eventuele trial Antivirus software verlost en begin je schoon en dus bepaal je zelf wat er geïnstalleerd wordt....
 
Inderdaad, echt oud nieuws........zo is er over elke fabrikant wel een ouwe koe in de sloot te vinden...
Wat belet TS om Windows gewoon opnieuw te installeren als hij bang zou zijn voor ( mogelijke ) adware..?
Je kunt gewoon (gratis) een installatie usbstick maken m.b.v. dit hulpprogramma.
Daarmee ben je ook van eventuele trial Antivirus software verlost en begin je schoon en dus bepaal je zelf wat er geïnstalleerd wordt....

Hier had ik ook al aan gedacht.
Even op de site van Lenovo gekeken.
En daar kan je gewoon de drivers halen.

mvg dag
 
Dan is het wel duidelijk. 128GB moet voldoende zijn als je verder geen opslagcapaciteit nodig hebt. Bij mij gebruikt die 85GB met W7, 150 programma's en geen spellen. Echter, alle data staan op een andere schijf! Wat is kwaliteit? Het bestaat uit allemaal onderdelen en die kunnen kapot gaan. Buiten de garantie pech! Moeilijk doen bij een aankoopbedrag van 400 euro? Wat is het uurloon van een advocaat?
 
Wat ik zou aanpassen:
240- 256 GB kost heel weinig meer en geeft je meer zekerheid richting de toekomst.
Stel dat je insteek over 1-2 jaar verandert en je wel ineens een grotere SSD wilt....
En 4GB ... niet op de toekomst vooorbereid.....

Maar:Je schreef dat je een sneller PC wilt...
Voor ca 450 ex Win10 key heb je veel meer dan wat je nu liet zien...wel met dezelfde CPU ivm de prijs (tuurlijk mag je duurder gaan..).

Die Win10 licenties kun je op diverse plaatsen best netjes voor een paar tientjes kopen.

Dus je krijgt voor dat geld
Kast met ook front USB3
CPU i3 7100
8 GB RAM
DVD-brander
Moederbord
450 W voeding
250 GB SSD
Assemblage
Totaal: € 457,47
ex: verzendkosten
ex: Win10 64 bits




Laat de experts nog maar suggestie aangeven wat er beter kan...
Dit was een voorbeeld bij Azerty, maar maak via de pricewatch van Tweakers een lisjtje of je elder goedkoper uit bent en chekc de shop in de show review.

Kijk ook de de aansluitigen van het moderbord je bevallen.
Die kast heb ik ook, voldoet uitstekend.
Je kunt hem zelf ook bouwen scheelt 69 euro... (alles ex verzendkosten dus bij 1 bedrijf kopen)

Ik denk dat je veel meer plezier van zoiets krijgt dan een paar tientjes goedkoper uit zijn met een kant en klaar doos....

attachment.php

Winkelwagen Totaal: € 457,47
 

Bijlagen

  • azerti1.JPG
    azerti1.JPG
    57,1 KB · Weergaven: 109
Laatst bewerkt:
Met dezelfde beperkingen... immers een vast merk systeem, de nadelen blijven gelijk, de prijs lijkt me iig wel prima...

Ik zou een systeem laten bouwen, iets duurder maar meestal veel beter om genoemde redenen.

Dit was een voorbeeld bij Azerty, maar maak via de pricewatch van Tweakers een lisjtje of je elder goedkoper uit bent en chekc de shop in de show review.
https://tweakers.net/shopreview/?Alpha=A
daar staat ie dus...
 
Laatst bewerkt:
Azerty in Raalte is een webshop waar ik zelf al 10 jaar of mogelijk zelfs langer, zaken mee doe.
Nooit problemen, ook niet met garantie-afhandeling ( router defect na 6 maanden ) en een uitstekende service.
Ook de 2e lijn, daar zitten mensen achter die echt weten waar ze over praten is mijn ervaring :thumb:

Je kunt eventueel vragen of ze dit systeem met 4 Gb geheugen willen uitbreiden en de SSD vervangen voor een 256 Gb type...
Ben benieuwd wat dan de prijs wordt..
Je hebt dan, in dat geval, niet de bouwkosten van € 70 uit het lijstje van route99 hierboven.
 
Laatst bewerkt:
En daar ben ik het volledig mee eens :thumb:
 
Ik zou nog wat twijfelen dag!

Het is altijd oppassen als Edmoor het ergens volledig mee eens is.;) Dan klopt het vaak ook.:eek: Azerty is een prima bedrijf zoals Scrapheap schrijft.

4GB is wat krap.
 
Ben benieuwd wat dan de prijs wordt..
Duur.
Vind hem nu al duur.

Want voor 4 GB extra geheugen betaal je extra € 73,95 (dus kan je beter op zoek gaan naar tweedehands of een andere shop die ze goedkoper koopt en er dus zelf inzetten)
Prijs voor een SSD zie ik even niet staan, maar ook dat kan je zelf erin zetten. Dus hoeft daar niet gekocht te worden. (Maar wellicht handig als ze hem wel kunnen leveren met die Windows erop)
 
Zulke kant en klaar kasten aanpassen is idd duur.... zou het zelf nooit doen, maar het lijkt alsof de TS zelf niet wil bouwen.

Maar: Als je echt zelf alles doet ben je met mijn voorstel bij 3 winkels ingekocht voor 395.01 euro klaar waarbij je dan nog wel voor een paar tientjes max de Win10 Pro moet bestellen. Stel ca 2 tientjes... dus dan heb je voor hetzelfde geld haast als dat 4GB/128 GB SSD systeem met deels onbekende onderdelen, een veel beter systeem met 250GB SSD en 8 GB RAM.....

Heb je iemand in de buurt die het vaker gedaan heeft? Vraag ff of hij/zij wil helpen?


Alles zonder verzendkosten is: Totaal € 382,26
Maar ja.... da ga niet lukke....
Dus het lijstje via Tweakers gemaakt, zie plaatje.
Als je bij Azerty de i3 7101E neemt, haast net zo goed, kun je bij hen nog een onderdeel kopen.
Alleen de andere winkels hebben die niet meer, je kunt die i3 nergens anders los/geboxed kopen

De i3 7100 bi Levix... niet meteen leverbaar... check goed want anders gaat het mss mis??????
Hij is nu nl een stuk goedkoper dan elders... maar als ze niet meer kunnen leveren.... schiet niet op...


attachment.php
 

Bijlagen

  • i3-7100.jpg
    i3-7100.jpg
    41,5 KB · Weergaven: 89
Laatst bewerkt:
Volgens mij is TS al met wat anders bezig.
 
Geduld... geduld....geduld...:D
 
Nee...ben nog steeds aan het kijken voor een computer voor me vader.
Dat andere wat jij denk ik bedoelt....is een hele oude computer van mij. Daar komt een model trein software op.

mvg dag
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan