Nieuwe desktop voor internetten, e-mailen & tekstverwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

dag

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
809
Ben op zoek voor me vader naar een nieuwe desktop voor internetten, e-mailen & tekstverwerken(office)
Er moet een SSD schijf in zitten. Een losse hardeschijf is niet nodig om dat die geen foto's etc op zijn computer heeft staan.
Gebruikt hem alleen maar om te internetten en office 2010
Er moet wel windows 10 op staan.
Dus zoeken een goede maar niet dure desktop.
Hebben jullie een idee?

mvg dag
 
Pak de goedkoopste pc die je kan vinden waarvan je het merk vertrouwt, en die een fatsoenlijke monitor heeft. Zelfs met de meest onnozele pc kun je prima internetten, en Office 2010 is gemaakt voor pc's met processoren die een 'kracht' hebben die je allang niet meer kan kopen; de simpelste pc van nu is al veel zwaarder dan de zwaarste pc van toen. Kortom: kies een merkpc die goed uit een test komt en een juist prijskaartje. Waarom je voor zo'n pc een SSD nodig hebt ontgaat mij een beetje, want de prijs van de SSD neemt een onevenredig groot deel van de totaalprijs voor zijn rekening, en zal (het moet een beetje budget zijn neem ik aan) de prijs stevig opjagen. En dat alleen omdat-ie misschien wat sneller opstart? Verder heb je er weinig winst aan. Ik zou veel eerder in een betere monitor investeren dan in een SSD in jouw geval; tenzij de kwaliteit van de ogen van je vader die van zijn geduld verre overstijgt :).
Deze zou misschien kunnen?
 
Met computerstunt heb ik ook goede ervaringen, om dat maar even te steunen :)
 
Heb hier goede ervaringen mee, vaak 8GB (bij anderen vaak 4GB...) met oz'n i5 2400 met SSD
Ca 260 euro dan, net als bij computerstunt (maar 4GB RAM).

BEST BUY incl Windows 10 Geactiveerd 4GB/120GB SSD APU 3300 VGA/HDMI*
229 euro maar met 8GB 281 euro..

Er zijn ook goedkopere types bij Remarkt, gebruik de filters. Als je denkt dat het ok is.
https://www.remarkt.nl/computers.html?cpu_type=191

met monitor:
https://www.remarkt.nl/computer-monitor.html

Zet anders je ideeën hier neer kunnen we nog advies geven over jouw keuze.

Heb daar al een paar laptops gekocht naar tevredenheid.
 
Laatst bewerkt:
Heb hier goede ervaringen mee, vaak 8GB (bij anderen vaak 4GB...) met oz'n i5 2400 met SSD
Ca 260 euro dan, net als bij computerstunt (maar 4GB RAM).

BEST BUY incl Windows 10 Geactiveerd 4GB/120GB SSD APU 3300 VGA/HDMI*
229 euro maar met 8GB 281 euro..

Er zijn ook goedkopere types bij Remarkt, gebruik de filters. Als je denkt dat het ok is.
https://www.remarkt.nl/computers.html?cpu_type=191

met monitor:
https://www.remarkt.nl/computer-monitor.html

Zet anders je ideeën hier neer kunnen we nog advies geven over jouw keuze.

Heb daar al een paar laptops gekocht naar tevredenheid.


Zijn dit tweedehands desktops?

mvg dag
 
Laatst bewerkt:
Met computerstunt heb ik ook goede ervaringen, om dat maar even te steunen :)

Dank je wel. Het is echt een betrouwbaar bedrijf, en de computers die ze verkopen zijn nieuw.

k zou aan de TS zeggen, kijk daar eens, je hebt daar hele systemen.
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe goedkope systemen betaal je in verhouding vaak veel voor en je krijgt er weinig voor, vaak Celeron's of je krijgt van die vaak onbekende merken in een gammel kastje voor <300 euro. Dat FM1 moederbord van die stuntwinkel is al bijna niet meer aan te komen. Dus als er een keer wat stuk gaat buiten garantie moet je upgraden, ook die A55 CPU is nog maar bij een zeer beperkt aantal winkels te koop.

Neem je genoegen met een 2e hands met garantie, minimaal 90 dagen, dan krijg je vaak i5 of i7 systemen waarvan zowel het moederbord dan een (vervangende) CPU veel langer te koop is. Die komen vaak uit de lease en hebben alleen maar stil gestaan op een bureau...
En je krijgt voor <300 euro er ook nog Win10 op of je laat Femke je helpen met Linux Mint... ;)

Kijk eens rustig rond en loop eens na via de reviews op Tweakers shopreview hoe de recensies zijn, als geen 1 op 1 ervaringen hebt al hier.
 
Rare winkel: 1 jaar garantie
. Alleen bij ons nieuw in doos met 1 jaar garantie voor de laagste prijs ooit!
Dat mag niet eens meer.... :eek:

En dan lijkt die prijs van die best buy mooi... maar er zit geen videokaart in, de bios batterij kun of moet je er bij kopen (vreemd dat die bij nieuw aanschaf erbij staat.. die gaat 5-10 j mee...? 120 GB lijkt me erg krap... 180 GB kost meer.
Wil je op de toekomst een beetje kopen is 8GB wenselijk het is ook nog DDR3... weer er wat bij...
En dan krijg je dit beeld die lang geen 229 euro meer is... tis te mooi om waar te zijn en dat bleek weer...
Bij 2e hands is het duidelijk, vaak 3 mnd garantie, punt. Maar wel al een complete pc die je nog uit kunt breiden, geen systeem zonder video kaart...anders zou een 2e hands het niet doen... ;)
Onder het 1e plaatje een overzicht vd specs van het moederbord zodat je kunt zien dat het klopt...
Rare winkel dus, uiteraard zal en kan ik de goede ervaringen iet ontkennen, die zijn er dan wel.
Maar dat ging dat niet om deze systemen? Stond er imho niet bij
Bij mij was het duidelijk, ik heb op dat adres alleen laptops gekocht.

Oja... wel erg raar... als test voorzien van Windows 10, doet mij er aan denken dat je na 30 dagen er een moet kopen... dus dat komt erbij...

FM11.JPG
FM12.jpg

Edit: als je simpele i5 neemt ...
Die heeft ook een test Windows 10...????
Garantie voor 2 jaar is NIET standaard, wat imho niet mag.
En als je dan 8GB wilt hebben komt dat er bij.
De prijs gaat dan van € 259 naar bijna € 342 als je voor 9 euro meer een grotere SSD erbij wilt.

Hmmmm..
fm13.jpg
 
Laatst bewerkt:
En, er is meer...
inclusief windows 10 voorinstallatie (geen DVD, geen licentie)
Dus dan komt er nog eens minimaal € 20 bovenop voor een geldige licentie....
Wat een verne*kerij zeg...
Van deze manier van verkopen zakt mij echt de broek af....:evil:
 
Dan moet de rest van die winkel "als compensatie" wel super goed zijn....wil je nog een review met een zesje krijgen :p

Ik vind het ook niet prettig dat er gesuggereerd wordt dat er geen netwerkkaart in zit in die lijstjes...
Voor onervaren mensen leidt dit tot een zwaar ongewenste "overbestelling", want als dat systeem thuis komt ... zie je mss dat er wel een onboard netwerk kaart is... Niet iedereen weet waar de specs van het moederbord staan en dan moet je ook nog exact weten om welk merk/type het gaat..
Zit voor leken allemaal op het randje of er over heen....
 
Laatst bewerkt:
Tja, het is maar wat je wilt. Voor normaal internetten en mailen etc. is zo'n computer uitermate geschikt.
Ik heb daar ooit meerdere computers gekocht waar ik jaren en jaren mee gedaan heb. Met Linux erop kan je alle kanten op.
Mijn stiefdochter ook en die had Win 7 erop. Heeft ze jaren mee gedaan.

Je kan alles wel op een weegschaal zetten, zoals sommige hier doen, maar je moet gewoon uitgaan van wat de TS wilt.
En dan kan je een pc van 600 aansmeren, maar is dat nodig?

Overigens is het zo dat je bij elke computerwinkel een pc koopt met Windows erop. Dat is in feite koppelverkoop en dat mag niet.
Helaas is het in dit land nog steeds mogelijk.
Computerstunt laat je in ieder geval nog kiezen, en dat zouden meer winkels moeten doen. Of computers verkopen zonder enige OS erop.
Kan je zelf beslissen.
 
En dan kan je een pc van 600 aansmeren, maar is dat nodig?
Wie heeft het daar over...er wordt alleen gewezen op de manier van adverteren die niet volgens de wet is....
Over prijzen wordt niks gezegd, er zijn bedrijven genoeg die, zoals route99 opmerkt, voor een fatsoenlijke prijs een gebruikt systeem aanbieden met meer dan capabele hardware voor hetgeen TS er mee wil doen..:rolleyes:
 
Het gaat puur om: klopt het wat er staat? Technisch maar ook wettelijk en daar heb ik wel wat moeite mee. Zeker als het om mogelijk misleidende teksten gaat.
Als Mint erop gaat heb je geen zorgen over de windows problematiek, maar daar waren de opmerkingen niet voor bedoeld...
Met Mint of een andere Linux distro is niks mis mee.
 
Laatst bewerkt:
die niet volgens de wet is....
een fatsoenlijke prijs een gebruikt systeem

Er gaat wel meer niet volgens de wet, koppelverkoop bijv. ;)
En daar heb je het al, gebruikt systeem.
Wil de TS een gebruikt systeem?

Gelukkig hebben ze meer systemen dan alleen die de TS heeft gezien, of jullie.
En gelukkig zijn er meer mensen die daar best leuke pc's hebben gekocht waar je gewoon alles op kan doen.

En anders dan geef je de TS toch een optie om zelf te bouwen?
Vraag dan alleen niet naar de prijs, wat dat in totaal gaat kosten.
 
Laatst bewerkt:
Was je op de hoogte dus?

Wil de TS een gebruikt systeem?
Mss heeft hij nu een andere perceptie van zulke "goedkope" winkels en bezint de TS zich nu, wat me een goede zaak lijkt, je kunt je geld maar immers 1x uitgeven.

Bij laptops is het nog aantrekkelijker om 2e hands te kopen. Een van mijn 1e netbookjes de Dell D430 koste met HD ca 1400 eruo, met SSD 1800. Ik had die met HD en later goedkoop een SSD ingezet. Kosten 250 euro in eind 2010, hij was 2 jaar jong... voor een aantal tientjes een 80 GB SSD ingezet en hij doet het nog steeds uitstekend (niet om permanent op te werken, maar onderweg, vakantie, weekends, etc). Accu was bijna 8 uur, nu nog 3.5 uur.....
Heb er al ontzettend veel plezier van gehad, en kijk eens wat je nu nog steeds krijgt als je nieuwe koopt rond de 300 euro... ene super trage Celeron....
Ik heb ooit een keer een nieuwe Asus gekocht (pentium 4, heb hem nog steeds doet het prima vor demo's ppt en zo, te traag voor permanent werk) , bij gebrek destijds aan goede 2e hands, maar nu laptops zo algemeen goed zijn, nooit meer nieuw als het echt niet nodig is.
 
Heb alles mee gelezen.
Zelf koop ik meestal bij alternate en informatique.
Liefst zoek ik daar wat. Maar kom niet echt iets tegen.
Of ik kijk er over heen.
Zien jullie daar toevallig iets?
Prijs liefst rond 400 euro.

mvg dag
 
Laatst bewerkt:
Wij kunnen niet voor je beslissen, althans ik niet. Welk merk of wat dan ook is geheel voor degene voor wie het is, jezelf dus.
Ik ben geen Lenovo fan, dus ik zou hem niet nemen.

Dus, ga bij jezelf te rade, schrijf op welke merken je wel of niet aanspreken. Wat je eisen zijn, hoeveel geheugen, welke videokaart, welk OS, hoeveel GB harde schijf, wel of geen SSD etc. etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan