Kan geen programma's openen door virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrissie123

Verenigingslid
Lid geworden
17 nov 2014
Berichten
72
[OPGELOST] Kan geen programma's openen door virus

Dit probleem is opgelost! Om naar het afsluitingsbericht te gaan, klik hier!

Hallo leden van Helpmij!

Ik heb een groot probleem met mijn laptop. Door een hardnekkig virus kan ik geen enkel programma meer openen. Enkel systeemprogramma's. Ik heb veilige modus geprobeerd en ik kan daar Chrome etc. in openen en heb Malwarebytes Anti-rootkit geïnstalleerd, deze gaf aan 5 infecties te verwijderen, maar geen resultaat. Ik heb ook Kaspersky, Avast en meer programma's geprobeerd met hetzelfde resultaat. Toen Gmer, bij het bestand was de download geblokkeerd met een scherm van SonicWall die ik niet eens heb. Op internet vergeleken, veel verschil in die blokkade en is volgens mij van virus. Op een ander apparaat op hetzelfde netwerk kon ik erop en heb ik het geüpload naar WeTransfer en gedownload. Na het openen heb ik het systeem gescand, en die gaf een blauw scherm tijdens het scannen. Ik heb mijn laptop maandag weer nodig.
USB stick uitgeprobeerd, wordt overgeslagen in BIOS.

Apparaat: HP.
Gekocht: 2018.

Als iemand een oplossing weet naast resetten dan hoor ik het graag. :)

(Ik steun Helpmij vanaf 2014, misschien kunnen jullie ook wat voor mij terugdoen. Alvast bedankt. :) )

Met vriendelijke groet,
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er belangrijke bestanden op staan. Daarom wil ik niet gelijk een herinstallatie doen.

IMG_20180928_175324.jpg


Ik kan er iets langer over doen, maar ik heb niet alle tijd.
 
Kopieer die belangrijke bestanden naar een USB stick en doe dan een her-installatie.
 
3MB voor een foto is een beetje too much ;) imgBB.com resized het netjes ;)
 
Je kunt toch van een Windows live boot USB stick gebruiken en de bestanden nu al redden?
Bijvoorbeeld Gandalf Windows PE.
Laat het weten of je het ziet zitten.
LET OP: jouw gegevens kunnne ook besmet zijn en je loopt een risico dat je andere pc's besmet.... daar zullen anderen niet blij mee zijn..

Klaar met backuppen (2X dus op 2 USB stickjes !)?
Dan kun je de laptop schoonmaken en herinstalleren...
 
Heel erg bedankt voor alle hulp. Ik weet wat ik nu moet doen. Ik houd jullie op de hoogte.

Helpmij helpt mij. :D
 
Wacht nog even, ik zoek de Norton hulptool op.

Hier is die, lees wel even de handleiding > see tutorial.

Ik steun Helpmij vanaf 2014, misschien kunnen jullie ook wat voor mij terugdoen. Alvast bedankt.

Helpmij.nl is een site die is opgezet door vrijwilligers en wordt gerund door vrijwilligers. Het is een gratis service die met alle liefde verleend wordt aan iedereen die Helpmij.nl bezoekt.


"Dé grootste en gratis computerhelpdesk van Nederland."

De hulp moet onvoorwaardelijk zijn en is dat ook!

Daar zijn we natuurlijk blij mee!
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp niet wat er zo hardnekkig is. Kan u terug gaan naar een systeemherstelpunt? Dan is het register in elk geval terug gezet. Wat zegt Windows wanneer u deze herstelopdrachten geeft; 1) sfc /scannow en 2) dism /online /cleanup-image /restorehealth Kijk eens bij Programma's en onderdelen of er ongewenste of waardeloze software draait en met het programma AutoRuns, wat u niet hoeft te installeren, kritisch naar alles wat er opstart. Dingen waar u niet om gevraagd heeft en werden meegeleverd met iets anders zijn verdacht. Tenslotte: raadpleeg de logboeken, zoek bij Start "logboeken."

Virusscanners scannen op virussen maar daar is geen taal of teken van. Wel kan u een downloader van malware op de computer hebben. Dit is vaak door een te achterhalen reden, zoals een bestanden converteerder of computer versneller of on-line scan of download helper bestandje of registratie sleutel generator en hack. Behalve de oorzaak wegnemen, misschien door alle onbekende namen in de lijst van AutoRuns te zoeken met Google, zou ik malware scanners draaien en niet alleen tegen rootkits. Hier is een scanner die vanuit de browser werkt: https://www.eset.com/nl/thuis/online-scanner en Rogue Killer Free is een portable scanner: https://www.bleepingcomputer.com/download/roguekiller/ Succes!
 
Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt voor alle hulp. Ik weet wat ik nu moet doen. Ik houd jullie op de hoogte.
Volgens mij voelt hij zich goed geholpen... dus ik denk ......dat het hardnekkigheidsprobleem niet meer speelt... toch?
Laten we dus het eerst over aan het vertrouwen in de TS en wachten we de te verwachten... succes melding af...

NOK, dan zien we wel weer verder.
 
Ik begrijp niet wat er zo hardnekkig is. Kan u terug gaan naar een systeemherstelpunt? Dan is het register in elk geval terug gezet. Wat zegt Windows wanneer u deze herstelopdrachten geeft; 1) sfc /scannow en 2) dism /online /cleanup-image /restorehealth Kijk eens bij Programma's en onderdelen of er ongewenste of waardeloze software draait en met het programma AutoRuns, wat u niet hoeft te installeren, kritisch naar alles wat er opstart. Dingen waar u niet om gevraagd heeft en werden meegeleverd met iets anders zijn verdacht. Tenslotte: raadpleeg de logboeken, zoek bij Start "logboeken."

Virusscanners scannen op virussen maar daar is geen taal of teken van. Wel kan u een downloader van malware op de computer hebben. Dit is vaak door een te achterhalen reden, zoals een bestanden converteerder of computer versneller of on-line scan of download helper bestandje of registratie sleutel generator en hack. Behalve de oorzaak wegnemen, misschien door alle onbekende namen in de lijst van AutoRuns te zoeken met Google, zou ik malware scanners draaien en niet alleen tegen rootkits. Hier is een scanner die vanuit de browser werkt: https://www.eset.com/nl/thuis/online-scanner en Rogue Killer Free is een portable scanner: https://www.bleepingcomputer.com/download/roguekiller/ Succes!

Ik had alleen geen systeemherstelpunt. Ik ga de genoemde programma's gebruiken.
Ik verwijder urgent uit de titel.
 
Hallo iedereen die deelneemt aan mijn probleem en mogelijk ook anderen die hetzelfde meemaken.
Ik heb vandaag een leuke mededeling.
Malware is verwijderd van mijn computer!
Ik heb Norton Powereraser en de commandprompt gebruikt. Norton bleef lang hangen op hetzelfde punt bij het verwijderen. De commandprompt gaf aan niks te kunnen doen. Toen nam ik Hitman Pro. Dit gaf een ander resultaat. Hij scant snel de bestanden en geeft aan wat malware is. Tot mijn verbazing was er deïnstalleerprogramma's, updateprogramma's etc. geïnfecteerd. Deze werden netjes verwijderd. svchost.exe werdt gerepareerd. Je krijgt gratis een 31 dagen proefversie wat zeer handig is als je een virus hebt.
De resten zijn net opgeruimd en mijn computer is weer op dezelfde snelheid als daarvoor en kan weer werken.

Hartelijk bedankt voor jullie hulp allemaal. Helpmij heeft van het virus gewonnen! Ik ben blij dat ik aan Helpmij dacht toen ik geen oplossing meer voor mijn virus had.
Dus, heb je een vraag: Stel ze. Elk probleem geeft oplossingen van verschillende mensen.

Met vriendelijke groet,
 
Geweldig, dat het opgelost is.:thumb:

Dus, heb je een vraag: Stel ze.

Krijg ik weer een nieuwe liefde?:love::d:d:d
 
Super en bedankt voor de terugmelding :thumb:
Je hebt echt heel netjes gedaan wat verwacht was... en bent niet bezweken onder "de druk" :d
Laten we dus het eerst over aan het vertrouwen in de TS en wachten we de te verwachten... succes melding af...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan