Google verwijderd ongevraagd fotos van mijn tablet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marie1

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2002
Berichten
887
Om fotos op mijn blog te kunnen plaatsen, maak ik backups in google fotoalbums.
Daarbij komt weleens wat te veel onnodig in de opslag terecht.
Dit was nooit een probleem, die verwijderde ik gewoon weer.
Sinds enkele weken verdwijnt dan echter ook de foto of screenshot van mijn tablet.
En dat is niet de bedoeling.
Ik heb daar ook nooit toestemming voor gegeven.
Hoe voorkom ik dit?
Ik heb al bij instellngen gezocht maar kan hier niets over vinden.
 
Hartelijk dank
Google drive uitgezet.
Maar dan synchroniseert ie dus niets meer.
Moet ik dan elke keer als ik iets wil uploaden naar Google fotos drive weer aanzetten?
 
Eerlijk gezegd vind ik het antwoord op die link een prut antwoord. Blijkbaar durft daar op Google niemand wat van te zeggen.

Recommended Answer

Thank you. This did the trick.

Ik lees 'tig' keer hetzelfde en het slaat nergens op. Geef dan fatsoenlijk antwoord op de vraag.

Helaas, ik kan je niet verder helpen, want ik heb geen Google-producten. En synchroniseren kan op meerdere manieren. Bijvoorbeeld maak het doel gelijk aan de bron. Daarbij kun je dan instellen of verwijderingen of wijzigingen moeten worden doorgevoerd. Maar mogelijk kun je dat bij Google niet instellen. Dat is een eerste vraag die daar bij Google over gesteld moet worden.
 
Laatst bewerkt:
@route99
Ik vind dit een heel duidelijk antwoord....

Ik probeer in ieder geval te helpen. Met niets doen komt er geen oplossing. Begrijp alleen niet dat Google photos help op een zeer duidelijke vraag een dergelijk flut antwoord kan geven. Gaan wij hier op Helpmij ook antwoorden met Thank you. "This did the trick." Welke trick dan?

Kijk, ik geef die link omdat iemand die dit programma wel kent, de goede weg op kan. Marie1 zet dan het synchroniseren uit en dat is dan haar bedoeling niet. Vervolgens verwijs ik naar de wijze van synchroniseren. En dat zou je moeten kunnen instellen.

Onderstaand een voorbeeld:

Click the dropdown arrow and you’ll see 3 choices:
1.Remove items everywhere
2.Don’t remove items everywhere
3.Ask me before removing items everywhere

Neem me niet kwalijk, ik kan dat zonder dat programma zelf op de pc te hebben onmogelijk zien. Blijft dat deze vraag:

How can I delete pictures/videos on Google photos WITHOUT deleting the same files on my PC?
simpel en duidelijk door de Helpfunctie van Google photos beantwoord had moeten worden.
 
Laatst bewerkt:
quote_icon.png
Origineel gepost door Senso.
viewpost-right.png

Helaas, ik kan je niet verder helpen, want ik heb geen Google-producten.
..................................
@route99
Ik probeer in ieder geval te helpen. Met niets doen komt er geen oplossing.

Mag ik nu kiezen uit wel antwoord het wordt... :eek:

Ok... back on track...
Tja, een mail naar de support komt eerst, en mss wel meer...
Mijn idee: maak je niet afhankelijk van Google... maak je eigen backup met andere niet-Google gereedschappen.

Je kunt wel op hen mopperen... maar als je zelf meerdere backups hebt, bestaat het probleem nog steeds maar er is geen man/vrouw overboord.
Tis niet anders, 1 backup is geen backup... ook hier.

Tuurlijk ****** vervelend... hooguit dus nog:
  • zoeken naar tips met de zoekmachines
  • support van Google mbt foto's
 
Laatst bewerkt:
Goed even terug naar af.
Technisch engels is niet mijn sterkste kant.
En ik ben redelijk digibeet.

Volgens mij stond toch echt in de eerste link dat ik bij instellingen autosynchronisatie uit moest zetten.
Wat overigens niet blijkt te helpen ontdekte ik al snel nadat ik een proeffoto had gemaakt.
Hij wordt nog steeds automatisch opgeslagen en bij verwijdering verdwijnt ie ook nog steeds van mijn tablet.

De eerste link die route99 geeft zegt in een van de eerste zinnen al nadrukkelijk aan dat het over de pc gaat en níét over de tablet.
De tweede verwijst naar google en hé, zo digibeet ben ik nou ook weer niet dat ik daar niet op zou komen, maar ik zie daar door de bomen het bos niet meer.
Verder heb ik geen idee wat een supportmail is of waar je die naar toe moet sturen.
En ik ben hier al heel wat langer lid dan jij, standaard kon je hier op een normale manier vragen stellen en normale antwoorden verwachten.
We zijn niet allemaal doorgewinterde jonge wizzkids, voor grijzende oude dames was hier ook normaal plaats, zonder sarcastme.

Senso ik snap je laatste voorbeeld, dat zou ook heel logisch moeten zijn toch?
Maar heb een dergelijke optie tot nog toe nog niet kunnen vinden.
Niet bij google en ook niet bij de instellingen op mijn tablet.
Ik ga daar later even verder naar zoeken.
 
En route99 ik wordt een beetje moe van je toon.
Als je geen zin hebt om te helpen help dan gewoon niet en laat het aan een ander over.
 
Het komt bij mij vervelend binnen dat de ene keer iemand schrijft NIET te helpen en daarna weer wel?
Iemand die het niet weet en zegt dat ie niet kan helpen... ?
Wat moet je dan met zijn adviezen?
Je hebt gelijk, mss kan hij het aan een ander over laten...
 
Eerlijk gezegd vind ik het antwoord op die link een prut antwoord. Blijkbaar durft daar op Google niemand wat van te zeggen.

Recommended Answer

Thank you. This did the trick.


Ik lees 'tig' keer hetzelfde en het slaat nergens op. Geef dan fatsoenlijk antwoord op de vraag.
Het gaat niet om die 2 regels... met die truc, het gaat om het antwoord daarvoor. En om alles te kunnen lezen moet je ook nog op "more" klikken.
waarom ben je daar niet op ingegaan ipv die 2 regels,, die alleen maar zeggen dat het zou werken, op zich belangrijk, maar het vertelt niet hoe? Dat staat in reactie daarvoor... Vergissen is uiteraard menselijk.

@Marie1 : lees dat eens door, is even snel in Google vertaald:
Niet noodzakelijk. Back-up en synchronisatie (B & S) is ontworpen om foto's te uploaden naar Drive en vervolgens naar Foto's, maar ze mogen niet twee keer tellen voor opslag. Met de instelling "Hoge kwaliteit" in Back-up en synchronisatie zouden de foto's die worden weergegeven in Google Foto's helemaal geen opslagruimte moeten gebruiken.

Wanneer u met kwaliteit "Origineel" hebt geüpload, gebruiken de foto's stoarge één keer (niet twee keer). In plaats van ze uit Foto's te verwijderen, kunt u ook 'OPSLAG HERSTELLEN' gebruiken op https://photos.google.com/settings. Dat zal de foto's naar "Hoge kwaliteit" converteren en de opslag die door deze foto's wordt gebruikt, wordt nul. MAAR wees voorzichtig: er zijn rapporten die, met sommige instellingen, ook de originelen op de computer comprimeren. U moet zeker zijn om de instellingen te wijzigen of Back-up & synchronisatie uit te schakelen voordat u dit doet. Ik kan je niet helpen met de instellingen omdat ik geen B & S gebruik.

Hetzelfde als u foto's verwijdert: u moet de synchronisatie van Photos / Drive terugbreken naar de computer in de instellingen of B & S uitschakelen.
 
Laatst bewerkt:
Met de toevoeging tablet vond ik nog wat. Kopieer de tekst svp anders in Google translate als je het niet goed begrijpt of probeer met gericht vragen terug te komen.
Op afstand zijn dit zeer lastige problemen die soms op de en dan wer op de andere tablet wel of niet optreden...
Dus graag wat begrip voor de helper....die zich WEL moet verdiepen anders heb je er niks aan.

Kijk zelf de Google zoek actie door, ik vond oa dit:
https://sites.google.com/site/picas...-to/how-to-delete-device-copy-but-keep-backup
https://www.theverge.com/2015/11/17...oid-can-now-delete-device-copies-after-backup

Er zijn dus nog al wat opties waarom het mis kan gaan...
Sterkte en probeer je ervaringen zo goed als mogelijk te verwoorden, wat je al probeerde.
 
Bedankt!.
Ik ga er van de week even mee aan de slag
(Niet uit luiigheid, maar heb morgen een stevige tandartsingreep, dus ben ff uit de roulatie)
 
Heel veel sterkte met dat laatste... :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan