word zoomt "per ongeluk" in

Status
Niet open voor verdere reacties.

DirkQ

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2005
Berichten
311
Hoi
Ik gebruik word 2010 met Windows 7 Home Premium op een HP Probook656b laptop.
Als ik aan het typen ben komt het vaak voor dat ineens mijn tekstscherm ïnzoomt en dat is knap irritant.
Ik heb al het vermoeden dat het te maken heeft met touchpad, dat ik het tijdens het typen per ongeluk met mijn duim raak, misschien in combinatie met een letter ?
Misschien is het een functie van word, geen idee maar als ik bewust probeer te doen kan ik geen combinatie vinden waarbij het gebeurt.
Kan iemand mij vertellen als dit een functie is, hoe dat dan werkt en of ik op die manier het scherm ook kan uitzoomen zonder naar de zoom functie in de onder te moeten gaan ?

Bij voorbaat dank
 
Laatst bewerkt:
Kijk even naar het onderstaande:
Go into devices, then mouse & touchpad, additional mouse settings, device settings with the touchpad selected, choose settings and untick pinch zoom, then apply & ok
 
Mijn Windows 7 is in het Nederlands maar ik vermoed dat het over het rikken op het touchpad gaat.
Ik kan daar geen zoom functie in vinden.
Het overkomt me overigens alleen in word en in geen enkel ander programma.

Ik heb het tikken en twee vinger bewegingen al uitstaan op het touchpad, Dit is het eerste wat ik doe als ik een laptop installeer omdat ik het geweldig irritant vind werken
wellicht is het handig voor 10 vinger typers maar daar ben ik helaas niet eentje van
De linker touchpad toets vind ik veel handiger.
 
Laatst bewerkt:
Dubbele muisklik kan dit veroorzaken, lees ik. Een muis en Touchpad zijn apparaten. Dus apparaatbeheer > muis en touchpad en daar de instellingen nalopen. Pinch en/of smart zoom uitschakelen.
 
Die functies zoals tappen en twee vinger bewegingen (pinch) staan bij mij standaard uit ik heb het daar eest ook in gezocht ..
Ik gebruik alleen het "muispijltje" gedeelte van het touchpad samen met de druk toetsen van het touchpad
 
Kan het niet vinden. Vaak zijn het dezelfde antwoorden. Kijk hier nog even naar.
 
Daar heb ik ook gekeken voor ik hier naar toe kwam,
Misschien moet ik de driver opnieuw installeren of ik moet er eentje vinden die de touch pad uitschakelt tijdens het typen, dat heb ik wel eens in linux gezien, misschien is dat een oplossing..
Irritant is het wel
 
Ik gebruik een instelling die de touchpad uitschakelt als er een muis aan hangt, en die dus de touchpad weer aanzet als de muis is losgekoppeld. Zal er voor Windows 7 ook wel zijn. Als dat tenminste het probleem is.
 
Tja ik heb die laptop omdat ik dan overal kan schrijven, ik ben juist blij dat ik die muis kwijt ben.
 
Zoals ik al zei: die instelling schakelt het touchpad uit als er een muis aan hangt. En dat is zo’n beetje 95% van de tijd, want laten we eerlijk zijn: werken met een touchpad sucks like hell :).
 
Ik heb vanmiddag voor het eerst op een touchpad van een laptop gewerkt. Je weet niet wat je meemaakt. Dat vergt behoorlijk wat oefening, wil dat soepel en snel gaan.
 
Nog afgezien van de ongewenste bewegingen die je maakt :). Ik hoef 'm niet, geef mij maar een muis.
 
Als je op RSI zit te wachten.... dan moet je vooral een touchpad gebruiken, zeker als je het niet gewend bent....
Zit al sinds begin jaren 80 achter systemen, amper of gene last van RSI gehad, echter zodra ik een touchpad probeer verkrampt alles.....
Gewenning.. zeggen sommigen... Waarom zou je dat willen als je geen problemen hebt met een muis..
Ik sleep mijn muisje wel mee hoor...:cool:
Don't worry het is geen Tammagotchie voor mij...:p
 
Ik werk al jaren met het touch pad en het gaat me prina af en bevalt me al jaren uitstekend, ik teken er zelfs mee..

"zet er een muis op" is" voor mij géén oplossing" en is ook niet waar ik om vroeg..

Wat wel een oplossing bleek, was een oudere driver van HP te gebruiken i.p.v. die van Windows
Die ik nu heb heeft een instelling waarbij het touchpad gewoon niet werkt als je aan het typen bent, precies waar ik om zocht
 
Jouw ingeving uit post 7 was dan goed. Het probleem zal dan wel liggen bij deze specifieke laptop en niet bij de Windows driver anders zou dit probleem wel overal op internet te vinden zijn.

Zet deze even op opgelost (onderwerpopties).
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het andersom is..
Die Windows drivers zijn naar mijn ervaring heel erg basic, waarmee het systeem kan draaien.
Maar daar is ook alles mee gezegd.
Kijk maar eens naar de standaard Windows video drivers waar je niet eens fatsoenlijk mee kan scrollen in tekst..
Als je een nieuwe laptop hebt krijg je er een CD bij met systeem drivers om die waardeloze Windows drivers te vervangen door de correcte drivers.
Deze laptop heb ik tweedehands gekocht en die CD was daar niet bij dus heb ik alle drivers van de HP website gedownload maar het touchpad werkte verder wel goed dus daar heb ik niet op gelet..
De les die ik hier uit heb getrokken is: Vervang die waardeloze Windows drivers door ALLE bij het moederbord of de Laptop , videokaart, geluidskaart, chipset enz. behorende drivers dus ook van de touchpad downloaden en installeren ..
Dan heb je zekerheid

Dat niet iedereen dit heeft komt omdat het aan mij ligt.
Ik denk dat de meeste mensen beter typen dan ik, ik heb nooit leren typen met 5 vingers..
Ik typ al 30 jaar met twee handen en met twee à drie vingers drie per hand en daar ben ik behoorlijk snel in.
Mijn duimen doen daar niet in mee ..
Tijdens het typen blijkt een duim wel eens het touchpad te raken en mogelijk in combinatie met een letter krijg ik dan dat zoomen..
Nu het touchpad uitgaat zodra je typt en met een minimale vertraging, die je niet eens merkt weer aangaat als je ophoudt te typen is dat de oplossing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan