TV geluid via Bluetooth naar koptelefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

denetoet

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Berichten
227
Hallo Helpers

Ik heb een samsung TV, de UE40F6640SSXXN (MMS). Hij staat op onze slaapkamer. Mijn vrouw wil 's nachts TV kunnen kijken en daarbij ook het geluid horen, maar wil daarbij mij niet storen.

Er is een directe verbinding met de hoofdtelefoonaansluiting op de TV dmv een lang snoer (~ 5m), maar de luidsprekers blijven aan, en de volumeregeling is voor beide dezelfde, dus dat helpt niet.

Kortelings heb ik ontdekt, dat met 'Tools' op de afstandsbediening gekozen kan worden voor 'externe luidsprekers' en dat werkt wel, hoewel de geluidskwaliteit op de hoofdtelefoon niet bijzonder goed leek.

Maar eigenlijk wil ik af van die vervelende lange kabel. Kan er misschien een bluetooth verbinding gemaakt worden met de TV door middel van een bluetooth hoofdtelefoon? Wellicht moet ik dan daarvoor een bluetooth zendertje ergens op de TV aansluiten of iets dergelijks. Wie heeft een goed (eventueel ander) idee?

Alvast dank!

Eigenlijk zou je zulke vragen ook direct aan Samsung moeten kunnen stellen per e-mail, want ga er maar eens aan staan met al die codes. En dan moet je ook nog eens de juiste expert treffen. Maar via e-mail is Samsung onbereikbaar, dat is tenminste mijn ervaring.

Ik hoop van jullie te horen,

Dirk
 
De uitgang op de televisie is waarschijnlijk voor signaal en geen versterkt geluid. Dan klinkt een koptelefoon nooit zo goed. De specificaties zeggen ook "audio uitgang."

Zonder een gewone WiFi versterker waar een Video of een Aux ingang is te selecteren, kan je al Bluetooth zenders met koptelefoons kopen die gewoon op de uitgang van de Televisie werken. Hier in de video zie je dat gedemonstreerd: https://youtu.be/AEN1yEWV6KY Succes.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik een gewone draadloze hoofdtelefoon waarvan het basisstation op de TV aansluiting voor een hoofdtelefoon kan worden aangesloten.
 
Zoek maar eens op: Bluetooth transmitter.
Voorbeeld BoomBoom 50
 
En soms ook nog geluid met echo...
Die boom2 speakers an Sich geven geweldig geluid....alleen ik wilde stereo over 2 boom2 speakers en dan krijg je die vertraging met echo nog erger...
Als reserve heb ik voor simpele toepassingen een BT transceiver in CN gekocht...voor een paar tientjes
https://www.amazon.de/Zantec-Blueto...d=1538425091&sr=8-2-fkmr0&keywords=CB-BTI-029
Doet het best goed voor wat je er voor betaald, let op wel je dezelfde aansluitingen hebt....
Ik heb deze dus (manual van ander merk, chipset hetzelfde, zelfs het doosje hetzelfde...)
http://innotronics.co/User Manual.pdf

Als je op Amazon.de zoekt vind je er ontzettend veel.

edmoor's oplossing werkt ook uitstekend.
Helaas is exact dezelfde van mij overleden....
 
Zoals ik al schreef is het geluid beter als er een versterker wordt gebruikt. Dat geldt ook voor computers. Het direct aansluiten van een koptelefoon op een audio uitgang geeft geluid dat matig is en kan beter, opnieuw, even geprobeerd worden voor iets aan te schaffen. Daarmee bedoel ik Bluetooth en gewone draadloze koptelefoons. Deze versterken het signaal niet, waardoor wel steeds de zelfde teleurstelling.

...hoewel de geluidskwaliteit op de hoofdtelefoon niet bijzonder goed leek.

Op een versterker kunnen luidsprekers worden aangesloten, invoer apparaten, eerder andere (want goedkopere) en ook meerdere koptelefoons. Ook heb je dan geen lege batterijtjes want ik heb met mijn draadloze koptelefoon gehad dat deze altijd aan de lader stond en toch al snel de batterijtjes niet meer goed geladen kreeg. Merkgebonden lithium batterijen zijn duur en als er, AAA formaat, oplaadbare in kunnen dan weet je dat twee jaar gebruik ongeveer het maximum is. Reken bovendien al snel meerdere tientjes per jaar voor stroomkosten en je moet een draadloze steeds aan de lader hangen.
 
En zo heeft alles z'n voor- en nadelen :)
Ik ben met mijn setje in ieder geval erg tevreden.
Prima geluid, geen echo en altijd synchroon met het beeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan