bios update op hp laptop werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

sleutelmen

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2012
Berichten
152
Hallo,
ik heb een probleem met het updaten van de bios op een hp laptop: hp 14-ac100nd.
als ik op bios update klik geeft die deze foutmelding de hele tijd: "the bios update is not support legacy flash method" ook als ik al een recovery usb heb gemaakt.
 
Beste sleutelmen, heb je vraag verplaatst naar de bios sectie.
Waarom deze was geplaatst in de sectie multimedia is mij even ontgaan.
Succes met je vraag.
 
oke sorry wist niet dat ik hem daar had geplaatst.

ik kan op de hp support niks vinden daarover, ik heb ook al geprobeerd om bios via dos te updaten, dat werkt ook niet. ben ten einde raad, probleem is dat de accu 0 procent is en niet meer oplaadt.
het wil wel eens als je een bios update doet dat dan de batterij weer gaat werken van de laptop


bios versie nu is f1.0
nieuwe is f27
 
In Windows als admin die SP88825.exe geopend?

Is het een UEFI systeem? zo ja, kun je niet vanuit die omgeving updaten?

En hoe oud is het één en ander?
 
Ja die had ik al gezien maar ik kan de flash utility niet vinden, en onder welke map moet ik die zetten op de recovery USB stick van hp
 
5. Select I accept the terms in the license agreement, and then click Next.
6. In the License to Save Files window, click Change, select the USB flash drive, click OK, and then click Next. The HP System BIOS Update Utility opens.

komt bij mij niet voor in de wizard

ik heb alles geprobeerd, ik heb het sp88825 bestand ook met winrar handmatig uitgepakt op een lege usb en vanaf daar geprobeerd maar werkt allemaal niet

https://support.hp.com/us-en/document/c00042629
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Alle mij bekende laptop modellen laden de batterij op in uitgeschakelde toestand ...

Zie hiervoor een eventueel aanwezige indikatie l.e.d. .

Mocht dit niet zo zijn , is in 95% van de gevallen een defekte batterij de oorzaak.

De resterende gevallen zijn dan hardware gerelateerd ... defekte mosfets / zekeringen ,etc ...

Een nieuwe batterij voor deze laptop kost +/- 30 € op e-bay ...

Op youtube zijn voldoende voorbeelden te vinden om een laptop batterij te controleren (1 of meerdere cellen defekt ,etc ... gebruik digitale voltmeter)


"het wil wel eens als je een bios update doet dat dan de batterij weer gaat werken van de laptop"

Bij een "defekte" b.i.o.s. chip moet je al heel veel "geluk" hebben , dat net (enkel) de batt. routines geraakt zijn...

Mocht dit geheel onverwacht toch het geval zijn , zou ik zeker niet nalaten om met de lotto te spelen ... kans zit er dik in dat je zult winnen.

B.i.o.s. flashen is volgens mij compleet overbodig ... houdt trouwens ook de nodige risico's in .. 1 ervan = dood flashen motherboard ...

Mocht al het bovenstaande voor u chinees zijn --> laten uitvoeren door iemand met de nodige ervaring.


Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info.

Peter
 
@VDK_P dat lijkt mij het meest aannemelijk, volgens mij zag ik ook iets staan over de batterij op hp forum, maar kan ik dat omzeilen dat ik zonder batterij de update doe?
en anders haal ik wel even een nieuwe batterij.

deze laptop laadt de batterij in uitgeschakelde toestand op

ik ga zo even testen met de multimeter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan