Raakt de videokaart defect?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.520
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Gisteravond onderstaande melding. En vanmorgen bleven beide beeldschermen zwart. Opnieuw opstarten en weer beeld.
Beeldstuurprogramma.jpg
 
Als ik het zo zou moeten zeggen:
stuurprogramma of voeding..

Ga uit van het eerste, zou de huidige driver verwijderen m.b.v. DDU ( gebruik in Veilige Modus ).
Vervolgens pc herstarten en de laatste driver bij Nvidia downloaden.
Kies bij installaie voor "Aangepast / Advanced" en niet voor de Express-installatie.
Je krijgt nu een scherm met alle installatie-onderdelen.
Vink alles uit, behalve de kale "driver" ( dus vinkjes weg bij Geforce Experience, 3D Vision, PhysX en de rest van de meuk )
Na driver-installatie nogmaals een herstart.
Probleem zal dan hoogstwaarschijnlijk weg zijn, Succes.

Mocht je hierna nog steeds tegen dit probleem aan lopen, kijk dan eens naar de windows logboeken of daar kritieke fouten gemeld worden ( met een rode markering )..?
 
Is aan het onderstaande het probleem af te lezen?
Code:
Probleemhandtekening:
  Gebeurtenisnaam van probleem:	BlueScreen
  Versie van besturingssysteem:	6.1.7601.2.1.0.256.1
  Landinstelling-id:	1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
  BCCode:	116
  BCP1:	FFFFFA800E8FA4E0
  BCP2:	FFFFF8800FF59024
  BCP3:	FFFFFFFFC000009A
  BCP4:	0000000000000004
  OS Version:	6_1_7601
  Service Pack:	1_0
  Product:	256_1

Waarmee open ik dat minidump (.dmp) bestand? Of is het dan corrupt?
 
Probleem zit in de driver dus zou eerst bovenstaande procedure eens proberen...
 
Is opnieuw geïnstalleerd en we wachten af.
 
Wel alleen de driver geïnstalleerd zonder de rest van de meuk, zoals boven geadviseerd..?
Zo ja, dan denk ik dat het probleem nu opgelost is...
 
Er stonden een stuk of zeven items bij en allemaal uitgevinkt. Dus moet goed zijn. Bedankt. Wacht nog wel een dag af.
 
Bij het opstarten geen opstartscherm en beide beeldschermen zwart. Wat met de beeldschermen gerommeld aan/uit geen resultaat. Opnieuw opstarten dan maar. En wel beeld zonder de vraag > Windows normaal opstarten.

Log nagekeken in de eerste minuten:
Code:
\SystemRoot\SysWow64\Drivers\BsUDF.SYS kan niet worden geladen vanwege incompatibiliteit met dit systeem. Vraag de leverancier van de software om een compatibele versie van het stuurprogramma.
De InCD UDF Driver-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:  Het laden van het stuurprogramma wordt geblokkeerd
De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen:  ESProtectionDriver
De HP Network Devices Support-service is gestopt met de volgende foutcode:  Kan opgegeven module niet vinden..
WLAN AutoConfig-service is gestopt.
 
Laatst bewerkt:
[BsUDF.sys file information

The process known as UDF File System Driver (WindowsXP) or UDF File System Driver (WindowsNT5.x) belongs to software B.H.A UDF Filesystem or InCD UDF Driver by ahead software (www.nero.com) or B.H.A Co. (www.bha.co.jp).

Description:
* BsUDF.sys is not essential for the Windows OS and causes relatively few problems.
* BsUDF.sys is located in the C:\Windows\System32\drivers folder.
* Known file sizes on Windows 10/8/7/XP are 164,480 bytes (25% of all occurrences), 501,376 bytes and 5 more variants. https://www.file.net/process/bsudf.sys.html

* The driver can be started or stopped from Services in the Control Panel or by other programs.
* The program is not visible.
* There is no detailed description of this service.
* BsUDF.sys is not a Windows core file.
* BsUDF.sys appears to be a compressed file.
* Therefore the technical security rating is 36% dangerous.[/B]

Het blijkt dus een driver van een CD / Dvd brandprogramma...
Als je toevallig Nero gebruikt zou ik die versie eens updaten, anders onder Services in Taakbeheer deze service uitschakelen dan wel de instelling aanpassen van "Automatisch" op "Handmatig" instellen.
Daarmee moet het probleem dus uit de wereld zijn...

De fout m.b.t de ESProtectionDriver is waarschijnlijk een overblijfsel van een eerdere installatie van Malwarebytes Anti-Exploit.
Je kunt deze registerverwijzing uitschakelen of verwijderen door gebruik te maken van "Autoruns" van Sysinternals.
Het zip-bestandje uitpakken in een map naar keuze en vervolgens de 32 of 64 bits executable uitvoeren.
Zoek naar de regel waar die ESProtectionDriver wordt geladen en haal het vinkje bij deze registersleutel weg.
Sluit Autoruns af en herstart de pc..
Opgelost..?
 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar is er toch wat anders of meer aan de hand. Nu net de pc opgestart en alles normaal. Op de mail geklikt, staat open en linker scherm Helpmij en dan muis weg, alles bevroren, geen Taakbeheer mogelijk en moet pc afsluiten door aan/uit knop.

De volgende melding van een onherstelbare fout is ontvangen: 20.
 
Laatst bewerkt:
Als je nog een andere PSU hebt liggen van ongeveer hetzelfde vermogen zou ik die eens uitwisselen...
Als je deze problemen dan nog steeds ondervindt is het nog een optie om een Windows herstel uit te voeren ( met behoud van bestanden uiteraard ).
Heeft ook dat geen effect, dan blijft, mijns inziens, de videokaart over als boosdoener...
 
Ik heb WhoCrashed geïnstalleerd en daar stond dat deze rommel C:\Windows\system32\drivers\nvlddmkm.sys verantwoordelijk is. Gezocht op Google en duizenden mensen zitten met deze ellende. nvlddmkm.sys NVIDIA Corporation VIDEO_TDR_ERROR

Heb via apparaatbeheer stuurprogramma verwijderd. Toen werd het even een puinhoop. Beeldscherminstellingen, resoluties allemaal weg. Niets meer mee te beginnen. Ik denk, herstel met een systeemkopie en start opnieuw op. Niet gedaan, wel opnieuw opgestart. Toen verscheen weer het oude scherm en alles was goed. Onder apparaatbeheer staat nu 25-08-2016 21.21.13.7270. Hoop dat het nu goed gaat en ik koop nooit weer een NVIDIA video-kaart. Wat een ongelofelijke rommel is dat. We leven in 2018 en ze kunnen nog niet eens zorgen voor een goed werkende driver.

GeForce: niet werkende grafische kaarten voor desktopsystemen, in alle prijsniveaus. Iedere betaalde cent is er één teveel.
 
Laatst bewerkt:
Heb hier zowel AMD als Nvidia videokaarten en nooit problemen....
Dat gezegd hebbende, de AMD zit in een systeem wat uitsluitend Win 10 draait, de Nvidia's in systemen die Win7 draaien ( 1 voltijds, de ander 95% van de tijd, rest Win 10 Pro ).
Drivers updaten doe ik vrijwel nooit omdat ik niet game, draait mijn hoofd-pc Win 10 dan rot ik daarna de geupdate driver van MS eruit met DDU ( want ik hoef dat PhysicX, 3D Vision en Geforce Experience niet ) een installeer uitsluitend de driver opnieuw zoals eerder boven beschreven.
Geen probleem...
 
Laatst bewerkt:
Met die driver updaten ben ik ook gestopt omdat ze vroegen naar een e-mailadres. Jij hebt het ook over meuk. Kijk, wie vraagt nu om deze problemen? Laat NVIDIA zorgen dat hun drivers werken. Ik geef het juiste systeem op W7 64-bits e.d. wie veroorzaakt dan dit probleem? Dat is NVIDIA! Kijk maar op internet, daar staat dat veel mensen last hebben van dit probleem. Wees blij dat jij dan geen probleem hebt, ik moet die rommel niet meer. NVIDIA wist dit en ze doen er niets aan. Die Amerikanen constant maar de Russen van alles de schuld geven, maar zelf kunnen ze nog geen werkende driver maken!
 
Laatst bewerkt:
Het systeem waar ik op doel is mijn hoofd-pc, die heb ik gebouwd in januari 2017 en is dus nu bijna 2 jaar oud en heeft een GTX 960 aan boord.
Ik draai een triple-boot op dat systeem ( Win 7 Pro, Win7 Ultimate en Win 10Pro ) en echt geen probleem tot op heden met op Win 10 Pro eerder genoemde werkwijze.
Dat Geforce Experience zorgt er voor dat telkens als er een driver wordt geupdate door Nvidia ( o.a. game-aanpassingen ) deze automatisch wordt gedownload en geïnstalleerd.
Daarom is dat voor mij "meuk", ik bepaal graag zelf wat er wel of niet geupdate wordt, dat hoeft een ander voor mij niet te beslissen...
Vandaar dat ik ook niet te spreken ben over Win 10 en het door MS gehanteerde update-beleid, vandaar dat ik het ook maar sporadisch gebruik ( 5% van de tijd )..
Ik hou het voorlopig nog lekker bij Win7...:thumb:
 
Idem dito. Dacht dat het nu goed was en pats, boem daar is de melding uit post 1 weer.
 
https://geeks3d.com/furmark/
Test de kaart.
Foutieve of te heet worden ram op die kaart is ook mogelijk.

Hoop dat het nu goed gaat en ik koop nooit weer een NVIDIA video-kaart. Wat een ongelofelijke rommel is dat. We leven in 2018 en ze kunnen nog niet eens zorgen voor een goed werkende driver.
Worden vele kaarten met een nVidia GPU erop verkocht en de drivers werken meestal prima, wat een bull**** omdat er bij enkelen iets niet werkt?
 
"bij enkelen"
nvlddmkm.sys NVIDIA Corporation VIDEO_TDR_ERROR
Jij zult dan wel een ander internet hebben dan ik. Ik zie veel berichten met deze materie. Ik heb er voor betaald, mag ik er dan vanuit gaan dat het werkt?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan