Usb stick is aangepast voor gebruik op unieke machine

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbedoes1

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2015
Berichten
9
Hallo lezers,

bij mijn bedrijf staat een automatische zaagmachine waar zaagbestanden kunnen ingelezen worden vanaf een usb stick (meegeleverd met de machine). Onlangs was deze usb stick defect en moesten we dus een nieuwe aanschaffen. Kostprijs +800€ voor een stickje van 2GB!! Pure diefstal dus. Zeker als je weet dat de machine eigenlijk ook vanaf het netwerk zijn bestanden zou moeten kunnen inlezen maar de machineleverancier dit nooit aan de praat heeft gekregen.
Maar goed, intussen moesten wij wel snel verder met onze productie dus toch maar de nodige centen op tafel gegooid. Nu dacht ikzelf, dat lappen ze mij niet meer. Ik dacht wat slimmer te zijn om deze werkende stick direct te klonen. Dit lijkt echter niet te lukken. Iemand een idee waar de truck zit om de machine enkel deze dure, gemanipuleerde, usb stick te laten herkennen?

Alvast bedankt voor het lezen.
 
Merk en type zaagmachine zou kunnen helpen, zo ook een screenshot van verkenner met die stick geopend.
En waarmee is die kapotte stick bekeken waaruit blijkt dat die stuk is?

Je plaatst de vraag alsof het lijkt dat iedereen daar kennis van heeft.
Weet jij welk merk en type auto ik heb waarvan de linker speaker stuk is?
 
Daar heb je een punt Lange Pier.

Machine is een 2 kops zaagmachine LGF Gamma 619.
Een screenshot van de stick plaats ik morgen omdat die op het bedrijf ligt. In verkenner zie je echter niks speciaals, enkel de verschillende zaagbestanden .txt ook bij weergave van de verborgen bestanden. Maar ik maak morgen een screenshot als in aomei partition assistant.
De defecte stick geeft eenmaal ingeplugd de melding dat hij moet geformarteerd worden. Als we hem echter opnieuw zouden formatteren zou hij (vermoedelijk) niet meer werken op de machine?
 
Niet formatteren en je kunt met die Aomei ook de partitietabel repareren, daar zit vermoedelijk het probleem, kan ook met TestDisk, aan spartaanse tool die erg goed is.
Met die Aomei is ook wel te zien welk bestandssysteem is gebruikt.
 
Wij copyen op het werk met Ghost encrypted schijven.... dus je kunt totaal niet zien wat er op staat en zo...
Dus alles wordt bit voor bit gecopied en de image is dus net zo groot als de schijf...

Als je zoiets met de stick doet zou je zo ook een image moeten kunnen maken, die bewaren en vervolgens die image op een andere stick terugzetten.
Ik zou niet alles tegelijk doen, stel dat er een crash komt, mss beschadig je wat en als het de betaalde stick is.... :evil:

Vraag eens in jouw buurt rond of je met Ghost het mag proberen (V11.5 werkt op het werk nog steeds prima).
Het is veel verkocht maar V11.5 is nergens meer nieuw te koop zover ik weet.

Ghost maakt geen kloon van een stick met bad sectors... er komt dan een foutmelding, je moet het met de goede stick doen.
 
Laatst bewerkt:
Alvast bedankt voor de info,

heb besloten om mij eerst te concentreren op de defecte stick en de nieuwe te laten voor wat hij is. Een gouden tip van route99.
Eerst en vooral lijkt het mij niet meer mogelijk om hiervan een image te maken. Als ik de stick inplug krijg ik volgende melding

melding 1 niet werkende stick.JPG

In verkenner zie ik hem wel staan als D drive

verkenner niet werkende stick.JPG

Wanneer ik er een image van wil maken is hij gewoon niet zichtbaar om te selecteren als bron. Zowel met Easeus todo backup als met Aomei backuper. Met ghost heb ik dit nog niet kunnen testen, zou dat eerst moeten aankopen.

In AOMEI partition standard zie ik hetvolgende
Aomei niet werkende stick.JPG

soms krijg ik ook de melding
melding 3 niet werkende stick.JPG
of deze
melding 2 niet werkende stick.JPG

Het lijkt er sterk op dat er een slecht contact is op de aansluitingennen misschien is hij hierdoor ook defect geraakt.
Wat betreft het voorstel van Lange Pier om met Aomei de partitietabel te repareren. Bedoel je daarmee herbouw MBR?
herbouw mbr niet werkende stick.JPG

Sorry voor al die vragen hoor en jullie zullen wel al doorhebben dat ik een loser ben in die dingen, maar ik wil hier echt van bijleren.
 
Heb zonet wat zitten experimenteren met die Testdisk van Lange Pier.
Ziet er inderdaad heel spartaans uit maar heeft precies wel wat in zijn mars in vergelijking met de vele freeware die op dit ogenblik beschikbaar is. Misschien laat ik die toch eens los op mijn defecte stick.
 
Eerlijk gezegd geloof ik niet dat deze stick van 800,- euro te klonen is. Waarom zou die anders 800,- euro kosten? Ik denk dat deze hardware-matig beveiligd is. Heb zelf eens een dergelijke stick gehad en wel te lezen, maar verder niets mee te beginnen.

En als dat met die nieuwe al niet kan, dan heeft het al helemaal geen zin met die defecte. Ghost maakt gewoon een kopie en dan kun je bepaalde zaken instellen zoals schijfhandtekening e.d.

Dat heet dan binnen Ghost: Mijn vaste schijf kopiëren. Dat zit ook onder Ghost 14.0 en ik denk ook wel onder Ghost 15.0
 
Laatst bewerkt:
Hoe kan ghost dan een copy maken van een encrypted disk...?
Hij kan er niet in kijken maar kan wel de bits/bytes en een voor copyen....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan