word 2016 afbeelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcwimie

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2011
Berichten
40
Hallo allemaal,

voorheen (Word 2007) kon je een afbeelding vanuit de verkenner in een word document plaatsen.
In word 2016 kan dat nog steeds , alleen de afbeeldingen worden standaard naar landscape gedraaid. terwijl de foto in potret gemaakt is.
Zijn er meer mensen die daar tegen aan lopen, zoja hebben jullie een oplossing gevonden?
 
Is mij niet opgevallen, maar ik zal eens testen vanavond. Gaat het wel goed als je op de normale manier importeert?
 
Is mij niet opgevallen, maar ik zal eens testen vanavond. Gaat het wel goed als je op de normale manier importeert?

Ja op de normale manier gaat het wel goed maar als je honderd foto's volgens die methode één voor één moet invoegen, dan word een document wel heel bewerkelijk
 
Even geprobeerd, dus vanuit de verkenner in een Word document slepen.
Geen probleem hier, portrait blijft portrait en landscape blijft landscape.
 
Even geprobeerd, dus vanuit de verkenner in een Word document slepen.
Geen probleem hier, portrait blijft portrait en landscape blijft landscape.

Ik kwam er inderdaad achter dat als ik een afbeelding in een leeg document invoeg dat het dan wel gaat zoals ik gewend ben. Er zit dus (voor mij) een probleem in de tabel waar ik de afbeeldingen in wil zetten. misschien dat iemand daar nog een idee over heeft.
 
Even Octafish afwachten, die is goed thuis in Word.
 
Maar Ik reageer alleen als je van de QUOTE knop afblijft
 
Overigens had je niet gezegd dat het om een tabel ging. Is wel essentiele informatie
 
sorry voor de qoute knop

Ik zag de knop reageren niet over het hoofd gezien.
Ik kwam er pas later achter dat het alleen gebeurt in een tabel
 
Ik zal het proberen te reproduceren in Word 2010 (op het werk) en vanavond in Word 2016.
 
Ik blijf nog steeds hetzelfde probleem houden. en het ligt achteraf toch niet aan de tabel. Als ik een foto vanuit de verkenner in een leeg word document sleep, dan draait een portrait foto automatisch linksom naar landscape.
Zelf als ik de foto geforceerd rechtsom draai in de verkenner wordt de foto automatisch linksom naar landscape gedraaid.
 
Ik heb er onderzoek naar gedaan, en behalve constateren dat het probleem inderdaad bestaat (werk met Word 365), heb ik geen oplossing gevonden. Anders dan het menu gebruiken om de foto's te importeren, dan gaat het wel goed. Als je beide opties probeert in een tabel, dan zie je ook bij de instelling <Draaiing> dat de gesleepte afbeelding de waarde o heeft, en de ingevoegde de waarde 270. Overigens kun je prima een macro maken die alle afbeeldingen importeert, dus dat is wellicht nog een optie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan