AVG± ik word er gek van

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik gebruik sinds dit jaar Windscribe betaald. Houden geen logs bij en ook in andere opzichten voordelen. Gewoon om wat veiliger te kunnen surfen. Ik download zelf echter zelden. Ik wil wel nog wel eens een progje proberen. Er zijn tegenwoordig zo veel bedreigingen. Ik moet er niet aan denken dat ik tegen randsomware aan loop, ook al heb ik goede back-ups en images. Ik speel een beetje op zeker. Bv. met twee AV's. Niet overbodig want nu blijkt Malwarebytes elke week wel een keer de active websitebescherming uit te schakelen. Die moet ik dan even opnieuw opstarten (zou met e.o.a. update te maken kunnen hebben want dit euvel is er nog niet lang.)
 
Laatst bewerkt:
En de VPN? O, das dus Windscribe :eek:

Ik speel een beetje op zeker
Prima en in combi met images ... prima..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een vrij complex back-up scenario (gelukkig heb ik de tijd). Ik heb altijd twee recente back-ups (één op en ander HD en één op een externe USB en maak elke 3 dagen een image naar een USB drive die normaliter uit staat.
 
Netjes...
Van belangrijke data/foto's maak ik wel voldoende backups, zeker 3 maar van onze foto's heb ik wel 5 backups.
Van de systemen heb ik een basis image, de rest, een beetje maar, installeer ik na.
Van de 2 Debian servers, waarvan 1 extern heb ik van de bootdisk gewoon een exaxte harde schijf klaar liggen, probleem.. server uit, HD wisselen en starten. Paar minuten werk...
Zou het noodlot toestaan ... de externe server is exact hetzelfde....
Dus dan kloon ik die terug naar de server hier, pas ff de naam vd server aan... checken... OK? De schijf nog ff klonen en... alles is weer ok.
Gelukkig is dat worst case scenario since eind 2011 nog nooit voorgekomen...
Bij mij is de scenario het handigste, ik werk nog full-time, heb het systeem vooral voor mijn zoon gebouwd, ik lift mee qua backups en doe het onderhoud.
Dat er een server extern is wel een must bij dit soort zaken. Hoe doe jij dat?

Moesten meer mensen doen... ook zoals jij, dan waren we de ransom problemen kwijt...
Is de lol voor die gasten er snel van af...


On topic: al weer een tijd totaal geen popups gehad met Avast.... bevalt me prima.
 
Laatst bewerkt:
Mijn systeem wijzigt voortdurend. vandaar dat ik vaak nieuwe images maak. Zo back-up ik. Beetje lastig plaatje maar goed naar de pijlen kijken. Binnen mijn systeem heb ik dus alles dubbel en nog twee keer extern. Eén van die twee doe ik echter maar om de paar maanden, is niet aagesloten en ligt ergens anders. Mijn reguliere back-up staat alleen altijd uitgeschakeld, maar is wel aangesloten.
 

Bijlagen

  • Back-up  scenario.jpg
    Back-up scenario.jpg
    64,8 KB · Weergaven: 26
Pfffff. Wat een lappen tekst. Lees #4 nog eens, dat is wat hij eigenlijk vroeg."wat moet ik nemen?":p
 
Laatst bewerkt:
En dat heb ik hier ook al herhaald...
[Ik lees toch liever die inhoudelijk stukjes...kom gerust met inhoudelijke zaken...
Mijn eigen mening is met Avast ook al te kennen gegeven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan