• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Van Excelwaardes een Directory maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter GijsM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GijsM

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 okt 2018
Goedendag,

Ik ben momenteel bezig met het Exporteren van celwaardes naar mijn Directory.

Hoewel het met knippen en plakken ook moet lukken, vroeg ik mij af of hier een snellere manier voor is, zeker aangezien het gaat om een relatief groot Excel document.

Ik ervaar wat problemen aangezien mijn kunde om te programmeren gelijk is 0 en meeste forum's iets van een basis vereisen.

Hierbij een specificatie van het probleem:

-B7 t/m B343 staan vol met verschillende waardes, sommige enkel, sommige dubbel.

-C7 t/m C343 staan vol met verschillende waardes, allemaal enkel.

-Waar ik graag heen zou willen is een Directory waar de mappen B7 t/m B343 de hoofdmappen zijn, zonder dat de mappen dubbel zijn.

-C7 t/m C343 gekoppeld zijn aan de juiste "B-Map".

Een simpel voorbeeld:

Een situatie met alle mogelijke oplossing van combinaties tussen 2 letters:

A A

A B
A C

...

...

B A

B B

B C

...

...

In dit voorbeeld staat de constante A in B7 t/m B343 en staat de afwisselende letter in C7 t/m C343.

Nou hoop ik een map te krijgen genaamd "A" met Submappen "A", "B',"C".

Zodra De constante A weer veranderd in een constante B, zou er ook weer een nieuwe hoofdmap aangemaakt moeten worden.

Dus een nieuwe hoofdmap "B" met submappen "A","B","C"

Enzovoort.

Is er iemand hier die mijn onkunde hierin kan compenseren met een enigszins Jip en Janneke taal uitleg van de te volgen stappen?

Ik werk vanaf een Apple.

Bij voorbaat dank,

Gijs

Ook geplaatst op de volgende Fora:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1880995

https://answers.microsoft.com/nl-nl...-311f-44e4-9b35-b1b728cd0df9?tm=1538651796761

Laatst bewerkt:
Ik ervaar wat problemen aangezien mijn kunde om te programmeren gelijk is 0 en meeste forum's iets van een basis vereisen.

Hoe verwacht je dan de mogelijk geboden oplossing te implementeren? Je geeft bijna totaal geen relevante informatie. Met ik heb iets en ik wil wat kunnen de meesten hier, daar en daar niet zoveel. Het enige relevante dat je meldt is dat je met een Apple werkt en daar ken ik de mappenstructuur niet van.

Beste VenA,

Allereerst hartelijk dank voor de reactie.

Ik bedenk mij net dat de relevantie van Mac of Windows klein is aangezien ik de excel file ook kan openen op een windows computer en deze mappen weer terug kan onderbrengen doormiddel van een usb stick.

Voor de volgende vragen, hierbij de volgende antwoorden:

1. B is geen hoofdmap, deze komt ergens onder documenten onder nog een volgende map te staan. Met hoofdmap bedoel ik eigenlijk dat deze een level boven de C-map zit.

2.Concrete voorbeeld is bijvoorbeeld achternaam voornaam;

In een groep heb je de volgende personen:
Karel Bergen

Piet Loven

Henk Zwart

Saskia Loven

Flip Bergen

Maarten Bergen

Vervolgens zou ik deze personen willen exporteren als files op de volgende manier:

Onder documenten/groep/namen:

De "hoofdFolders" met achternamen, dit zijn er 3:

Bergen

Loven

Zwart

Dan bevindt zich in deze hoofdfolders, als een soort subfolder, weer de voornamen:

Bergen:

-Karel

-Flip

-Maarten

Loven:

-Piet

-Saskia

Zwart:

-Henk

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.
En op deze manier zou ik 200 achternamen met 320 voornamen moeten verwerken met copy/paste en ik vroeg mij af of daar een snellere manier voor is.

Bij voorbaat dank,

Gijs

Beste snb,

Wat zou ik over het hoofd gezien hebben?

Met vriendelijke groet,

Gijs

Je hebt niet gelezen waarnaar ik verwees.

Je hebt de reactie daar ook niet begrepen welke overeen komt met mijn reactie in #3 (werkt lekker dezelfde vraag op meerdere fora)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan