extra router na ziggo-modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

apikills

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2005
Berichten
160
Ik heb een 2e router aangesloten op de ziggo-router die in de meterkast staat. Op de 2e router zit bekabeld mijn pc verbonden met het internet. Ons internetabonnement is 200 Mbps download, echter met een speedtest haal ik maximaal 75 Mbps. Ik kan dus niet de volle snelheid benutten.

Gegevens:
* gebruikte kabels zijn cat 5E en 6
* 2e router is type Netgear WNDR4500v2 (dual band N900 gigabit router)
* Netgear-router staat in AP-mode, vast IP-adres ingesteld 192.168.172.5
* vaste IP-adres ook gereserveerd in Ziggo-modem
* Ziggo-router: Wifi aan, 2.4 G op kanaal 3 en 5G op automatische kanaalkeuze
* Netgear: Wifi aan, 2.4 G op kanaal 8

De speedtest is ook uitgevoerd rechtstreeks op de Ziggo-modem. Toen kwam er wel (bijna) 200 Mbps download binnen.

Wat kan ik nu doen om de snelheid om de pc te verbeteren?

Gr. Api
 

Bijlagen

  • Snelheid.png
    Snelheid.png
    35 KB · Weergaven: 60
  • IP.png
    IP.png
    19,6 KB · Weergaven: 51
  • Aansluitwijze.png
    Aansluitwijze.png
    59,2 KB · Weergaven: 54
  • Connect Box Ziggo.jpg
    Connect Box Ziggo.jpg
    408,7 KB · Weergaven: 53
  • Status NG-WNDR4500v2.png
    Status NG-WNDR4500v2.png
    134,2 KB · Weergaven: 62
Hallo Api,

Gebruik je de router specifiek als Access Point of wil je het gebruiken als een apart netwerk?
Ik meen dat de Ziggo router ook een DMZ mogelijkheid had, heb je daar het ip adres van de router ook ingesteld?

De snelheidstest heb je dat gedaan via Wifi of kabel? Mocht het via wifi zijn geweest, wellicht dat de router en modem te dicht bij elkaar staan en elkaars signaal weg drukken (lijkt me stug, maar is wel mogelijk)?

Gr. Marc
 
Je zou de modem/router van Ziggo op bridge mode kunnen zetten of laten doen met de radio/wifi uit, dus geen ap en de Netgear als router laten werken en ook als ap op beide banden.

Zo heb ik het en heb de max. snelheid bij de test, probeer dat uit.
 
Ha Marc en Lange Pier,

Ik ben er net achter gekomen dat er waarschijnlijk een breuk in een kabel zit. Opeens haalde ik zojuist wel 190 Mbps! Via de Ziggo-modem ook een zelftest laten doen en daar kwam ook een opmerking uit over mogelijk slechte draadverbinding. Ik ga dit verder uitzoeken.

Bedankt voor het meedenken iig!

Gr Api
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan