Rare vastlopers Word, zowel Windows als Mac

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berjos3

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2001
Berichten
472
Op mijn PC met Windows (7) loopt sinds vandaag opeens Word (2010) vast. Als ik een document open en ik scroll naar de tweede pagina loopt Word vast. Na enkele minuten kan ik wel weer in het bestand scrollen. Ik heb het bestand normal.dot al verwijderd (en opnieuw aangemaakt) maar tot nu toe geen resultaat.

Op mijn Macbook draait ook Word. Ook opeens daar een vergelijkbaar probleem. Als ik daar een bestand open krijg ik geen directe vastloper maar zie ik wel dat in de koptekst (waar tekst staat en een afbeelding) de afbeelding weg is, in plaats daarvan staat er nu een raar grijs plaatje.

Als ik het bestand bijvoorbeeld dan wil printen loopt het ook hier vast. Ik heb op beide systemen nog naar updates gezocht maar beide systemen zijn up to date evenals spyware vrij.

Het probleem lijkt 'm opeens in de kopteksten te zitten (die bij veel documenten dezelfde lay-out hebben) maar ik heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Iemand een tip? Zeker omdat ik bepaalde documenten al lang gebruik en ze nooit voor problemen hebben gezorgd.

Update: als ik bestand A via Dropbox open:
-Op PC (Windows 7) in Word 2010 vastloper, na 1 minuut kan ik wel doorwerken (scrollen)
-Op Macbook open dan zie ik in de koptekst het plaatje niet meer, vervangen door een raar grijs plaatje; kan wel scrollen maar zodra ik wil printen loopt het document vast
-Op een laptop (Windows 8.1.) in Word 2010 dan geen enkel probleem en zie ik wel het logo in de koptekst

....heel vreemd...
 
Laatst bewerkt:
idd wereld vreemd. Je kunt enkele dingetjes doe. Is je computer soms besmet? Heb je alle updates binnen?

Vervolgens deze linkjes even nalopen. Nou ja even. :rolleyes:

Eventueel is office beschadigd. Wel vreemd dat dit dan op twee verschillende divices is.
https://support.office.com/nl-nl/ar...rstellen-7821d4b6-7c1d-4205-aa0e-a6b40c5bb88b

Gebruikers profiel misschien beschadigd.
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/14039

Verder zou je dit kunnen proberen. Misschien moet je dan even diagnostic doen.
https://support.office.com/nl-nl/ar...gegevens-79da9853-439c-47fe-826d-ef678d3f726e
 
Laatst bewerkt:
Nu lijkt het opeens op Macbook weer te werken, maar ik heb (misschien stom) het bestand normal.dotm verwijderd in de hoop dat Word een nieuwe zijn aanmaken bij een herstart.
Nu werkt Word wel bij kleine documenten, maar zodra ik een groter document open bevriest ie om na 30 seconden weer alles erin te kunnen doen.
Ik heb de repair optie uitgevoerd van Office, zonder resultaat

Nu kan ik wel opeens geen normal.dotm bestand meer vinden in de folder Templates...is dat bestand nog ergens te vinden?

Als ik nu bestanden open duurt het openen en laden opeens ook veel langer
 
Laatst bewerkt:
Het is allemaal niet zo lekker met office word 2010. Lees eerst door en dan handelen. Hoop dat het oplost voor je.

Anders een compleet nieuwe install van office., omdat je normal.dotm verwijderd hebt, dat had niet gemoeten

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/2939112

Je hebt niet alle vragen beantwoord in mijn vorige bericht.:D:confused:
 
Laatst bewerkt:
Eén keer heb ik meegemaakt dat mijn securityprogramma die zich ook met de beveiliging van Office-bestanden bemoeit soortgelijke onverklaarbare problemen veroorzaakte. Ik begon toen ook met normal.dot te prutsen. Had ik beter niet kunnen doen. Een dag of twee afwachten en met nieuwe updates werd de zaak hersteld.
 
Updates van Windows of van Office? Of van je beveiliging?
 
Scan beide systemen eens met Malwarebytes oid.
 
Updates van Windows of van Office? Of van je beveiliging?
Dat waren updates van de beveiliging, het securityprogramma. Niet van Windows/Office zelf.
 
idd wereld vreemd. Je kunt enkele dingetjes doe. Is je computer soms besmet? Heb je alle updates binnen?
.............
Verder zou je dit kunnen proberen. Misschien moet je dan even diagnostic doen.
https://support.office.com/nl-nl/ar...gegevens-79da9853-439c-47fe-826d-ef678d3f726e
Ik sluit me nog steeds aan bij manamana:
systeem/netwerkt gechecked op malware/virussen? Is te toevallig EN op PC EN op Ma,,,

Die Office diagnose.. levert dat inmiddels... wat op?
Toch wel handig als dat allemaal bekend is...
 
*knip*
Ik lees net in een topic uit 2017 dat zelfs MBAM de oorzaak kan zijn. Na opnieuw installeren en updaten was het probleem verdwenen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben bezig; Malware Antibytes vond niets. Virusscanner in eerste scan niets, maar laat hem nu een grondige check doen. Op Mac werkt inmiddels alles gewoon weer.

Ik ben ook bezig met Office diagnose; alleen in de link staat er een beschrijving voor 2007; ik ga even zoeken waar het staat in 2010. Ik heb wel via Configuratie scherm 'm laten repareren (Office 2010), na een herstart blijft het probleem. De problemen zijn er ook in de veilige modus van Word.

==edit: de Office diagnose (uitgevoerd dus al) heeft wel wat werk gehad maar levert geen positief effect op
 
Laatst bewerkt:
Gebruikersprofielen: ook geen verschil. Als ik een bestand in Word open zit het probleem dus van pagina 1 naar 2. Dan bevriest alles. Na 30 seconden geen enkel probleem meer...raar. Ik ga toch maar zoeken naar de installatie DVD...want iets zegt me dat het dan weg is. Maar ondertussen draait de virusscanner nog
 
Beste helpers,

Ik heb de berichten die niets toevoegde aan het topic maar weer opgeschoont.
Niet iedereen is even blij met een grapje op het net en zoals aangegeven kan een zin , zeker op het internet, heel anders worden opgepakt aan de andere kant.

Laten we het gezellig houden.

m.v.g
Rick van Lieshout
 
Virusscanner vond niets. Maar we komen dichterbij de oplossing. Ik open op mijn werk een Word file uit mijn Dropbox. Wat schetst mijn verbazing? Ook hier problemen. Het zit hem opeens in de afbeelding van de koptekst. Als ik 'm de file laat downloaden en openen slaat Word al vast. Sla ik hem op en open ik hem dan, dan is de afbeelding weg en vervangen door een grijs plaatje (met een pijl). Wacht ik 30 seconden...dan ineens is de afbeelding er weer. Je zit hem opeens verschijnen (grijze afbeelding wordt als het ware vervangen) Heel raar, want deze afbeelding staat al 10 jaar bovenaan alle documenten en leverde nooit problemen op...

Overigens staat op het werk Office 2016 erop.
 
Oke misschien dit. Kijk eens of je nog een andere office op je computer/Mac hebt staan. Vaak geeft dit conflicten. Het is toch van de zotte dat het niet kan, dus we blijven proberen. ;)

Als dat is gedaan dit eens proberen. Bij wijze van test dan.

Als je de standaardweergave wilt wijzigen naar de conceptweergave wanneer een Word 2010 of latere versies document wordt geopend, ga je als volgt te werk:
Klik op het tabblad bestand en klik vervolgens op Opties.
Klik op Geavanceerd.
Onder Algemeen, schakel het selectievakje openen van documenten in de conceptweergave toestaan .
Klik op OK.
Klik op concept in de groep op het tabblad weergave.
 
Laatst bewerkt:
Kijk....we komen er. Ik ontdekte dat er nog een oude versie van Office 2010 op de PC stond naast de Office 2010 Proffesional. Ik heb die oude versie eraf gehaald...en het lijkt het werken. Ga even kijken of het nu echt weg is. Wel vreemd, de oude versie is in 2013 (!) geinstalleerd en de nieuwe versie in 2015. Ze hebben dus al jaren schijnbaar samen op de PC gezeten en nu opeens leidde het mogelijk tot problemen. Ik post straks even of het nu echt weg is...
 
Das iets wat wij niet verwachten... Die oude heb je vast gebruikt...? Toch...
Of heb je sinds ca 2013 niet meer met O-2010 gewerkt... ;)

Tijd voor het gratis Libreofffice... meer dan voldoende voor gebruikers als jij en kan voor jou vast 99.9999% van wat je wilt...
Ik vermoed dat je geen VBA of macro's gaat programmeren...
Ik zou geen cent meer uitgeven aan MS Office....als ik jou was.
 
Dan zijn inderdaad die oude office programma toch een knel geweest. :) Alva zat ook bij jullie in de knel, is wel een tijdje geleden. :D
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan