Netwerk driver moet elke 2 dagen verwijderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

nimai

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2009
Berichten
76
Hi,

Heb in mijn laptop een dual band wireless ac 8260 adapter. Het is een asus Ux330C notebook.
Heb sinds kort het probleem dat internet eens in de zoveel tijd (ongeveer 2/3 dagen), stopt met werken.
Dan deïnstalleer ik de driver in device manager, start de pc opnieuw op (zodat hij automatisch opnieuw geïnstalleerd wordt) en dan doet internet het weer.

Ik dacht misschien dat het kwam door een recente update, heb toen automatisch updaten uit gezet, maar dat heeft het probleem niet verholpen.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat internet gewoon permanent goed blijft werken?

mvg
 
Hallo, Dit zou een kwestie kunnen zijn van dat de best mogelijke driver gebruikt wordt in plaats van de specifiek voor jou Windows versie en 32 of 64 bits bedoelde driver of stuurprogramma. Na updates kan Windows aanmerkelijk veranderd zijn. Het uitschakelen van Update (voor de minder belangrijke updates dan nog mogelijk) maakt nu niets meer uit wanneer het daar aan ligt en alleen van onbelangrijke updates mag je afzien. Ik weet niet of een systeemherstelpunt zou kunnen helpen maar je komt in de zelfde situatie.

Ga dus na bij Intel of je geschikte drivers gebruikt. Eventueel installeer je het stuurprogramma in de compatibiliteit modus. Dan klik je rechts op het programma en kiest het tabblad compatibiliteit bij Eigenschappen.

Raadpleeg anders de Windows logboeken van op het moment van falen. Deze vind je door te zoeken "logboeken."

Windows kan zelf ook WiFi installeren. Dan moet de wireless service aan staan. Haal het apparaat weg bij Apparaatbeheer en na korte tijd vindt Windows nieuwe hardware en start de wizzard. Wijs nu alleen de driverbestanden aan, dat is een van de mappen waar een .inf bestand in staat. Vaak is er voor alle Windows versies een map. Bij Intel kan je ook de stand-alone drivers downloaden voor administrators of ontwikkelaars. Ik weet niet precies hoe dat dan heet.

Mocht bovenstaande jou niet helpen dan is een oplossing ver weg want het kan aan de hardware liggen en de logboeken wijzen dan ook niet naar een conflict. Bovendien schijnt alleen opnieuw starten niet te helpen. Dus adviseer ik om in dat geval een externe USB WiFi adapter te gaan gebruiken. Groet. Alfred 2
 
Hoe staan de energieinstellingen ervoor in zowel apparaatbeheer en energieschema?

En deze gebruik je?
https://downloadcenter.intel.com/product/86068/Intel-Dual-Band-Wireless-AC-8260

Dank voor de reactie!

Ik vermoedde ook al dat het misschien aan de energieinstellingen zou kunnen liggen. Heb daarom op netstroom gechekt, maar maakt geen verschil. (zie attachment)

De link verwijst inderdaad ook naar de drivers van de netwerkkaart die ik in de laptop heb zitten.

Untitled.png
 
Laatst bewerkt:
Hallo, Dit zou een kwestie kunnen zijn van dat de best mogelijke driver gebruikt wordt in plaats van de specifiek voor jou Windows versie en 32 of 64 bits bedoelde driver of stuurprogramma. Na updates kan Windows aanmerkelijk veranderd zijn. Het uitschakelen van Update (voor de minder belangrijke updates dan nog mogelijk) maakt nu niets meer uit wanneer het daar aan ligt en alleen van onbelangrijke updates mag je afzien. Ik weet niet of een systeemherstelpunt zou kunnen helpen maar je komt in de zelfde situatie.

Ga dus na bij Intel of je geschikte drivers gebruikt. Eventueel installeer je het stuurprogramma in de compatibiliteit modus. Dan klik je rechts op het programma en kiest het tabblad compatibiliteit bij Eigenschappen.

Raadpleeg anders de Windows logboeken van op het moment van falen. Deze vind je door te zoeken "logboeken."

Windows kan zelf ook WiFi installeren. Dan moet de wireless service aan staan. Haal het apparaat weg bij Apparaatbeheer en na korte tijd vindt Windows nieuwe hardware en start de wizzard. Wijs nu alleen de driverbestanden aan, dat is een van de mappen waar een .inf bestand in staat. Vaak is er voor alle Windows versies een map. Bij Intel kan je ook de stand-alone drivers downloaden voor administrators of ontwikkelaars. Ik weet niet precies hoe dat dan heet.

Mocht bovenstaande jou niet helpen dan is een oplossing ver weg want het kan aan de hardware liggen en de logboeken wijzen dan ook niet naar een conflict. Bovendien schijnt alleen opnieuw starten niet te helpen. Dus adviseer ik om in dat geval een externe USB WiFi adapter te gaan gebruiken. Groet. Alfred 2

Dank voor de reactie.

Het zou best kunnen dat het een hardware probleem is: De netwerkkaart in deze laptop is een keer eerder (onder garantie bij de gecerfiticeerde Asus-reperateur) vervangen omdat hij defect was.

Waar moet ik precies naar kijken in de event logs? Zie geen gebeurtenissen die betrekking hebben op mijn internetverbinding.

Zal proberen het stuurprogramma via compabiliteitsmodus op te lossen en te kijken of dat werkt. De andere optie heb ik ook al een keer geprobeerd.
 
Waar moet ik precies naar kijken in de event logs? Zie geen gebeurtenissen die betrekking hebben op mijn internetverbinding.
Dat is vissen maar bij mij zijn het vaak services die zijn gestopt, misschien uitgeschakeld.

De computer moet dus worden opgestart én de driver opnieuw geïnstalleerd?

Als ik de klacht goed lees, dat het om de paar dagen gebeurt, dan zou er wel eens een slecht programma kunnen zijn. Een updater kan voldoen aan beide criteria. Kijk op de tabbladen Opstarten en Services nadat je de opdracht msconfig gegeven hebt, schakel update apps uit. Kijk dan bij Programma's en onderdelen of er slechte programma's tussen staan die verbinding zouden kunnen maken. Een grondig onderzoek naar wat er opstart kan je doen door AutoRuns een lijst te laten opstellen en onbekende namen te zoeken met Google. Dit is wel veel werk maar je komt zo alles tegen.

Dat de netwerk adapter daardoor zelfs niet meer werkt na opnieuw opstarten geeft mij de aanwijzing dat die niet goed is.

Ga niet steeds het artikel repareren maar breng het terug naar de winkel omdat het niet doet wat je ervan kan verwachten en ook niet zo lang als zou moeten. Volgens consumentenrecht kan je een naar tijd evenredig bedrag terugvragen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan