App installeren en updates lukken niet meer op mijn Moto G Play, android versie 7.1.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Berichten
1.621
Een App installeren en-of een update lukt 'van het ene moment op het andere'
niet meer op mijn Moto G Play, android versie 7.1.1

Na klik op installeren of update, verschijnt wel de message 'Download in behandeling',
maar vervolgens gebeurt er niets.
Ook cachegeheugens geleegd, heeft niet geholpen.
Zowel interne opslag en Micro-SD, beiden voor circa 50 % gebruikt.
 
Bij toeval zelf probleem opgelost

Ik heb bij toeval zelf het probleem
Via Google Play-Mijn apps games zag ik dat er twaalf updates in de wachtrij stonden,
waarbij de melding 'Download in behandeling'.
Ik heb ze allemaal uitgezet (op X - kruisje - geklikt) en vervolgens kon ik 'een voor een'
de updates installeren. Wellicht is dit dan een nadeel van 'automatische updates aan hebben staan',
als er plots teveel updates ineens worden aangeboden (geheugen ??). Die optie heb ik vanaf nu dus UIT gezet.
Dat schijnt om meerdere redenen ook veiliger te zijn (en je kunt daarbij eerst kennis nemen van wat de update inhoudt.)
Op de website van Androidworld las ik, m.b.t. de (on)veiligheid, het volgende :
"Maar er zijn ook nadelen, zo zagen we recent bij de System UI gestopt-bug op Samsung-toestellen. Hierbij haalden mensen een automatische update binnen, in dit geval van de Google-app. Dit zorgde ervoor dat het toestel praktisch onbruikbaar werd door een grote bug. Als het bedrijven als Google kan gebeuren, dan is het dus ook bij veel andere apps mogelijk. Wanneer in dit geval de app niet automatisch geüpdatet was, zou er niets aan de hand geweest zijn."

Probleem opgelost en weer wat bijgeleerd, wat betreft onveiligheid !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan