Mijn D-schijf uitbreiden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

volume

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2004
Berichten
63
Ik heb een SSD schijf in mijn PC geïnstalleerd, en dat is nu mijn C-disk vanwaar alles opstart.
Had vroeger een 1-terra HHD met 2 partities (C en D), wil nu echter de HDD volledig als D hebben.
Blijkbaar is mijn HDD niet meer in opperbeste staat, en had de volgende tip gekregen :
- alles backuppen
- op de D rechtsklikken "alles verwijderen"
- nieuw eenvoudig volume en dan zou ik die D kunnen uitbreiden.
Maar dat alles verwijderen lukt me niet. Sluit alles af, maar toch is er nog iets dat het tegen houdt.
Iemand enig idee hoe ik dat "niet toegewezen gedeelte" kan gebruiken ?
Ben wel niet echt een grote kenner, probeer ook maar wat.
Alvast bedankt voor de hulppc1.jpgpc1.jpg
 
Volgens mij kan dat met een partitie-manager. Er zijn partitiedeskundigen op dit forum, dus wacht nog even wat antwoorden af.
 
1- hoe weet u dat de HD niet meer 100% is? Als dat werkelijk zo is zou ik die HD niet meer gebruiken en een nieuwe kopen en daar al uw gegevens naar kopieren.
2- dat u niet alles kunt verwijderen uit de D-partitie komt waarschijnlijk omdat er systeembestanden in staan die windows gebruikt. Dat zou eerst uitgezocht moeten worden.
3- over dat toe te wijzen deel heeft Lange Pier al geantwoord, maar als die HD echt niet meer gezond is is de vraag of dat nog zinvol is, dat uitbreiden.
 
Van een schijf die defecte sectoren bevat moet je gewoon afscheid nemen en niet gaan knoeien met partities, trekken aan een dood paard heeft geen zin.
Vandaag of morgen houdt die schijf er uiteindelijk toch mee op.
Wat hierboven reeds wordt opgemerkt, koop voor 5 tientjes een nieuwe 1 Tb schijf en je kunt weer jaren vooruit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan