MP4 van 16 Gb terugbrengen naar max 2 Gb

Status
Niet open voor verdere reacties.

mavbeus

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2014
Berichten
10
Een enthousiaste filmer heeft van onze hobby een film gemaakt.
Het is een film van ruim een uur. Onze filmer werkt met zeer hoge kwaliteit beelden. De film is daardoor 16 Gb groot.
Deze willen we onder de leden die op de film staan verspreiden, via wetransfer. Max 2 Gb.
Nu heb ik pinnacle en wil de film graag opslaan in een kwaliteit die goed genoeg is op een normale tv.
Welke instellingen moet ik kiezen?

Ps. De filmer vindt het wel oké dat we dit doen, maar wil het zelf niet doen....:shocked:
 
Een enthousiaste filmer heeft van onze hobby een film gemaakt.
Het is een film van ruim een uur. Onze filmer werkt met zeer hoge kwaliteit beelden. De film is daardoor 16 Gb groot.
:
Mijn standaard VGA downloads zijn al 13 GB per uur opname...
Dus 16 GB is maar iets meer (wrs wel met een betere compressie technologie).

Ik had AVS tools daarvoor, maar de licentie is afgelopen ... Die vond ik met afstand de beste en snelste...
Er zijn de nodige freeware tools, maar een ding hebben ze vaak... ze zijn OF traag OF de kwaliteit is veel minder dan ik van AVS tools gewend was.
Dus ik kies voor trager...
Dus ik gebruik de convertor die zit in video_editor_x64.exe of de 32 bits versie/
http://www.videosoftdev.com/
De Free version daarvan is de convertor Free, geen watermerk tot nu toe...
Effe zoeken in het menu waar die zit...
 
Ik heb ook een paar ervan gedownload om te testen, kijken of ze net zo eenvoudig en toch goed zijn als AVS...

Tnx voor de tips.

Mijn tip daarvan kun je de video editor vinden via "Tools" in het menu.
attachment.php


De simple AVS interface. Er zijn standaard profielen, maar je kunt ook betere of mindere settings nemen tav de kwaliteit.
Zo een interface is erg handig...handiger dan VSDC (oa meer klikken...)


avsvideoconverter-screenshot.jpg
 

Bijlagen

  • vsdc.jpg
    vsdc.jpg
    27,8 KB · Weergaven: 124
@edmoor
Hier zit volgens Malwarebuyte rommel bij...
Or download the former Video Converter
https://www.winxdvd.com/hd-video-converter-deluxe/download.htm


Zal de nieuwe nog proberen.

@unix
Format Factory zeurt meteen om betalen... Proberen kan uiteraard kan wel.
Heb jij nog een vrije versie zonde dat gezeur.
Het lijkt wel te werken, wel heel veel klikken maar dan zie ik wel aardig wat opties.
Maar hoe lang ze werken?
En of er dan een watermerk komt of een andere beperking?
 
Nooit een probleem mee gehad wat betreft download, installatie en updates.
Ik heb wel een licentie.
 
Correctie: voor Format Factory:eek:
https://virusscan.jotti.org/nl-NL/filescanjob/4f0o61jowe
De installnaam was heel algemeen.
Normaal geeft ClamAv en Dr Web false positive, maar nu een aantal meer en Malwarebytes begint ook te piepen....

Ik heb wel een licentie.
Dat is dan duidelijk. Dan hoor je over de volle functionaliteit te beschikken.
Mss wel goed om er voor de TS bij te zetten welke freeware is en welke niet.
Er worden heel wat trucs uit de kast gehaald om hem je te laten installeren, maar vaak is alleen de download free en het gebruik vaak 1 maand. Soms zie jet het echt pas bij het installeren. de "shop" is niet altijd metene zichtbaar in het menu, ze zijn anders zeker bang dat je meteen al vertrekt (*)
Van VSDC ben ik het ook nog niet 100% zeker, er wordt aangegeven Free, maar dat lijkt me zeker niet voor alle onderdelen correct.

*: AVS was voor ruim 30 euro destijds prima betaalbaar, maar sinds ze op het abonnement systeem overgegaan willen ze me niet meer helpen als ik de tool op mijn oude PC deinstalleneer en op de nieuwe installeer.
Dat was eerst wel mogelijk en heb ik ook gebruik van gemaakt. Je krijgt dan een nieuwe computer ID code naast je eigen key.
Je krijgt dan wel korting voor het abonnement, maar ik wil helemaal dat niet. soms heb ik een jaar hem niet nodig... tja.. niet helemaal op het spoor van de klant bezig dus... Het wordt dus een melkkoe en aan dat soort software doe ik niet mee.

Zal het nog eens proberen, kijken of ik de bestaande argumenten harder kan inzetten. Mss met wat social media ondersteuning?

Ze kennen me nu niet meer als ik via hun webpagina om een automatische update vraag...
Via de mail lieten ze me een tijd geleden dus mooi zitten... ja, korting op het abonnement... :p
Eenzijdig de zaak aangepast.. ze weten toch dat je voor die paar tientjes een keer "afhaakt"....

The email you entered cannot be located in our database. Make sure you are entering your registration email and that you have selected the correct product. If you are sure that product - email combination is correct and you still receive this message, please apply to our support staff using our support form.
 
Laatst bewerkt:
Fijn dat het gelukt is.

Je hebt waarschijnlijk geen Zonealarm Firewall... die begon flink te protesteren tegen deze installatie....
Ongelofelijk hoe vaak de setup ergens heen wil waar je dt niet wilt... immers ik had de full version....
Zonder Zonealarm ga je dat wrs niet merken...
Dus let op...het is niet voor niets gratis....
Bij PS onder mijn ervaringen ermee...

PS: ik was niet blij met dit programma... Het is in principe gratis... maar het probeert op diverse plaatsen op de pc toegang te krijgen op plaatsen die niet nodig zijn. Dus ik heb hem er af geknikkerd.
Malwarebytes gaf geen kik deze keer :(
Maar echt schoon is ie niet helemaal, maar weinig (waarbij een paar ClamAv, DrWeb, die vaak false positive geven).
 
Dank voor je tip route
Ben ik van de ellende af als ik het programma weer verwijder?
Of moet ik nog meer actie ondernemen?
 
De-installeer hem als normaal, maar loop ook nog als administrator het register mbv regedit na en verwijder alleen waar Freemake in voor komt.
EERST een herstelpunt maken.


Administrator het register mbv regedit
Hoe:
zoek in het Windows menu het icoontje
opdrachtprompt
op en zet de muis er op en dan met R-muis kiezen voor "uitvoeren als Administrator".
Het wachtwoord invullen en dan enter..
Dan komt de terminal met zwart scherm zichtbaar.
Type daar in en geef een Enter...
regedit

Dan komt de register editor op.
STOP: heb je wel een herstelpunt gemaakt (een systeem image is ook ok)
Ok?
verder...
toetst F3 in...
Vul dan in het zoekvakje
Freemake
en dan kom je langs heel veel keren dat het genoemd wordt.
Delete het telkens en klik voor Ja, verwijderen enzovoort...
Tot je het einde bereikt...
Je bent soms een paar minuten bezig...
OK klaar... herstart de pc.
Je kunt nog kijken of er nog mappen achter gebleven zijn op de pc.
scan de C-schijf op:
Freemake
En verwijdere de mappen van Freemake.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan