Welk moederbord moet ik kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Matthias2

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2017
Berichten
82
Hoi allemaal, ik heb alle onderdelen om een pc te bouwen gekocht behalve het moederbord en heb nu rond de €70 om aan een moederbord te besteden, alleen moet het wel een moederbord zijn met min. 1 PCI-E slot, 4 DDR3 ram slots en ik ben van plan er een i5-4460 CPU 3.20GHz in te doen dus weet ook niet precies wat voor moederbord ik nodig heb, kan iemand mij hier mee helpen? Het word heel erg gewaardeerd!
 
Weet je zeker dat het DDR3 technologie is, want die is heeeel oud (ca 2007), DDR4 is sinds 2014. Dus ook al weer 4 jaar.
ALS je DDR3 RAM hebt gekocht is dat erg jammer?
Terugsturen en overgaan op DDR4.
Is het een upgrade? Overdenk de overgang naar DDR4 eens, een DDR4 moederbord kun je ook in die prijsklasse kopen.
Dan kun je er weer jaren er tegen aan.
Maar uiteraard, je kunt andere argumenten hebben.
 
Die asrock is idd de goedkoopste. Anders om onder 70 euro te blijven: deze nog erbij

Let wel of alles specs je bevallen!
 
Is er ook een met 4 ram slots of anders een met wifi en bleutooth??? (Sorry dat ik zo veeleisend ben)
 
Weet je zeker dat het DDR3 technologie is, want die is heeeel oud (ca 2007), DDR4 is sinds 2014. Dus ook al weer 4 jaar.
ALS je DDR3 RAM hebt gekocht is dat erg jammer?
Terugsturen en overgaan op DDR4.
Is het een upgrade? Overdenk de overgang naar DDR4 eens, een DDR4 moederbord kun je ook in die prijsklasse kopen.
Dan kun je er weer jaren er tegen aan.
Maar uiteraard, je kunt andere argumenten hebben.

Ja het is ddr3 net zoals de videokaart en ik heb er niet heel veel problemen mee en heb veel dingen al te lang geleden gekocht om terug te brengen.
 
Is er ook een met 4 ram slots of anders een met wifi en bleutooth??? (Sorry dat ik zo veeleisend ben)
Als je die eisen hebt: geen DDR3 bord heeft dat. Dan moet je met een PCI kaart of met Wifi en BT usb sticks gaan werken. Die kosten komen erbij.

DDR4 moederborden hebben vaak wifi: 2 types onder de 75 euro
https://tweakers.net/categorie/47/m...C3FgJJGZgBqQszE3ApCmYNAMrNzKwMIerV_JKVKqtrQUA

Maak zelf de overweging of je met DDR3 verder wilt gaan.
Met DDR4 moet je ander geheugen kopen, en of de videokaart overk na als je tevreden bent moet je checken of die echt past in het DDR4 moederbord.
NOK, dan komen die kosten er bij.

Welke voeding heb je? Merkt en type is het handigste.
 
Bord heeft geen Wifi en maar 2 geheugensloten die max. 16 Gb geheugen ondersteunen...
 
Bord heeft geen Wifi en maar 2 geheugensloten die max. 16 Gb geheugen ondersteunen...

Ethernet wel las ik, betekent dat dat als ik een internetkabel erin doe hij wel gewoon op het internet kan? en kan ik niet een wifi adapter in een pci slot doen of heb ik daar voor dus nog een pci-e slot nodig
 
Laatst bewerkt:
Elk moederbord heeft een Lan-aansluiting dus kun je met een netwerkkabel aangesloten op je router gewoon op internet.
WiFi kun je ook gebruiken door een WiFi USB-dongle te kopen, zoals dit.
Een WiFi verbinding is altijd langzamer als een verbinding via netwerkkabel.
 
Nog 1 dingetje, hij heeft geen RAID-ondersteuning... wat houd dit in?
 
Laatst bewerkt:
RAID is voor jouw situatie helemaal niet aan de orde maar lees dit artikel maar eens, dan krijg je een idee wat RAID is en in welke situaties het gebruikt wordt :thumb:
 
RAID is voor jouw situatie helemaal niet aan de orde maar lees dit artikel maar eens, dan krijg je een idee wat RAID is en in welke situaties het gebruikt wordt :thumb:

Dus hoeveel hdd's of ssd's ik heb het maakt niet uit? Oh en weet iemand misschien een goedkope cpu voor een 1150 socket???
 
Laatst bewerkt:
Wat wil je met die pc gaan doen, want dat bepaalt o.a. welke processor en videokaart er geschikt zijn voor jouw gebruik..
 
Wat wil je met die pc gaan doen, want dat bepaalt o.a. welke processor en videokaart er geschikt zijn voor jouw gebruik..

Ik ben van plan de i5 uit een andere pc te halen die voor thuisgebruik is en daar heb ik nu dus een cpu voor nodig
 
ik bedoelde die pc waar je die Core i5 uit wilt halen....die voor "thuisgebruik", wat doe je daar dan mee..?
en wat mag een andere processor voor die pc dan kosten..?
 
ik bedoelde die pc waar je die Core i5 uit wilt halen....die voor "thuisgebruik", wat doe je daar dan mee..?
en wat mag een andere processor voor die pc dan kosten..?

die gebruiken andere mensen voor bijv youtube of netflix, zo goedkoop mogelijk als het kan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan