kleine SSD

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik heb in mijn computer een SSD geplaatst met een opslagcapaciteit van 250 GB. Niet erg groot dus. Verder zit er een "gewone" HD is van 1 TB.
Op de SSD staat Windows 10, maar er is te weinig ruimte voor de diverse applicaties en de daarbij behorende bestanden.
Is het hiervoor nu verstandig om aan het register te sleutelen en een aantal bestanden om te leiden naar de D-schijf of zijn er "betere" opties?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Hu? Niet zo groot?
Ik doe het hier met een 64 GB. SSD. (oké, met Linux)

Op de SSD staat Windows 10, maar er is te weinig ruimte voor de diverse applicaties en de daarbij behorende bestanden.
Vraag me toch af hoe je dat voor elkaar krijgt!!

In het register sleutelen lijkt me niet verstandig, zeker als je niet weet wat je doet.
Verder kan je de documenten e.d op je 1 TB. schijf zetten, zie http://www.personalcomputercare.nl/computervragen/tips/persoonlijke-mappen-verplaatsen.htm
 
Dit is mijn SSD. Daar staat Windows 10 en nog veel meer op:
C.JPG

Tijd om je schijf eens op te schonen lijkt mij.
 
Ik heb een redelijke grote, maar ik zet vaak een aantal virtual machines erop met andere OS (oa Linux, maar ook wel eens een test windows)en ik wil zeker zijn dat er ruim voldoende plaats overblijft om de SSD soepel te laten draaien..
Het verschil 256 GB / 512 GB is maar een paar tientjes... een paar keer extra met de fiets.. ipv de auto... ;) (als dat nodig zou zijn.... )
 
Ik heb slechts een 120gb ssd voor windows en de belangrijkste programma's die soepel moeten draaien. Al het overige gaat op de gewone hd.
Beter is in jouw geval dat je de software die je minder vaak gebruikt of minder belangrijk zijn op de gewone hd installeert i.p.v. de ssd
 
Staat Mijn Documenten op de C-schijf?
Ja.
Volg de tip op 2# van Femke nog op.

Bestaat het ruimte probleem dan nog..
Bepaal dan eerst wat er zoveel ruimte gebruikt, tools genoeg om dat bij grafische te doen.
 
Op de SSD staat Windows 10, maar er is te weinig ruimte voor de diverse applicaties
Dat bestaat niet. Leg maar eens uit wat er dan op staat.

en de daarbij behorende bestanden.
Dat kan kloppen (data). Die moet je op een aparte schijf zetten. Hoe dat op te lossen is al gezegd.

In het register sleutelen dat kan. Echter de kans is heel groot dat het systeem onbruikbaar wordt. Het om te leiden wordt dan lijden als je geen herstelpunten en systeemkopieën hebt.
 
Eerst een analyse maken waar nu het echte ruimte probleem zit, lijkt me erg zinvol....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan